پی اس ارنا
  • بازی
    • اخبار بازی
    • اخبار فناوری
    • مقاله بازی
    • نقد بازی
    • راهنمای بازی
    • لیست بازی
    • معرفی بازی
    • تاریخچه
    • مصاحبه
  • سینما
    • اخبار سینما و تلویزیون
    • لیست فیلم
    • خواندنی‌های سینما
    • نقد فیلم
  • تلویزیون
    • مقالات سریال
    • نقد سریال
    • معرفی سریال
    • لیست سریال
  • انیمه و انیمیشن
    • خواندنی‌های انیمیشن
    • معرفی انیمه و انیمیشن
    • لیست انیمه و انیمیشن
    • نقد انیمه و انیمیشن
    • اخبار انیمیشن
  • ادبیات
    • اخبار کتاب
    • پیشنهاد کتاب
    • خواندنی ‌های کتاب
    • لیست کتاب
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • بازی
    • اخبار بازی
    • اخبار فناوری
    • مقاله بازی
    • نقد بازی
    • راهنمای بازی
    • لیست بازی
    • معرفی بازی
    • تاریخچه
    • مصاحبه
  • سینما
    • اخبار سینما و تلویزیون
    • لیست فیلم
    • خواندنی‌های سینما
    • نقد فیلم
  • تلویزیون
    • مقالات سریال
    • نقد سریال
    • معرفی سریال
    • لیست سریال
  • انیمه و انیمیشن
    • خواندنی‌های انیمیشن
    • معرفی انیمه و انیمیشن
    • لیست انیمه و انیمیشن
    • نقد انیمه و انیمیشن
    • اخبار انیمیشن
  • ادبیات
    • اخبار کتاب
    • پیشنهاد کتاب
    • خواندنی ‌های کتاب
    • لیست کتاب
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
پی اس ارنا
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

خانه » فناوری رهگیری پرتو در کنسول‌های نسل نهمی عملکردی بهتر از پی سی دارد

فناوری رهگیری پرتو در کنسول‌های نسل نهمی عملکردی بهتر از پی سی دارد

رئیس بخش فنی استودیو 4A Games فکر می‌کند که فناوری رهگیری پرتو در محصولات AMD عملکرد بهتری از محصولات Nvidia دارد.

مهدی شریفی توسط مهدی شریفی
۲۹ بهمن ۱۳۹۹
در اخبار, اخبار بازی, اخبار فناوری, ایکس باکس, بازی, پلتفرم ها, پلی استیشن, کامپیوتر
0 0
0
فناوری رهگیری پرتو در کنسول‌های نسل نهمی عملکردی بهتر از پی سی دارد

چند وقتی است که کاربران پی سی می‌توانند از فناوری رهگیری پرتو (Ray Tracing) استفاده کنند، ولی باتوجه به پیشرفت این تکنولوژی روی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس، به‌نظر می‌رسد که در آینده این فناوری برای کامپیوترهای شخصی نیز بهبود یابد. شرکت انویدیا همیشه در تلاش بوده‌ است تا در زمینه فناوری رهگیری پرتو پیشرفت کند ولی در این بین رقیب سرسختی به‌نام AMD را در مقابل دارد که از این تکنولوژی در ساخت کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس استفاده کرده است.

رسانه Wccftech اخیرا یک مصاحبه با Oleksandr Shyshkovtsov، رئیس بخش فنی استودیو 4A Games داشته است. در این مصاحبه درباره مقایسه تکنولوژی رهگیری پرتو در کارت گرافیک‌های سری RTX 30 و استفاده از آن توسط AMD در کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس بحث شده است. Shyshkovtsov در این مورد گفته که تکنولوژی انویدیا در سطح پایین‌تری نسبت به کنسول‌ها قرار دارد و تکنولوژی AMD دست ما را بیش از پیش باز می‌گذارد و اجازه می‌دهد تا در نسخه‌ی کنسول کارهایی را انجام دهیم که روی رایانه‌های شخصی غیر ممکن است.

