سرویس گیم پس مدتهاست به عنوان استراتژی اصلی مایکروسافت به منظور پیشرفت بخش گیمینگ این کمپانی تبدیل شده است. فرقی ندارد که مشترک این سرویس روی پلتفرم PC، کنسولهای Xbox یا سرویس ابری باشید چرا که مایکروسافت بسیار روی این سرویس برای پیشبرد بخش گیمینگ خود حساب باز کرده است. مانند بسیاری از موارد دیگر، مایکروسافت مدتهاست به سختی آمار دقیق مشترکین و فروش سخت افزارهای خود را اعلام میکند. آخرین باری که این کمپانی آمار دقیق مشترکین سرویس گیم پس را اعلام کرد مربوط به اوایل سال جاری میلادی میشود. در آمار ارائه شده مشخص شد که مشترکین این سرویس از مرز 18 میلیون کاربر گذر کرده است. اکنون به نظر میرسد که رشد مشترکین این سرویس نسبت به سال گذشته با کاهش مواجه شده است.
آخرین پروندههای مالی مایکروسافت از اواسط سال مالی 2020 تا اواسط سال 2021 نشان از کاهش تعداد مشترکین هدف این کمپانی دارد. آنها امیدوار بودند که رشد سرویس گیم پس تا 48 درصد افزایش یابد، در حالی که این سرویس کمی کمتر از این مقدار یعنی 37 رشد داشته است. این آمار نسبت به رشد این سرویس در همین بازه زمانی در سال مالی گذشته، جایی که مایکروسافت موفق شد رشد این سرویس را از 71 به 86 درصد برساند، یک سقوط قابل توجه را نشان میدهد.
اما با توجه به نبود آمار دقیق از جانب مایکروسافت، تا زمانی که این کمپانی خودش آمار دقیقی را منتشر نکند، مشکل است بتوان نظر دقیقی در این مورد داشته باشیم. در همین بین کمپانی Take Two مدعی شد که تعداد مشترکین گیم پس از 30 میلیون کاربر گذشته است، چیزی که بعدا تکذیب شد. در هر صورت به محض انتشار اطلاعات بیشتر شما را در جریان خواهیم گذاشت.
آخرین اخبار بازی را در پی اس ارنا بخوانید.