چندی پیش گزارشی مبنی بر برنامهریزی کمپانی مایکروسافت (Microsoft) روی سیستم تبلیغ درون بازیهای رایگان، منتشر شد. حالا با توجه به گزارشی دیگر، بهنظر میرسد که کمپانی سونی (Sony) هم در حال انجام همین کار است.
در این گزارش چنین آمده که سونی قصد دارد تا توجه توسعهدهندگان بیشتری را به بازیهای رایگان جذب کند. مشخص نیست که آیا سونی هم درصدی از سود این تبلیغها را دریافت میکند یا خیر. اما شاید بخشی از دادههای مصرفکنندگان را در اختیار شرکای خود قرار دهد. همچنین کاربران پلیاستیشن میتوانند با تماشای تبلیغ، پول درون بازی را بهدست آورده و از آن برای خرید آیتمهای درون بازی مثل آوارتار و اسکینها استفاده کنند.
با توجه به این گزارش، سونی هم اکنون در مرحلهی آزمایش برنامهای است که امکان قرار دادن تبلیغ درون بازی را برای توسعهدهندگان فراهم کند. به نظر میرسد این طرح در اواخر سال 2022 به اجرا برسد.
برای اطلاع از آخرین اخبار بازی، با رسانهی پی اس ارنا همراه باشید.