بازی فانتوم داست (Phantom Dust) در سال ۲۰۰۴ توسط کمپانی مایکروسافت (Microsoft) ساخته و برای کنسول ایکسباکس منتشر شد. بازی با نظر مثبت منتقدان مواجه شد، اما هیچوقت نسخهی بعدی آن تایید و یا ساخته نشد.
در نمایشگاه E3 2016 کمپانی مایکروسافت اعلام کرد که قرار است بازی اصلی در تاریخی نامعلوم برای پلتفرمهای ایکسباکس وان و پیسی منتشر شود و پس از آن تا امروز در سکوت کامل خبری قرار گرفت. حال کمپانی مایکروسافت جزئیات قابل توجهی را از بازی منتشر کرده است. ویدیوی گیمپلی ۱۹ دقیقهای از بازی را در ادامه میتوانید مشاهده کنید:
آدم ایزگرین (Adam Isgreen) کارگردان بازی، اینگونه توضیح داد:
” بزرگترین تغییر ایجاد شده در ریمستر بازی، رزولوشن آن است. اگر شما بازی را برروی کنسول ایکسباکس وان خود اجرا کنید، فانتوم داست با رزولوشن ۱۰۸۰ اجرا خواهد شد و اگر بر روی یک پیسی با رزولوشن ۴K اجرا کنید، محتویات بازی با رزولوشن ۴K پردازش می شوند. شاید بازی زیاد زیبا به نظر نرسد، اما رزولوشن نیتیو باعث میشود بازی را روی هر پلتفرمی با هر رزولوشنی که اجرا میکنید، بازی بدون مشکل پردازش شود.
زمانی که ما فایلهای پروژهی فانتوم داست را از ژاپن دریافت کردیم، هیچگونه سورس کد نهاییای وجود نداشت و این بزرگترین چالش ما بود. بنابراین شروع به مهندسی معکوس کردن فایلهای باینری، هک کردن و کرک کردن فایلهای بازی کردیم. به همین علت زمانی که دربارهی بازی حرف میزدیم و مردم سوالاتی مانند رزولوشن بازی از ما میپرسیدند، خود ما هم هنوز نمیدانستیم چون سورس کد بازی را در دست نداشتیم.
تیم ما تغییراتی در داستان بخش تک نفره بازی اعمال کرده است، به خصوص در چند ساعت آغازین بازی که در نسخهی اصلی باعث میشد بازیکنان نتوانند با بازی ارتباط برقرار کنند.
همچنین اگر بیش از ۳ بار در یکی از مراحل داستانی شکست بخورید، میتوانید آن مرحله را رد کنید و حتی پاداش آن مرحله را هم دریافت کنید. اگرچه بعضی از اچیومنتهای بازی را از دست خواهید داد. این ویژگی باعث میشود همه بازیکنان بتوانند بخش داستانی بازی را تجربه کنند، بدون آنکه گیمپلی بازی مانع آنها شود.
همچنین بستههای الحاقی رایگان و پولی نیز برای این ریمستر در نظر گرفتهایم. در زمان شروع بازی یک بستهی الحاقی رایگان دریافت خواهید کرد که به شما چند مهارت و یک باکس میدهد تا بتوانید بخش چند نفرهی بازی را تجربه کنید. در بخش چند نفرهی بازی چندین بستهی الحاقی پولی وجود خواهد داشت، البته پیشرفت در بازی هیچوقت شما را مجبور به خرید بستههای الحاقی پولی نمیکند.
ما هیچ تغییری در گیمپلی بازی نسبت به نسخهی اصلی ایجاد نکردیم، اگر دوست دارید بازی را دقیقا با مکانیزمها و گیمپلی نسخهی اصلی تجربه کنید، ریمستر بازی گزینهی مناسبی برای شما است. “
تاکنون تاریخ انتشاری برای این عنوان تعیین نشده است، برای اطلاعات بیشتر حول این عنوان باید تا E3 2017 صبر کنیم.
Podcast: Play in new window | Download