شاید هیچگاه تصور نمیکردید یکی از بزرگترین فرانچایزهای تاریخ یعنی The Elder Scrolls که زمانی برای تمامی پلتفرمها منتشر شده بود، روزی به یک بازی انحصاری تبدیل شود، اما بعد از خریداری کمپانی مادر Bethesda یعنی ZeniMax به دست مایکروسافت، این اتفاق افتاده است. بسیاری تصور میکردند فرانچایزهایی مانند Fallout و Starfield به قدری بزرگ هستند که پشتیبانی خود را از کنسولهای PlayStation را قطع نخواهند کرد.
اما مایکروسافت میگوید که هدفش از انحصاری کردن این نامها، نه مجازات کردن بقیهی پلتفرمها، بلکه ساخت محتوای انحصاری برای سرویس Xbox Game Pass بوده است، تا بدین وسیله بتواند بازیکنان بیشتری را به این سرویس اشتراکی جذب کند. رئیس اکسباکس یعنی فیل اسپنسر در مصاحبه با وبسایت GQ در این مورد بیشتر توضیح داده است.
زمانی که از اسپنسر در مورد The Elder Scrolls 6 و انحصاری شدن آن برای اکسباکس و رایانههای شخصی سوال شد، گفت که این تصمیم در مورد «تنبیه پلتفرمهای دیگر» نیست، بلکه بیشتر روی تقویت خود اکسباکس متمرکز شده است.
این موضوع در مورد تنبیه پلتفرمهای دیگر نیست، من عمیقا باور دارم که همهی پلتفرمها میتوانند به رشد کردن ادامه دهند. اما به عنوان رئیس اکسباکس، میخواهم که پکیج کاملی از چیزی که در اختیار داریم را ارائه دهیم. و این موضوع در مورد بازی Elder Scrolls 6 و بقیهی فرانچایزها صدق میکند.
البته هنوز زمان زیادی تا انتشار بازی Elder Scrolls 6 باقی مانده است چراکه Bethesda تمام تمرکز خود را روی بازی Starfield گذاشته است و بعد از عرضه این بازی در تاریخ نوامبر 2022، این شرکت به سراغ ساخت پروژه بعدی خواهد رفت. اوایل امسال بود که کارگردان بازی Elder Scrolls 6 تایید کرد که این پروژه در مراحل طراحی قرار دارد که نشان میدهد این بازی هنوز در اوایل توسعه خود به سر میبرد.
آخرین اخبار بازی را در پی اس ارنا بخوانید.