موسس سابق استودیو Respawn Entertainment، «دُرو مککوی» (Drew McCoy) همراه با برنامهنویس سابق این استودیو، «جان شایرینگ» (Jon Shiring) شرکت Gravity Well، یک استودیو توسعه بازیهای AAA که عمدتا برای دورکاری طراحی شده است را تاسیس کردند.
در مصاحبهای که GamesIndustry منتشر کرد، موسس سابق استودیو Respawn از اشتیاقاش برای سخت افزار نسل بعد به خصوص قدرت اضافهشده پردازنده و سرعت ورودی/خروجی کنسولهای ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 صحبت کرد. او اعتقاد داشت که این موضوع میتواند فرصتی طلایی برای ساخت و توسعه گیمپلیهای جدید از بازیها در اختیار استودیوها قرار دهد و ادامه داد:
ما تا به حال چیزی جز بازیهای AAA نساختهایم و از این کارمان نیز هرگز دست نخواهیم کشید. همچنین تحول و تغییر به سمت نسل بعدی یعنی ایکس باکس سری ایکس و کنسول PlayStation 5 بسیار هیجانانگیز خواهد بود. این موضوع با موضوع موردعلاقه ما یعنی یافتن فضاهایی که قبلا کشف نشدهاند، همخوانی دارد.
در حالی که این نسل جدید مانند نسلهای قدیمی تکراری به نظر میرسد، اما گمان میکنم که چیزهایی چون قدرت پردازنده و سرعت ورودی/خروجی فرصتهایی در اختیار ما میگذارد که در گذشته از آنها محروم بودیم. حتی زمانی که ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۴ در مراحل توسعه بودند، چیزی که مدام به پلتفرمها میگفتیم، این بود که لطفا سرعت ورودی/خروجی بیشتری در اختیارمان بگذارید. آماده و هیجانزده برای تماشای نتایج کارمان هستم.
در جای دیگر در مصاحبه، مککوی چندین بار به این موضوع اشاره کرد که فضای بازیهای AAA نیاز به کمی نوآوری و خلاقیت دارد و این چیزی است که Gravity Well در تلاش برای رفع آنها در بازیهایش است.
فضای بازیهای AAA بهطور مداوم به وسیله فرنچایزهای بزرگی که از خلق ایدههای جدید عاجزند، تسخیر میشود. ارزش تولید زیادی وجود دارد، پای پول زیادی در کار است و بسیاری از افراد برای بهبود کم بازیهای گذشته وجود دارند.
احساس میکنیم که فضای AAA در شکارگاه نوآوری و خلاقیت در حال باختن است. زمانی که به عقب نگاه میاندازیم، رشد انفجاری بزرگ در یک ژانر یا در خود صنعت به دلیل تکرار چیزی که وجود دارد نیست. این رشد انفجاری از ساخت چیزهای جدیدی میآید و شاید به این معناست که گاهی در یافتن چیزهای محبوب و عظیم شکست خواهیم خورد. اما ما با این موضوع مشکلی نداریم، زیرا قرار نیست همواره آرام فرود بیایید. اگر هیچگاه شانس خود را امتحان نکنید، نمیتوانید پلههای ترقی را طی کنید.
این موسس استودیو Respawn همچنین به چابک بودن کارکنان استودیو اشاره کرد و گفت قصد دارد تا تعداد کارکنان استودیو Gravity Well را حول ۸۰ نفر نگه دارد؛ زیرا بازی Titanlfall با ۷۰ نفر و بازی Titanfall 2 با ۸۵ نفر توسعه یافت.
برای اطلاع از اخبار ایکس باکس سری ایکس به این مطلب و برای مطالعه تمام اخبار پلی استیشن 5 در یک مطلب به مقاله چه خبر این کنسول مراجعه کنید. برای اطلاع از آخرین اخبار بازی با پی اس آرنا همراه باشید.