آخرین ماجراجویی استودیوی Sucker Punch را میتوان در بازی Ghost of Tsushima جستجو کرد. عنوانی که قرار است عنوان آخرین انحصاری بزرگ (Triple A) شرکت سونی در نسل هشتم را یدک بکشد. با بررسی اخبار بازی Ghost of Tsushima همراه پی اس آرنا باشید.
داستان بازی به حواشی پیرامون زمان فئودال ژاپن میپردازد؛ امپراطوری بزرگی که حالا تحت حمله مغولها قرار گرفته و کاراکتر اصلی بازی یعنی Jin Sakai، وظیفه دارد تا از کشور خود در برابر این تهاجم بزرگ محافظت کند. کاراکتر اصلی بازی مجهز یک سامورایی با تجربه است که با شمشیر کاتانا و اسب وفادار خود، به سرتاسر ژاپن سرک میکشد و ژنرالهای مغول را یکی پس از دیگری از پای درمیآورد. با توجه به تریلرهای منتشر شده توسط سونی، با بازی فوقالعاده زیبایی روبرو هستیم که کیفیت محتوای بصری آن، میتواند درسی برای دیگر استودیوهای سازنده بازیهای نقش آفرینی باشد. این مقاله در تاریخ 8 خرداد آپدیت شده است.
جزئیات بیشتر از گیمپلی

با توجه به اخبار منتشر شده از بازی Ghost of Tsushima در رویداد State of Play، حال اطلاعات بیشتری از این بازی در دسترس قرار گرفته است. سیستم مسیر یابی این بازی، نسبت به تمام بازیهای جهان باز تفاوتهای بنیادینی دارد! در حقیقت به جای استفاده از نقشه و قطب نما، بازی شما را به استفاده از باد برای مسیریابی مجبور میکند. همانطور که پیش بینی میشد، سیستم Parry ضربات دشمنان، نقش مهمی را در گیمپلی بازی ایفا کرده و بدون تسلط بر این مکانیزم، امکان جلو بردن بازی وجود ندارد.
استودیوی سازنده بازی حضور قابلیت Photo Mode را در این عنوان تایید کرده است. همچنین شما میتوانید از فیلترهای رنگی مختلف برای این بازی استفاده کرده تا جلوهای سینمایی را به آن ببخشید.
همچنین حالا میدانیم که اسب کاراکتر اصلی نمیمیرد و به همین دلیل، نیازی به پیدا کردن اسبهای دیگر در بازی وجود ندارد. البته قابلیتهای محدودی برای شخصی سازی اسب در نظر گرفته شده است.
بر طبق گفتههای استودیو Sucker Punch، این بازی هیچ سیستمی برای Morality نخواهد داشت و تصمیمهای شما برای کشتن افراد، منجر به تغییر روند کلی داستان نمیشود. همچنین کشتن افراد بیگناه نیز دیگر افراد را نسبت به شما بدبین نخواهد کرد.
نکته دیگری که پیش از تجربه این عنوان لازم است بدانید، این است که بدون گشتوگذار در محیط جهان باز بازی ، امکان دارد که بسیاری از قابلیتها و آیتمهای مفید بازی را از دست بدهید. در حقیقت استودیو سازنده حساب ویژهای روی ماموریتهای جانبی و گشت و گذار در دنیای بازی باز کرده است.
جالب است بدانید که بر طبق گفتههای کارگردان این بازی یعنی Nate Fox، بسیاری از المانهای این بازی بر اساس Red Dead Redemption 1 ساخته شدهاند. همچنین در زمینه گیمپلی نیز شاهد اقتباسهایی از Legend of Zelda : Breath of The Wild هستیم.
حجم مورد نیاز؟۵۰ گیگابایت!
به تازگی صفحه فروشگاه پلیاستیشن بازی Ghost of Tsushima با اطلاعات جدیدی بروزرسانی شده است. حال میدانیم که این بازی چیزی حدود ۵۰ گیگابایت از فضای دستگاه شما را اشغال خواهد کرد. با توجه به جهان باز بودن بازی و گستردگی آن، میتوان کار مهندسان استودیو Sucker Punch را ستود؛ چرا که اکثر عناوین منتشر شده در سال ۲۰۲۰ حداقل حجمی بالغ بر ۸۰ گیگابایت دارند.
تاریخ عرضه، قیمت و حواشی مرتبط با بازی Ghost of Tsushima
بعد از تاخیر کوتاه مدت این بازی، حالا شرکت سونی در قالب پستی در وبلاگ پلیاستیشن، زمان عرضه نهایی این بازی را ۲۷ تیر امسال اعلام کرده است. با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم توانایی شرکتهای بازیسازی در فروش بازیهای فیزیکی، احتمالا این بازی نیز به همین مشکل دچار خواهد شد و شرکت سونی روی فروش دیجیتالی این بازی حساب ویژهای باز کرده است. با توجه به تاخیر یکباره این بازی، میتوان در نظر گرفت که شیوع ویروس کرونا دیگر در برنامههای این استودیو برای عرضه بازی در ۲۷ تیر ماه تاثیر خاصی نخواهد داشت و در آن روز شاهد عرضه ساخته جدید استودیو Sucker Punch خواهیم بود.

در بازی Ghost of Tsushima شاهد سقوط کشور و امپراطوری فئودال ژاپن هستیم. امپراطوری قدرتمندی که زیر نعل اسبهای مغولان در حال له شدن است و تنها یک فرد برای جلوگیری از نابودی کامل کشور وجود دارد. کاراکتر اصلی بازی یعنی Jin Sakai یک سامورایی و شمشیر زن حرفهای است که با استفاده از المانهای مخفیکاری و قلابی که با آن به این سمت و آن سمت میرود، یک تنه به جنگ دشمن اهریمنی میرود. کاراکترهای دیگری مثل Masako نیز در این راه وی را یاری میکنند. نکته جالب درباره این شخصیت، ترکیبی از عشق و نفرت در شخصیت پردازی آن است. نفرت وی از افرادی که کشورش را به آتش کشیدهاند و عشق او به مردم و سرزمیناش و تقابل این دو حس، شالوده اصلی داستان بازی را تشکیل میدهد. سرزمین مادری این روح، یعنی سوشیما به مرور زمان به دست جین آزاد میشود و وی با مخفیکاری، تکتک دشمنان مغول خود را از پیش روی بر میدارد.
طبق گفتههای سازندگان، داستان این بازی بیشتر به یک ماشین زمان شباهت دارد. ماشین زمانی که زمان قرون وسطای کشور ژاپن را به نحو احسن به تصویر میکشد. سازندگان این بازی آنقدر به جزئیات مختلف این عنوان دقت داشتهاند که میتوان ساعتها درباره این تغییرات کوچک صحبت کرد.
برای مثال آب و هوای بازی به صورت کاملا پویا طراحی شده است. از تکان خوردن سبزهزار با باد گرفته تا ابرها و نحوه تابش خورشید در هر مرحله و سکانس بازی، همگی در حال تغییر است تا کاربر هیچوقت حس دیدن یک صحنه تکراری را نداشته باشد.
جزئیات گیم پلی بازی Ghost of Tsushima و نمای بصری آن

ساخته جدید استودیوی Sucker Punch نسبت به تمام بازیهای قبلی این استودیو متفاوت است. گیمپلی آمیخته با مخفیکاری این بازی، سبک جدیدی است که در حال پیادهسازی توسط این استودیوست. در حقیقت این عنوان از منظر گیمپلی شباهتهای زیادی به Sekiro Shadows Die Twice داشته که البته این موضوع نکته بسیار مثبتی محسوب میشود. ترکیب المانهای مخفیکاری با جزئیات گرافیکی مثالردنی، میتواند نویدبخش عنوانی فوقالعاده باشد. استفاده از پالتهای رنگی مختلف در سکانسهای این بازی، خبر از قدرت بالای تیم طراحی بصری Sucker Punch میدهد؛ تیمی که پیش از این فرنچایز Killzone را در کارنامه خود داشته و حالا قصد دارد تا با Ghost of Tsushima، خط جدیدی را برای خود تعریف کند.
گیم پلی این بازی بهطور کاملا جهان باز طراحی شده است. شما میتوانید به جای جای نقشه بازی سرک کشیده و به مردم در حال زجر کشیدن کمک کنید. برای مثال وقتی شاهد یک آتش بزرگ در دوردست هستید، میتوانید به سمت آن رفته و سر از کار مغولها در بیاورید و یا این که بگذارید مکان مورد نظر در آتش بسوزد. نکته جالب این است که در صورت عدم کمک، دیگر شاهد حضور آن منطقه در بازی نخواهید بود و تمام ماموریتهای موجود در آن منطقه نیز در آتش خواهد سوخت؛ این فرآیند باعث میشود که کاربر به محیط اطرافش اهمیت بیشتری داده و برای به دست آوردن محتوای بیشتر تلاش کند.
تریلر گیم پلی و جزییات بیشتر
تریلر مفصلی از گیم پلی بازی در جریان برنامه State of Play به نمایش در آمد که از طریق آن و اخباری که پس از آن منتشر شد، اطلاعات بسیار بیشتری از گیم پلی Ghost of Tsushima دریافت کردیم. این عنوان، بزرگترین بازی است که استودیو Sucker Punch تاکنون ساخته و نقشه جهان آن از ماموریتها فرعی، رازها و ماجراهای متعددی پر شده است؛ محتواهایی که اگر خوب در دنیای این بازی گشتوگذار نکنید، ممکن است فرصت تجربه آنها را از دست بدهید.
گذشته از محتوا و جهان بازی، اطلاعاتی درباره سیستم مبارزه آن نیز منتشر شد که با توجه به این اطلاعات، میتوانیم بگوییم Ghost of Tsushima از این نظر عنوانی بسیار دقیق و پیچیده است. در بازی انواع مختلفی حالت مبارزه وجود دارد و اینکه شما با چه حالت مبارزهای روبهروی دشمن قرار بگیرید، میتواند برگ برنده شما در مبارزه باشد. گذشته از این، انتخاب زرههای سبک و سنگین نیز تاثیر بهسزایی در قدرت و سرعت شما خواهند گذاشت.
ناگفته نماند که با تمامی این جزییات و ظرافت بهکار گرفته شده در طراحی بازی، گفته میشود که این عنوان حدود ۵۰ گیگابایت فضا از حافظه پلی استیشن ۴ اشغال میکند و اگر به ماموریتها و فعالیتها فرعی در بازی نیز مشغول شوید، میتوانید Ghost of Tsushima را طی ۴۰ تا ۵۰ ساعت به اتمام برسانید.
در آخر، شاید برایتان جالب باشد که State of Play نمایشدهنده گیم پلی Ghost of Tsushima تا پنج روز پس از نمایش در یوتیوب به آمار ۱.۵ میلیون بازدیدکننده رسید و هماکنون بیش از ۱.۶ میلیون بازدیدکننده دارد. این آمار یعنی این State of Play تاکنون پربینندهترین قسمت این برنامه بوده است. در تاریخ 14 ژولای، امبارگوی بازی شبح سوشیما برداشته شد و نقدهای بازی منتشر شدند. این بازی توانست با ثبت 87 رای امتیاز خوب 84 را از سایت متاکریتیک بهدست آورد. برای گوش دادن و دانلود موسیقی Ghost of Tsushima هم به این مطلب مراجعه کنید. همچنین میتوانید هرچه که در ابتدای باید بدانید را در راهنمای بازی Ghost of Tsushima پیدا کنید.
Ghost of Tsushima هماکنون از طریق فروشگاه مجازی پلی استیشن قابل پیشخرید است.