پی اس ارنا
  • بازی
    • اخبار بازی
    • اخبار فناوری
    • مقاله بازی
    • نقد بازی
    • راهنمای بازی
    • لیست بازی
    • معرفی بازی
    • تاریخچه
    • مصاحبه
  • سینما
    • اخبار سینما و تلویزیون
    • لیست فیلم
    • خواندنی‌های سینما
    • نقد فیلم
  • تلویزیون
    • مقالات سریال
    • نقد سریال
    • معرفی سریال
    • لیست سریال
  • انیمه و انیمیشن
    • خواندنی‌های انیمیشن
    • معرفی انیمه و انیمیشن
    • لیست انیمه و انیمیشن
    • نقد انیمه و انیمیشن
    • اخبار انیمیشن
  • ادبیات
    • اخبار کتاب
    • پیشنهاد کتاب
    • خواندنی ‌های کتاب
    • لیست کتاب
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • بازی
    • اخبار بازی
    • اخبار فناوری
    • مقاله بازی
    • نقد بازی
    • راهنمای بازی
    • لیست بازی
    • معرفی بازی
    • تاریخچه
    • مصاحبه
  • سینما
    • اخبار سینما و تلویزیون
    • لیست فیلم
    • خواندنی‌های سینما
    • نقد فیلم
  • تلویزیون
    • مقالات سریال
    • نقد سریال
    • معرفی سریال
    • لیست سریال
  • انیمه و انیمیشن
    • خواندنی‌های انیمیشن
    • معرفی انیمه و انیمیشن
    • لیست انیمه و انیمیشن
    • نقد انیمه و انیمیشن
    • اخبار انیمیشن
  • ادبیات
    • اخبار کتاب
    • پیشنهاد کتاب
    • خواندنی ‌های کتاب
    • لیست کتاب
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
پی اس ارنا
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

خانه » کمپانی انویدیا از فناوری DLSS 3.5 رونمایی کرد

کمپانی انویدیا از فناوری DLSS 3.5 رونمایی کرد

برای بهبود کیفیت رهگیری پرتو

بهنام گودرزی توسط بهنام گودرزی
۲ شهریور ۱۴۰۲
در اخبار بازی, بازی, سخت افزار
0 0
2
کمپانی انویدیا از فناوری DLSS 3.5 رونمایی کرد

کمپانی انویدیا اخیرا از نسل جدید فناوری DLSS رونمایی کرده که DLSS 3.5 نام دارد. این فناوری مانند نسل‌های قبل خود همچنان روی پردازنده‌های گرافیکی RTX در دسترس خواهد بود.

 

 

شرکت انویدیا همچنان در جهت بهبود عملکرد رهگیری پرتو روی پردازنده‌های گرافیکی خود کار می‌کند و اخیرا توانسته تا به دستاورد مهمی دست یابد: DLSS 3.5. این فناوری از پاییز امسال در دسترس خواهد بود.

پیش از این، DLSS 3 تنها برای پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 40 در دسترس بود، اما DLSS 3.5 قرار است تا روی تمام کارت‌های گرافیک RTX تا نسل سری RTX 20 تمرکز کند تا بتواند عملکرد رهگیری پرتو را به صورت گسترده‌ای بهبود ببخشد.

از مشکلاتی که نسل‌های قبلی DLSS به آن دچار بودند، استفاده کردن از حذف نویز دستی (hand-tuned denoisers) برای پر کردن پیکسل‌های از دست رفته در زمان عبور نور از اجسام با Ray-Tracing بود که باعث می‌شد کاهش دقت در نور پردازی و همچنین کیفیت پایین نور پردازی رخ بدهد. کمپانی انویدیا بیان داشته که به دنبال ایجاد یک شبکه‌ی مبتنی بر هوش مصنوعی است تا بتواند پیکسل‌های باکیفیت‌تری تولید کند.

گیمرها باید بدانند که در ابتدا بازی‌هایی از DLSS 3.5 پشتیبانی خواهند کرد که به صورت کامل از رهگیری پرتو استفاده می‌کرده‌اند. در مرحله‌ی بعدی نیز بازی‌هایی که به صورت موردی از جمله در سایه‌ها یا بازتاب‌ها از این رهگیری پرتو استفاده می‌کرده‌اند نیز از DLSS 3.5 پشتیبانی خواهند کرد. بسته الحاقی بازی Cyberpunk 2077 یعنی Phantom Liberty با عرضه در ۲۶ سپتامبر (چهارم مهر) و همچنین بازی Alan Wake 2 با عرضه در ۲۷ اکتبر (پنجم آبان) از این فناوری پشتیبانی خواهند کرد. بازی Portal with RTX نیز در پاییز امسال از این قابلیت پشتیبانی خواهد کرد.

 

 

البته فناوری DLSS 3.5 از نظر کیفیت تصویر و عملکرد برای بازی‌های معمولی چندان بهبود ویژه‌ای نخواهد داشت، البته که محتوای path-traced نیز برای این گونه بازی‌ها مفید خواهد بود. اما بازی‌هایی چون Cyberpunk 2077 و Alan Wake 2 که به طور کامل از رهگیری پرتو پشتیبانی می‌کنند از DLSS 3.5 بهره‌ی بیشتری می‌برند. DLSS 3.5 در بازی‌های پشتیبانی شده از یک گزینه‌ی مشابه Frame Generation در DLSS 3 در دسترس خواهد بود.

 

 

البته که DLSS 3.5 تنها برای بازی‌ها در دسترس نخواهد بود و دیگر سازندگان نیز در برنامه‌هایی چون Chaos Vantage ،D5 Render و Nvidia Omniverse نیز می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند. این فناوری به ارائه‌ی پیش‌نمایش‌های رندر با کیفیت بالاتر و دقیق‌تر در این برنامه‌ها کمک خواهد کرد. البته پیاده‌سازی کامل این فناوری در تمامی بازی‌ها و برنامه‌ها، به خصوص بازی‌هایی که به طور کامل از رهگیری پرتو بهره می‌برند زمان‌بر خواهد بود؛ از سوی دیگر، فناوری DLSS 3 نیز در حال اضافه شدن به بازی‌هایی چون Fortnite (در پاییز امسال و آن هم برای دارندگان پردازنده‌های گرافیکی نسل RTX 40) و همچنین Call of Duty: Modern Warfare 3 (به اضافه‌ی قابلیت Reflex پس از انتشار در ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان)) است.

همچنین شایعه شده است که کمپانی AMD در چند روز آینده از فناوری FidelityFX Super Resolution 3 (FSR 3) در گیمزکام ۲۰۲۳ رونمایی خواهد کرد؛ طبق گزارش‌های اخیر، آخرین نسخه از فناوری upscaling پردازنده‌های گرافیکی این کمپانی در کنار بازی Starfield عرضه خواهد شد.

  لیست بازی های جدیدی که از فناوری DLSS پشتیبانی می کنند منتشر شد

آخرین اخبار بازی را از سایت پی‌اس ارنا بخوانید.

منبع: theverge
برچسب ها: Nvidia DLSS
ShareTweetShare
نوشته قبلی

گیمزکام ۲۰۲۳: از فصل بعدی بازی Diablo 4 رونمایی شد

نوشته‌ی بعدی

نقد انیمیشن Elemental | عشق آتشین

بهنام گودرزی

بهنام گودرزی

مرتبط نوشته ها

آپدیت «Massive Interaction & Content Expansion» برای Island Market Simulator منتشر شد
اخبار بازی

آپدیت «Massive Interaction & Content Expansion» برای Island Market Simulator منتشر شد

۲۶ آبان ۱۴۰۴
Call of Duty: Black Ops 7
اخبار بازی

لانچ بازی Call of Duty: Black Ops 7 فاجعه بار بود و این دلیل‌اش است

۲۵ آبان ۱۴۰۴
بهترین بازی ها برای لپ تاپ های ضعیف | 36 بازی برتر برای لپ تاپ ها
معرفی بازی

بهترین بازی ها برای لپ تاپ های ضعیف | 36 بازی برتر برای لپ تاپ ها

۲۴ آبان ۱۴۰۴
نگاهی به دنیای جدید بازی Metroid Prime 4: Beyond با تریلری جدید
اخبار بازی

نگاهی به دنیای جدید بازی Metroid Prime 4: Beyond با تریلری جدید

۲۴ آبان ۱۴۰۴
بازی Restore Your Island را در Steam Next Fest تجربه کنید!
اخبار بازی

بازی Restore Your Island را در Steam Next Fest تجربه کنید!

۱۶ مهر ۱۴۰۴
نقد بازی Blood of Mehran؛ یک تراژدی به تمام عیار
بازی

نقد بازی Blood of Mehran؛ یک تراژدی به تمام عیار

دیدگاه‌ها 2

  1. Mohamad می‌گوید:
    قبل 2 سال

    سلام
    این dlss 3.5 برای همه کارت های سری rtx میاد؟
    و سوال دیگ اینکه همون درایور کارت رو اپدیت کنیم این قابلیت اوکی میشه توی کارتمون نیازی ب تنظیمات خاصی نداره برای فعال کردنش؟
    هرچند گیمای زیادی هنوز ندارنش یکیش الن ویک ۲

    پاسخ
    • محمدجواد محسنى می‌گوید:
      قبل 2 سال

      آره برای همه کارتای RTX میاد و احتمالا با آپدیت درایور اوکی می‌شه

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربحث‌ترین‌های هفته

راهنمای کامل تماشای انیمه Bleach | چگونه انیمه بلیچ را تماشا کنیم؟

راهنمای کامل تماشای انیمه Bleach | چگونه انیمه بلیچ را تماشا کنیم؟

۸ خرداد ۱۴۰۱
چرا باید انیمه عاشقانه Hotarubi no Mori e را تماشا کنیم؟

چرا باید انیمه Hotarubi no Mori e را تماشا کنیم؟

۲ خرداد ۱۳۹۹

درباره ما

پی‌اس‌ارنا یکی از رسانه‌های محبوب و تاثیرگذار فارسی زبان سرگرمی‌های قصه‌محور است که در حوزه‌های بازی‌های ویدیویی، انیمه و انیمیشن، سینما، تلویزیون و ادبیات به صورت جدی فعالیت می‌کند.
رسانه پی‌اس‌ارنا به عنوان تنها رسانه کاملا مستقل حوزه سرگرمی کشور، کار خود را از سال 1396 شروع کرد و در تلاش است تا به جمع تاثیرگذارترین رسانه‌های فارسی زبان دنیا بپیوندد.

  • درباره ما
  • تبلیغات
  • تماس با ما

کلیه حقوق برای پی‌اس ارنا محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • بازی
    • اخبار بازی
    • اخبار فناوری
    • مقاله بازی
    • نقد بازی
    • راهنمای بازی
    • لیست بازی
    • معرفی بازی
    • تاریخچه
    • مصاحبه
  • سینما
    • اخبار سینما و تلویزیون
    • لیست فیلم
    • خواندنی‌های سینما
    • نقد فیلم
  • تلویزیون
    • مقالات سریال
    • نقد سریال
    • معرفی سریال
    • لیست سریال
  • انیمه و انیمیشن
    • خواندنی‌های انیمیشن
    • معرفی انیمه و انیمیشن
    • لیست انیمه و انیمیشن
    • نقد انیمه و انیمیشن
    • اخبار انیمیشن
  • ادبیات
    • اخبار کتاب
    • پیشنهاد کتاب
    • خواندنی ‌های کتاب
    • لیست کتاب

کلیه حقوق برای پی‌اس ارنا محفوظ است.

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

فرم های زیر را برای ثبت نام پر کنید

تمام فیلدها مورد نیاز است. ورود به سیستم

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم