دیدن دوبارهی شنهای آلوده به خون پاندورا، از سالها پیش و زمان معرفی پیش نمایش و نسخهی Tales From The Borderlands خواستهی بسیاری از طرفداران بوده و هست. که بالاخره و با انتشار Borderlands 3 در سپتامبر امسال، به این خواستهی خود خواهند رسید. در خلال E3 2019 ، امکان نگاه اولیه و تجربهی بیست دقیقهای دموی این بازی برای ما فراهم شد و از نقطه نظر ما، اولین چیزی که با شروع مرحلهی اول بازی به ذهن میآید، یادآوری خاطرات بازی Borderlands 2 است. در واقع این همان چیزی است که سازندگان بازی خواستار آن بوده اند.
در این دمو، ما به عنوان کاراکتر Zane که شخصیتی فعال، مخفی کار و باهوش میباشد، وارد این ماجراجویی میشویم. این کاراکتر به امکاناتی همچون یک سپر بسیار بزرگ برای دفاع در برابر شلیک تیرهای دشمن و همچنین قابلیت ایجاد یک بدل هولوگرامی برای برهم زدن تمرکز دشمن و سپس پاسخ حملات آنها، دسترسی دارد. اما جذاب ترین توانایی او، همان آزاد سازی کپی های هولوگرامی و حملهی لیزری به مواضع دشمن است. هر یک از قابلیت های این کاراکتر امکان پیشرفت و تقویت میزان تخریب، دقت و سایر مشخصات را از طریق افزودن افکتها و بروزرسانیها دارا میباشند.
لولی که من در آن بازی کردم با عبور کاراکتر Zane از میان شهری مملو از راهزنان و هدایت او به داخل یک دخمه که فضایی شبیه به یک سالن کنسرت مخروبه داشت، فرصت بررسی تغییرات این نسخه نسبت به شمارهی قبلی آن را فراهم میکرد اما مشخصاً بررسی جزئیات کامل در این زمان محدود، ممکن نخواهد بود.
به هر حال بر اساس بررسی خلاصه وار ما، میتوان به جرأت ادعا کرد که Borderlands 3 یک نسخهی انقلابی و کاملاً جدید محسوب نمیشود. اما در عوض تجربهی تیر اندازی اول شخص در این سری را کاملاً اصلاح کرده و به بهترین شکل ممکن درآورده است. کاراکترها و جهان بازی حالا تکسچر و جزئیات واضحتر و با کیفیتتری دارند اما قالب کلی جلوههای دیداری بازی، همچنان به نسخههای قبل وفادار است. با این حال جزئیات دیگری مانند افکتهای شلیک گلولهها و سبک درگیریها، حالا طبیعی تر جلوه میکنند.
بعضی وقتها شاهد باگهایی مانند محو شدن دستهای کاراکتر در حالهی آتش شلیک سلاحهای بزرگ هستیم. یا این مثلاً بعد از خاکستر کردن بدن دشمن باسلاح لیزری همچنان میتوان با گلوله های آتشین یکی سلاحها آنها را به آتش کشید. لذا در کل نمیتوان تغییرات گرافیکی این این نسخهرا یک قدم بزرگ و بینقص در سری Borderlands به شمار آورد و به نظر میرسد به جای دقت بر روی نحوهی تأثیر صحیح انواع سلاحها و گلولههای آنها بر روی دشمن، بیشتر بر روی هیجانات و جذابیتهای این اتفاق تمرکز شده است.
قابلیتهای Zane گاهی اوقات مبارزات را بسیار ساده میکند اما این به معنای سرگرم کننده و جذاب نبودن آن نیست. حرکاتی همچون پرتاب نارنجکهای تلپورتی از پشت سپر محافظ و افکتهای هیجان انگیز مربوط به انفجارها در بازی، میتوانند کاربر را تا حد زیادی سرگرم و هیجان زده کنند. همچنین همانطور که قبلاً هم به آن اشاره کردیم، رها سازی بدلهای همسان و منحرف کردن توجه دشمن یکی از جذاب ترین قابلیتهای شخصیت این بازی است که در کمتر عنوانی مشابه آن را دیده اید.
اما در پایان ماجراجویی خود در آن دخمهی زباله، به یک باس فایت میرسیم که Mouthpiece نام داشته و با سپر محافظ بسیار بزرگی که دارد، میتواند حسابی آزار دهنده باشد. سلاح این غول، انتشار امواج صوتی است که اگر از روی آنها نپرید، به شما آسیب خواهد زد. همچنین تعداد زیادی مینیون در این بین به دست و پای شما میپیچند که باید هر چه سریع تر از شر آنها خلاص شوید. بعد از سه الی چهار دقیقه مبارزه، حالا میتوانید به پیکرهی او شلیک کنید. بعد از از بین بردن این باس، دموی بازی به پایان میرسد.
تجربهی دموی Borderlands 3 برای ما تجربهای لذت بخش بود. و فکر میکنم اصلاح متدهای تیراندازی اول شخص در آن به خوبی و هوشمندانه انجام گرفته است و موجب شده تا بازی پویاتر از گذشته جلوه کند. اما همچنان مشکلاتی همچون سیستم لوت و چهرههای تکراری در گیم پلی بازی به چشم میخورد. با این حال به شخصه منتظر بازگشت به دنیای وحشی و پرهیاهوی پاندورا خواهم ماند.
منبع : Gameinformer.com