گلن اسکافیلد (Glen Schofield)، رئیس استودیو Sledgehammer Games، طی جدیدترین صحبتهای خود در شبکه توییتر، پاسخگوی بسیاری از مسائل مخاطبان از جمله روند داستانی و بخش زامبی بازی Call of Duty WWII بود.
وی دلیل انتخاب جبهه نبرد اروپا را بجای جبهه نبرد آسیا-اقیانوسیه توسط سازندگان را وجود بازماندگان اعضایی از خانوادههای برخی کارکنان استودیو دانست که طی جنگ جهانی دوم، در اروپا به مبارزه میپرداختند و بواسطه آشنایی آنان با این جبهه نبرد، پس از یک رایگیری مابین اعضا، توسعه بازی براین اساس آغاز شد. همچنین دیگر دلیل آنان وجود مکانها و میدانهای جنگ نمادینی چون سواحل نورماندی در اروپا بوده است.
پس از کار بر روی عناوین مدرن و آیندهنگرانهای چون بازی Call of Duty: Advanced Warfare، سازندگان بدنبال پذیرش چالش خلاقیت جدیدی بودند که در گذشته اتفاق افتاده باشد. حال آنان قصد دارند صحنههای “نبردهای حماسی، فداکارانه و افتخارآفرینانه” را به تصویر بکشند.
تیم توسعه برای دستیابی به چنین هدفی، حداکثر تلاششان را کردهاند تا از نزدیکترین مکانهای موجود در جنگ بازدید کنند. بدین جهت آنان به مکانهای متفاوتی سفر کرده و از شهرها، روستاها و میدانهای جنگ کشورهای متفاوتی چون آلمان، فرانسه، بلژیک و لوکزامبورگ دیدن کردند. برای کسب جزئیترین جزییات و دریافت “روح و انرژی” مکانها، هزاران هزار عکس و ویدئو را طی این تحقیقات ثبت کردند.
سبک طراحی گرافیکی استودیو اسلجهمر گیمز واقعبینانه است و آنها عاشق به تصویرکشیدن جزییات و ذات واقعی مکانها و افراد تاریخی هستند.
همچنین، برای خلق اسلحهها هم تحقیقات بسیاری از طریق کتابها، اسلحههای موجود و شنیدههای متخصصان انجام شده است. آنها سعی کرده موارد تمامی موارد اسلحهها همچون بُرد آتش آنان را براساس آنچه وجود داشته است، “بصورت مدلسازی سه بعدی” در بازی Call of Duty WWII پیادهسازی کنند.
بازی شامل انواع مختلفی از صحنهها نبرد و احساسی خواهد بود و تیم سازنده مدتها برای نوشتن و کارگردانی فیلمنامه داستان بازی وقت صرف کردهاند. وی میافزاید “من بسیار به داستان بازی افتخار میکنم” که البته شامل تعدادی صحنه احساسی خاص هم میشود.
روند داستان بیشتر از نگاه شخصیت اصلی بازی روایت میشود اما در مواردی هم بازیکنان میتوانند اتفاقات موجود را براساس سایر اعضای جوخه خود دنبال کنند.
طبق گفته اسچفیلد، چشمانداز بخش زامبی بازی Call of Duty WWII کاملا با دیگر بازیهای سری Call of Duty متفاوت بوده و شامل “یک حضور منحصربفرد که علاوه بر آن القا کننده حس ترس است.” وی همچنین اشاره میکند که زامبیهای این بازی به قوانین گرانش فیزیک پایبندند و باورپذیر خواهند بود. پس لازم نیست دیگر به فکر هیولا یا ارواح تاریکی باشیم و تمامی موارد براساس انسانها رخ میدهد.
بازی Call of Duty WWII در تاریخ ۱۲ آبانماه (۳ نوامبر) سال جاری برای پلتفرمهای PS4، Xbox One و PC عرضه میشود.