او گفت:

کارت‌های گرافیک سری 3000 انویدیا اصلا با عملکرد RT قابل قیاس نیستند و در سطح پایین‌تری قرار دارند. تکنولوژی رهگیری پرتو در محصولات AMD، به‌خصوص در بخش پرتوهای واگرا از عملکرد بسیار بهتری برخوردارند. به‌علاوه، این تکنولوژی در AMD کاربردی‌تر است و ویژگی‌های بی‌شماری (احتمالا هنوز کشف نشده) را ارائه می‌کند که می‌تواند در موارد خاص به ما کمک کند. این موارد برای کنسول‌ها و مشخصا کاربران کنسول‌ها یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. ما در استودیوی خود همین الان هم از تکنیک‌های Custom Traversal ،ray-caching و دسترسی مستقیم به BLAS استفاده می‌کنیم که این کار روی پی سی ممکن نیست.

در ادامه از وی سوال شد که درباره ادامه روند استفاده از این فناوری در بازی‌های جدید چه نظری دارد. Shyshkovtsov گفت که فکر می‌کند در آینده نیز از این تکنولوژی استفاده زیادی خواهد شد و بازی‌های جدید از نظر بصری پیشرفت زیادی را به خود خواهند دید.

او ادامه داد:

درباره بازی‌های جدید، پاسخ کوتاه “بله” است. البته این موضوع ‌تنها درمورد گرافیک نیست. چرا درمورد رهگیری مسیر صدا نباشد؟ یا دید هوش مصنوعی؟ یا گسترش انفجار؟ ما همین الان هم روی یک سری از آن‌ها کار می‌کنیم.

آخرین اخبار بازی را در پی اس ارنا بخوانید.

  بازی Grand Theft Auto 5 در سال ۲۰۲۱ برای پلی استیشن ۵ عرضه خواهد شد
منبع: GamingBolt
برچسب ها: 4A GamesAMDNvidiaRay-TracingXbox Series SXbox Series Xپلی استیشن 5
ShareTweetShare
نوشته قبلی

چهار اصل طراحی بازی

نوشته‌ی بعدی

بازی‌های Pillars of Eternity 2: Deadfire – Ultimate Edition و DiRT 5 در سرویس ایکس باکس گیم پس قرار می‌گیرند

مهدی شریفی

مهدی شریفی

Don't tell me what i can't do.

مرتبط نوشته ها

مشکل اتصال بازی EA Sports FC 25 حل شد
اخبار بازی

مشکل اتصال بازی EA Sports FC 25 حل شد

۲۲ تیر ۱۴۰۴
نقد بازی Doom the dark ages
بازی

نقد بازی Doom: The Dark Ages – سلاخی شیاطین در قرون وسطی

هشت میلیون و ۹۴۹ هزار کاربر فعال بازی‌های حاضر در پویش «#همه‌_بازی»، مخاطب پیام‌های  آن شده‌اند
اخبار بازی

هشت میلیون و ۹۴۹ هزار کاربر فعال بازی‌های حاضر در پویش «#همه‌_بازی»، مخاطب پیام‌های  آن شده‌اند

۷ تیر ۱۴۰۴
انتصاب سرپرست معاونت کسب‌وکار بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای
اخبار بازی

انتصاب سرپرست معاونت کسب‌وکار بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

۳ خرداد ۱۴۰۴
نشست تخصصی بررسی اولویت‌های پژوهشی و تألیف کتاب در حوزه بازی‌های رایانه‌ای
اخبار بازی

نشست تخصصی بررسی اولویت‌های پژوهشی و تألیف کتاب در حوزه بازی‌های رایانه‌ای

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
“معاون راهبردی” بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای منصوب شد
اخبار بازی

“معاون راهبردی” بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای منصوب شد

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربحث‌ترین‌های هفته

بهترین انیمیشن های تاریخ سینما | 88 انیمیشن برتر جهان

بهترین انیمیشن های تاریخ سینما | 88 انیمیشن برتر جهان

۲۳ مرداد ۱۴۰۳
چرا باید انیمه سبد میوه (2019) را ببینیم؟

چرا باید انیمه سبد میوه (2019) را ببینیم؟

۱۲ شهریور ۱۴۰۰
چرا باید انیمه مدفن کرم های شب تاب را ببینیم؟

چرا باید انیمه مدفن کرم های شب تاب را ببینیم؟

۱۲ دی ۱۳۹۹

Xbox Series X

  • سازنده مایکروسافت
  • سری ایکس باکس
  • تاریخ عرضه ۲۰/۰۸/۱۳۹۹
  • قیمت 500 دلار
  • پردازنده مرکزی پردازنده 8 هسته‌ای و 7 نانومتری Zen 2 شرکت AMD با فرکانس 3.8 گیگاهرتز
  • Memory 16 گیگابایت رم GDDR6
  • حافظه 1 ترابایت SSD (802 گیگابایت قابل استفاده)
  • پردازنده گرافیکی پردازنده شخصی‌سازی شده AMD Radeon RDNA 2 با 52 هسته محاسباتی و فرکانس 1.825 GHz
  • سیستم صوتی صدای 3 بعدی، تکنولوژی Dolby Atmos

PlayStation 5

  • سازنده سونی
  • سری پلی استیشن
  • تاریخ عرضه ۲۲/۰۸/۱۳۹۹
  • قیمت 499 دلار برای مدل با دیسک بلو-ری و 399 دلار برای مدل دیجیتالی
  • پردازنده مرکزی پردازنده مرکزی کاستوم 8 هسته‌ای AMD Zen 2 با فرکانس متغیر تا 3.5 GHz
  • Memory 16 گیگابایت رم GDDR6
  • حافظه یک SSD با حجم 825 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی پردازنده گرافیکی کاستوم AMD RDNA 2 با فرکانس متغیر تا 2.23 GHz و 36 هسته محاسباتی
  • سیستم صوتی موتور صوتی 3 بعدی Tempest

درباره ما

پی‌اس‌ارنا یکی از رسانه‌های محبوب و تاثیرگذار فارسی زبان سرگرمی‌های قصه‌محور است که در حوزه‌های بازی‌های ویدیویی، انیمه و انیمیشن، سینما، تلویزیون و ادبیات به صورت جدی فعالیت می‌کند.
رسانه پی‌اس‌ارنا به عنوان تنها رسانه کاملا مستقل حوزه سرگرمی کشور، کار خود را از سال 1396 شروع کرد و در تلاش است تا به جمع تاثیرگذارترین رسانه‌های فارسی زبان دنیا بپیوندد.

  • درباره ما
  • تبلیغات
  • تماس با ما

کلیه حقوق برای پی‌اس ارنا محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • بازی
    • اخبار بازی
    • اخبار فناوری
    • مقاله بازی
    • نقد بازی
    • راهنمای بازی
    • لیست بازی
    • معرفی بازی
    • تاریخچه
    • مصاحبه
  • سینما
    • اخبار سینما و تلویزیون
    • لیست فیلم
    • خواندنی‌های سینما
    • نقد فیلم
  • تلویزیون
    • مقالات سریال
    • نقد سریال
    • معرفی سریال
    • لیست سریال
  • انیمه و انیمیشن
    • خواندنی‌های انیمیشن
    • معرفی انیمه و انیمیشن
    • لیست انیمه و انیمیشن
    • نقد انیمه و انیمیشن
    • اخبار انیمیشن
  • ادبیات
    • اخبار کتاب
    • پیشنهاد کتاب
    • خواندنی ‌های کتاب
    • لیست کتاب

کلیه حقوق برای پی‌اس ارنا محفوظ است.

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

فرم های زیر را برای ثبت نام پر کنید

تمام فیلدها مورد نیاز است. ورود به سیستم

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم