پی اس ارنا
  • بازی
    • اخبار بازی
    • اخبار فناوری
    • مقاله بازی
    • نقد بازی
    • راهنمای بازی
    • لیست بازی
    • معرفی بازی
    • تاریخچه
    • مصاحبه
  • سینما
    • اخبار سینما و تلویزیون
    • لیست فیلم
    • خواندنی‌های سینما
    • نقد فیلم
  • تلویزیون
    • مقالات سریال
    • نقد سریال
    • معرفی سریال
    • لیست سریال
  • انیمه و انیمیشن
    • خواندنی‌های انیمیشن
    • معرفی انیمه و انیمیشن
    • لیست انیمه و انیمیشن
    • نقد انیمه و انیمیشن
    • اخبار انیمیشن
  • ادبیات
    • اخبار کتاب
    • پیشنهاد کتاب
    • خواندنی ‌های کتاب
    • لیست کتاب
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • بازی
    • اخبار بازی
    • اخبار فناوری
    • مقاله بازی
    • نقد بازی
    • راهنمای بازی
    • لیست بازی
    • معرفی بازی
    • تاریخچه
    • مصاحبه
  • سینما
    • اخبار سینما و تلویزیون
    • لیست فیلم
    • خواندنی‌های سینما
    • نقد فیلم
  • تلویزیون
    • مقالات سریال
    • نقد سریال
    • معرفی سریال
    • لیست سریال
  • انیمه و انیمیشن
    • خواندنی‌های انیمیشن
    • معرفی انیمه و انیمیشن
    • لیست انیمه و انیمیشن
    • نقد انیمه و انیمیشن
    • اخبار انیمیشن
  • ادبیات
    • اخبار کتاب
    • پیشنهاد کتاب
    • خواندنی ‌های کتاب
    • لیست کتاب
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
پی اس ارنا
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

خانه » از Unreal Engine 5 چه خبر؟

از Unreal Engine 5 چه خبر؟

احمدرضا آوار توسط احمدرضا آوار
۲ تیر ۱۳۹۹
در اختصاصی, چه خبر؟
0 0
0
از Unreal Engine 5 چه خبر؟

Unreal Engine 5

چرا Unreal Engine 5 و اقدامات Epic Games بیشتر از آن چیزی که تصور می‌کنید در دنیای بازی‌های ویدیویی تاثیر خواهد داشت؟ در ادامه قصد پاسخ به این سوال را داریم. در این مقاله قصد داریم به بررسی تمام اخبار پیرامون موتور بازی‌سازی جدید Unreal Engine ساخت شرکت Epic Games بپردازیم.

روند بازی‌سازی 

Unreal Engine 5

تا پیش از معرفی Unreal Engine 5، روند بازی‌سازی با تمامی موتورهای بازی‌سازی به شکل مرسومی دنبال می‌شد. در اولین مرحله، طراح گرافیکی، اشیا مورد نظر خود را در نرم‌افزار های حرفه‌ای طراحی مثل Illustrator  Corel Draw یا Zbrush تولید کرده و آن‌ها را با بالاترین کیفیت ممکن خروجی می‌گیرد. حال در این مرحله، باید تصاویر مذکور به فرم پالیگان (مخروط)‌های کوچک درآمده، سایز آن کوچک شود و همه‌ی این موارد پس از قرارگیری در کنار هم، تصویر آن شی نهایی را تشکیل می‌دهند. شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که چرا؟

زمانی که شما در حال مشاهده یک سکانس خاص از یک بازی هستید، در آن واحد میلیون‌ها و میلیاردها مخروط در حال گردش و پردازش هستند تا بتوانند تصویر نهایی در برابر چشم شما را پردازش کنند. در حقیقت تمام قدرت سخت‌افزاری دستگاه شما به پردازش همزمان این مخروط‌ها اختصاص پیدا می‌کند و همین موضوع است که باعث می‌شود یک کامپیوتر توانایی اجرای یک بازی را داشته و کامپیوتری با سخت‌افزاری ضعیف‌تر، نتواند این روند پردازش را تکمیل کند.

علاوه بر زمان‌بر بودن روند کوچک‌سازی اشیا برای طراح، سیستم پالیگان می‌تواند میزان زیادی از سخت‌افزار را مشغول خودش کند؛ در ضمن برنامه نویسی بازی نیز با افزایش تعداد اشیا و جزئیات، بسیار سخت‌تر می‌شود.

NaNite 

Unreal Engine 5

بسیاری از افراد شرکت Epic Games را به خاطر توسعه بازی Fortnite می‌شناسد! اما حقیقت امر این است که این شرکت سال‌هاست خود را با معرفی موتور بازی‌سازی Unreal Engine بر سر زبان‌ها انداخته است! حال جالب است بدانید که اکثر بازی های دنیا نیز با کمک همین موتور ساخته شده‌اند و همین موضوع باعث می‌شود که به‌روز رسانی‌های این موتور بازی‌سازی برای تمام افراد، اهمیت بسیار بالایی داشته باشد. در نسخه پنجم این موتور، شاهد اضافه شدن قابلیتی به نام Nanite هستیم که قرار است روند تولید بازی‌های ویدیویی را سرعت ببخشد.

اما Nanite چیست؟

پیش از ظهور این قابلیت، تمامی المان‌های طراحی شده توسط تیم‌های گرافیست باید پیش از اضافه شدن به موتور بازی‌سازی، کاهش حجم زیادی را تجربه کرده و به صورت پالیگان‌های نامنظم تبدیل شوند. حالا با ظهور قابلیت Nanite، هیچ نیازی به این موضوع وجود ندارد. حال بازی‌سازان می‌توانند تمامی المان‌های خود را مستقیما وارد انجین بازیسازی کرده و تمامی اعمال مورد نیاز مانند کاهش حجم یا افزایش پرفرمنس کلی دستگاه از این پس به عهده قابلیت Nanite خواهد بود.

تصور کنید که پیش از این، یک طراح باید پس از نهایی کردن طرح خود در Corel Draw یا Zbrush، حجم خروجی آن را کاهش داده و آن را به آبجکت‌های مخروطی (پالیگان) تبدیل می کرد. حال طراح مذکور می‌تواند نسخه خروجی را بدون کاهش کیفیت، وارد موتور بازی‌سازی کرده و بقیه کارها را به Unreal Engine 5 و قابلیت جدیدش یعنی Nanite بسپارد.

Unreal Engine 5

در ویدیوی نمایش این قابلیت، شاهد مجسمه‌هایی هستیم که از ۳۳ میلیون پالیگان ساخته شده‌اند. جالب است بدانید که Unreal Engine 4 برای اجرا و پیاده‌سازی همین یک مجسمه نیاز به سخت‌افزار بسیار زیادی دارد. در ادامه ویدیو شاهد این موضوع هستیم که ۵۰۰ عدد از این مجسمه‌ها بدون هیچ لگ و افت فریمی در حال نمایش هستند؛ این موضوع تعداد پالیگان‌های موجود در یک فریم را به عدد باورنکردنی ۱۶ میلیارد می‌رسیم! در صورتی که دستیابی به چنین عددی با سخت‌افزار فعلی و موتور بازی‌سازی Unreal Engine 4، نیاز به قدرت پردازشی بسیار عظیمی داشته و همین موضوع از اهمیت قابلیت Nanite پرده بر می‌دارد.

  بازی Fortnite بر روی کنسول Nintendo Switch نیز عرضه خواهد شد؟

اما این افزایش قدرت و پرفرمنس از چه چیزی نشات می‌گیرد؟‌

در حقیقت بسیاری از پالیگان‌های موجود در یک صفحه، می‌توانند از سایز یک پیکسل نیز کوچک‌‌تر باشند. با تغییرات به وجود آمده در موتور بازی‌سازی جدید Epic Games، حال تمامی پالیگان‌های موجود در یک سکانس به صورت دسته جمعی پردازش شده و به صورت گروهی به نمایش گذاشته می‌شوند. به بیان ساده‌تر، یک صحنه درون آنریل انجین 5 بر پایه‌ی مثلث (چند ضلعی) به پیکسل رندر می‌شود و کاربر تنها مواردی را که لازم است، مشاهده می‌کند و مواردی که مورد نیاز نیست، در پس صحنه پنهان می‌شوند.

شاید در ابتدا این تکنیک بسیار ساده به نظر برسد، اما در حقیقت احقاق این موضوع حاصل سال‌ها تلاش مهندسان شرکت Epic Games است که حال در قالب یک قابلیت به موتور بازی‌سازی Unreal Engine 5 اضافه شده است.

Lumen

Unreal Engine 5

در کنار قابلیت انقلابی Nanite، شرکت Epic Games از قابلیت جدیدی به نام Lumen پرده برداشته است. با استفاده از این قابلیت، پرتوهای نوری موجود در بازی به هر حرکت اشیا در محیط واکنش نشان داده و رفتار خود در زمینه بازتاب نور را تغییر می‌دهند. به دلیل افزایش پهنای باند در دستگاه‌های جدید (اعم از کارت گرافیک، Ram، حافظه‌های جامد و …)، آدرس دهی به هر پرتو حالا ممکن شده است و بازی‌سازان می‌توانند با استفاده از این قابلیت، پرتوهای نوری مشابهی با فیلم‌های سینمایی پدید آورند. در حقیقت در هر لحظه و هر سکانس بازی، بازی‌ساز می‌تواند با استفاده از قابلیت Lumen پرتوهای نوری و نحوه بازتاب آن‌ها را کنترل کند.

به صورت خلاصه، این قابلیت به بازی‌ساز این اجازه را می‌دهد که با استفاده از فیزیک تامین شده توسط Unreal Engine 5، به جابجایی پرتوهای نوری پرداخته و هرکدام از آن‌ها را پردازش کند. تا پیش از این، نحوه پرتو دهی به صورت کاملا دستی توسط بازی‌ساز انجام می‌شد، اما حالا فناوری Lumen می‌تواند تمام پرتوها را به صورت خودکار ردیابی کرده و دست بازی‌ساز برای خلاقیت را باز بگذارد.

در بسیاری از موقعیت‌ها، تعداد پرتوهای نوری به حدی زیاد می‌شوند که پردازش آن‌ها توسط دستگاه غیر ممکن می‌شود؛ در این شرایط، تکنیک Dynamic Resolution کاربرد بسیار زیادی خواهد داشت.

با استفاده از این قابلیت، رزولوشن دستگاه و تعداد پیکسل‌های در حال نمایش به صورت مقطعی کاهش یافته تا قدرت پردازشی دستگاه بتواند تصویر مورد نیاز را بدون تاخیر و لگ رندر کند. در حقیقت این تغییر رزولوشن آن‌قدر سریع انجام می‌شود و میزان دامنه تغییرات، آن‌قدر ناچیز است که کاربر به هیچ‌وجه متوجه این موضوع نخواهد شد.

Epic Online Services

برای اضافه کردن قابلیت‌هایی مثل Lobby ،Co-Op یا سرورهای مولتی پلیر به بازی‌های خود، دیگر نیازی به استفاده از نرم‌افزارهای شخص ثالث یا کدنویسی برای ایجاد این قابلیت نخواهید داشت. با استفاده از سرویس Epic Online Services، می توانید مستقیما قابلیت‌های بخش چند نفره را به بازی اضافه کرده و حتی در درون موتور بازی‌سازی این قابلیت‌ها را تست کنید.

در صورتی که قصد دارید از این قابلیت برای نسخه نهایی بازی خود استفاده کنید، می توانید با پرداخت اشتراک ماهیانه، سرورهای بازی خود را از Epic Games اجاره کنید.

  آقای Jason West یکی ار خالقان بازی Call of Duty به کمپانی Epic پیوست

سود شرکت از عرضه Unreal Engine 5

همان‌طور که می‌دانید، موتور بازی‌سازی Unreal Engine 5 یک موتور کاملا رایگان است. اما در صورتی که بازی شما بتواند از مرز ۱ میلیون دلار درآمد در کل دنیا عبور کند، طبق توافقی از پیش تعیین شده، باید ۵ درصد از این مبلغ (بدون احتساب مالیات) را به شرکت Epic Games پرداخت کنید. همچنین این شرکت مقدار ۵% از درآمد شما بابت فروش بازی، بعد از رسیدن به مبلغ ۱ میلیون دلار را نیز طلب می‌کند.

برای دسترسی به آخرین اخبار بازی با PSArena همراه باشید.

این مطلب به مرور زمان و با انتشار اخبار و اطلاعات جدید، به‌روز رسانی خواهد شد.

برچسب ها: Epic GamesUnreal engineUnreal Engine 5
ShareTweetShare
نوشته قبلی

دانلود موسیقی متن بازی The Last Of Us Part 2

نوشته‌ی بعدی

بازی Injustice: Gods Among Us تا ۲۵ جوئن رایگان خواهد بود

احمدرضا آوار

احمدرضا آوار

مرتبط نوشته ها

گزارش پیش رویداد نهمین جشنواره بازی‌های ویدیویی
گزارش

گزارش پیش رویداد نهمین جشنواره بازی‌های ویدیویی

۱۰ آذر ۱۴۰۲
از بازی EA Sports FC چه خبر؟
بازی

از بازی EA Sports FC چه خبر؟ | شرح تمام اخبار بازی EA Sports FC

۲ مرداد ۱۴۰۲
سامر گیم فست: گیم‌پلی جدیدی از بازی مورتال کامبت ۱ به نمایش در آمد
ایکس باکس

از بازی Mortal Kombat 1 چه خبر؟ | هرآنچه که از ریبوت جدید سری می‌دانیم

۱۷ خرداد ۱۴۰۲
گزارش صنعت بازی ایران در سال ۱۴۰۰
اخبار بازی

گزارش صنعت بازی ایران در سال ۱۴۰۰

۵ اسفند ۱۴۰۱
ویچر
زیروبم

زیروبم سری بازی The Witcher

۳ دی ۱۴۰۱
زیروبم سری بازی اساسین کرید | ماجرای خلق این فرنچایز و ریشه‌هایش
زیروبم

زیروبم سری بازی Assassin’s Creed | ماجرای خلق این فرنچایز و ریشه‌هایش

۱۷ مهر ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربحث‌ترین‌های هفته

راهنمای کامل تماشای انیمه Bleach | چگونه انیمه بلیچ را تماشا کنیم؟

راهنمای کامل تماشای انیمه Bleach | چگونه انیمه بلیچ را تماشا کنیم؟

۸ خرداد ۱۴۰۱
چرا باید انیمه عاشقانه Hotarubi no Mori e را تماشا کنیم؟

چرا باید انیمه Hotarubi no Mori e را تماشا کنیم؟

۲ خرداد ۱۳۹۹

درباره ما

پی‌اس‌ارنا یکی از رسانه‌های محبوب و تاثیرگذار فارسی زبان سرگرمی‌های قصه‌محور است که در حوزه‌های بازی‌های ویدیویی، انیمه و انیمیشن، سینما، تلویزیون و ادبیات به صورت جدی فعالیت می‌کند.
رسانه پی‌اس‌ارنا به عنوان تنها رسانه کاملا مستقل حوزه سرگرمی کشور، کار خود را از سال 1396 شروع کرد و در تلاش است تا به جمع تاثیرگذارترین رسانه‌های فارسی زبان دنیا بپیوندد.

  • درباره ما
  • تبلیغات
  • تماس با ما

کلیه حقوق برای پی‌اس ارنا محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • بازی
    • اخبار بازی
    • اخبار فناوری
    • مقاله بازی
    • نقد بازی
    • راهنمای بازی
    • لیست بازی
    • معرفی بازی
    • تاریخچه
    • مصاحبه
  • سینما
    • اخبار سینما و تلویزیون
    • لیست فیلم
    • خواندنی‌های سینما
    • نقد فیلم
  • تلویزیون
    • مقالات سریال
    • نقد سریال
    • معرفی سریال
    • لیست سریال
  • انیمه و انیمیشن
    • خواندنی‌های انیمیشن
    • معرفی انیمه و انیمیشن
    • لیست انیمه و انیمیشن
    • نقد انیمه و انیمیشن
    • اخبار انیمیشن
  • ادبیات
    • اخبار کتاب
    • پیشنهاد کتاب
    • خواندنی ‌های کتاب
    • لیست کتاب

کلیه حقوق برای پی‌اس ارنا محفوظ است.

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

فرم های زیر را برای ثبت نام پر کنید

تمام فیلدها مورد نیاز است. ورود به سیستم

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم