پی اس ارنا
  • بازی
    • اخبار بازی
    • اخبار فناوری
    • مقاله بازی
    • نقد بازی
    • راهنمای بازی
    • لیست بازی
    • معرفی بازی
    • تاریخچه
    • مصاحبه
  • سینما
    • اخبار سینما و تلویزیون
    • لیست فیلم
    • خواندنی‌های سینما
    • نقد فیلم
  • تلویزیون
    • مقالات سریال
    • نقد سریال
    • معرفی سریال
    • لیست سریال
  • انیمه و انیمیشن
    • خواندنی‌های انیمیشن
    • معرفی انیمه و انیمیشن
    • لیست انیمه و انیمیشن
    • نقد انیمه و انیمیشن
    • اخبار انیمیشن
  • ادبیات
    • اخبار کتاب
    • پیشنهاد کتاب
    • خواندنی ‌های کتاب
    • لیست کتاب
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • بازی
    • اخبار بازی
    • اخبار فناوری
    • مقاله بازی
    • نقد بازی
    • راهنمای بازی
    • لیست بازی
    • معرفی بازی
    • تاریخچه
    • مصاحبه
  • سینما
    • اخبار سینما و تلویزیون
    • لیست فیلم
    • خواندنی‌های سینما
    • نقد فیلم
  • تلویزیون
    • مقالات سریال
    • نقد سریال
    • معرفی سریال
    • لیست سریال
  • انیمه و انیمیشن
    • خواندنی‌های انیمیشن
    • معرفی انیمه و انیمیشن
    • لیست انیمه و انیمیشن
    • نقد انیمه و انیمیشن
    • اخبار انیمیشن
  • ادبیات
    • اخبار کتاب
    • پیشنهاد کتاب
    • خواندنی ‌های کتاب
    • لیست کتاب
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
پی اس ارنا
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

خانه » بازی Sekiro در برابر Bloodborne | کدام شاهکار FromSoftware بهتر است؟

بازی Sekiro در برابر Bloodborne | کدام شاهکار FromSoftware بهتر است؟

محمدجواد محسنى توسط محمدجواد محسنى
۱۹ فروردین ۱۳۹۸
در مطالب, مقاله
0 0
2
Sekiro

مبارزه

Sekiro

هر دو بازی Bloodborne و Sekiro Shadows Die Twice حول محور مبارزات Souls گونه می‌چرخند، منتها Sekiro فاصله بیشتری از مبارزات Souls مانند گرفته تا Bloodborne. مبارزات هر دو بازی ریتم بسیار سریعی دارند، اما انتخاب‌های دفاعی بیشتری نسبت به Bloodborne در اختیارتان قرار می‌دهد.

در Sekiro، گل سرسبد حرکت‌های شما deflection technique است، که شما را قادر به دفع حملات دشمن و وارد کردن آسیب جدی بر Posture آن‌ها می‌کند.

مکانیک Posture بازی Sekiro همه جوانب بازی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، و هرچند که شما می‌توانید از حملات دشمن جاخالی دهید، Parry و سپس حمله کردن خیلی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در عین حال، در Sekiro شما فقط یک اسلحه در اختیار دارید، اما در طرفی دیگر تعداد زیادی ابزار Shinobi Prosthetics قرار دارد که استفاده‌های مختلفی دارند، مانند پرتاب کردن یک Shuriken یا به آتش کشیدن دشمن.

Bloodborne

بازی Bloodborne در طرفی دیگر، به مکانیک‌های مبارزه Souls گونه وفادار بوده است، اما تقریبا فقط بر روی حمله کردن تمرکز کرده است. بدون موجود بودن گزینه دفاع کردن، انتخاب‌های شما به جاخالی دادن از حمله‌های دشمن و حمله کردن به آن‌ها ختم می‌شود، اما برگ برنده بازی Bloodborne مکانیک Rally system آن است.

هر زمان که شما توسط دشمن صدمه ببینید، در نوار سلامتی شما میزان آسیبی که دیده‌اید توسط یک رنگ خاکستری نمایش داده می‌شود، و شما می‌توانید همان مقدار از سلامتی خود را با بلافاصله حمله کردن به دشمن پس بگیرید. به طور ساده‌تر، شما می‌توانید میزان آسیبی که دریافت می‌کنید را تا میزان زیادی کنترل کنید، اما با این کار خود را در ریسک آسیب دیدن بیشتر قرار دهید.

این سیستم یک مکانیک فوق العاده است که مبارزات Bloodborne را حتی سریع‌تر و حساس‌تر می‌کند. حال شما این را با سلاح‌ها و تفنگ‌های مختلف، سیستم چندنفره و المان‌های RPG دیگر تلفیق کنید تا یکی از بهترین Action-RPGهای خلق شده تاکنون را تجربه کنید.

برنده: Bloodborne

مبارزه با Bossها

Sekiro

بازی‌های استودیوی FromSoftware به باس فایت‌های حماسی، سخت و چالش برانگیز خود معروف هستند. هر دو بازی‌های Sekiro و Bloodborne چند عدد از بهترین مبارزه با غول‌های دنیای بازی‌های ویدئویی را خلق کردند، مانند Genichiro Ashina و Great Shinobi Owl از سکیرو و Vicar Amelia و Gehrman از دنیای سیاه و تاریک Bloodborne.

هر دو بازی باس فایت‌های فوق العاده‌ای در دست دارند که آدرنالین خون شما را به سقف می‌چسباند که با داستان و lore بازی کاملا هم‌خوانی دارند. هرچند نیاز به Parry کردن در Sekiro باس فایت‌های این بازی را به یک مبارزه تن به تن تبدیل می‌کند، به طوری که انگار خودِ شما کاتانا به دست به دل دشمن می‎زنید.

Bloodborne

در طرف دیگر بلادبورن هیولاهای لاورکرفت‌گونه را در اختیار دارد که به کمک موسیقی شاهکارش یک حس حماسی به شما منتقل می‌کند، اما Sekiro شما را درگیر دوئل‌های تک به تک می‌کند، مبارزه‌های حماسی بین یک شینوبی و یک سامورایی، انگار که همه صحنه‌هایش را از یک فیلم سامورایی شاهکار برداشته‌اند که زمان بندی دفاع کردن و deflections ها اهیمت بیشتری پیدا می‌کنند.

جنبه‌ی مهم دیگر باس فایت‌های سکیرو این است که بسیاری از آن‌ها مستقیما با داستان در ارتباط‌ هستند که نوع روایتش مستقیم است تا مدل رمزآلود و Loreگونه Bloodborne. حتی در مورد نوع روایت Bloodborne و بازی‌های Souls هم بحث است که اصلا روایت دارند یا خیر.

  شایعه: نسخه ریمستر بازی Bloodborne برای PC و PS5 عرضه می‌شود

همچنین Bossهای بیشتری نیز در بازی وجود دارند، نه لزوما Boss Battlesهای اصلی بازی، ولی Sekiro در قرار دادن درست مینی باس‌های بازی به طوری که کاملا با محیط و داستان تطابق داشته باشد کار عالیی انجام داده است، به طوری که این مینی باس‌ها جزوی از خوده محیط بازی هستند.

برنده: Sekiro

مطلب مرتبط: راهنمای بازی Sekiro | بهترین قابلیت‌های بازی کدام هستند و کدام یک را زودتر باز کنیم 

مراحل و شخصی‌سازی

Sekiro

نخست، Sekiro کمی از شخصی‌سازی‌های موجود در بازی‌های سولز مانند فاصله گرفته است. شما با کاراکتری با نام Sekiro بازی را شروع می‌کنید، و همان‌طور که قبلا گفتیم فقط یک اسلحه در اختیار دارید. این به این معنی نیست که کارهای زیادی نمی‌شود انجام داد، در طول بازی کشتن دشمن‌ها به شما XP می‌دهد که به شما امکان می‌دهد Skill Points بدست آورید.

سپس می‌شود از Skill Points برای باز کردن مهارت‌ها استفاده کرد که به شما کومبوهای جدید می‌دهد، ظرفیت آیتم شما را افزایش می‌دهد، counters جدید به شما می‌دهد و چیزهای بیشتر. مهارت‌های متنوع و زیادی در بازی وجود دارد و بعلاوه شکست باس‌ها، آیتم‌هایی با نام Prayer Bead به شما می‌دهد که از آن می‌توانید برای افزایش health و attack power استفاده کنید.

Sekiro

از طرف دیگر Bloodborne خیلی شبیه Dark Souls عمل می‌کند، Blood Echoes به جای Souls به عنوان واحد پول در بازی استفاده می‌شود. از Blood Echoes می‌شود برای level up و خرید آیتم‌ها استفاده کرد و سیستم ریسک و پاداش که با مردن تمام Blood Echoes خود را از دست می‌دهید در این بازی همانند Dark Souls موجب سخت‌تر شدن بازی می‌شود.

Bloodborne به شما اجازه می‌دهد که در ابتدای بازی یک ریشه یا اصلیت برای کاراکتر Hunter خود انتخاب کنید که کمک می‌کند نحوه‌ی بازی‌کردن خود را بهتر مشخص کنید که بعدا با پیوستن به یک Covenant می‌توانید دوباره آن را تغییر دهید.

طراحی مراحل و شخصی‌سازی در Sekiro از همه لحاظ خوب است، اما جلوی پیشرفت کاراکتر شما را تا زمانی که بعضی از باس‌ها را شکست نداده‌اید می‌گیرد. در مقایسه سیستم پیشرفت در Bloodborne با نحوه‌ی بازی کردن شما بیشتر سازگار است.

برنده: Bloodborne

مطلب مرتبط: بازی Sekiro: Shadows Die Twice روی کدام پلتفرم بهتر عمل کرده است؟ 

داستان

Sekiro

FromSoftware به داستان‌سرایی خاص خودش معروف است. ساخت جهان‌های تراژدیک مملو از رازها و داستان‌های جذاب که باید در طول بازی آن‌ها را آشکار کنید. Sekiro هم تا حدی از این قاعده پیروی می‌کند، با این تفاوت که این بازی نوع روایت مستقیم را در پیش گرفته است.

صامت نبودن کاراکتر بازی یعنی Wolf به انسجام داستان بازی کمک می‌کند، و بازی حداکثر استفاده را از این موضوع می‌برد. همان‌طور که قبلا به آن اشاره کردیم، Sekiro با مهارت خاصی باس‌های بازی را به داستان بازی پیوند می‌زند، که باعث می‌شود باس‌فایت‌ها بیش از پیش از نظر احساسی اثرگذار باشد.

در قلب داستان Sekiro رابطه‌ی بین Wolf و سَروَرش Kuro و انتخاب‌های زجرآوری که زیردستش به آن‌ها فرمان می‌دهد وجود دارد.

در مقایسه، Bloodborne احتمالا رازآلود‌ترین ساخته‌ی FromSoftware است که در طول بازی مدام این سوال را در ذهن بازیکن به وجود می‌آورد که چه اتفاقی دارد می‌افتد یا اینکه حقیقت چیست. گرچه داستان هنوز هم جذاب است، برای پی‌بردن به داستان بازی تا آنجا که ممکن است باید عمیقا متن آیتم‌ها را بخوانید، chalice dungeons را بروید و غیره. هر دو بازی Sekiro و Bloodborne دارای المان‌های داستانی در جای‌جای بازی هستند، اما از نقطه نظر داستانی که ارتباط با آن راحت‌تر است، مجبوریم جایزه را به Sekiro بدهیم.

  بازی Sekiro Shadows Die Twice | راهنمای ماموریت Surgeon’s Bloody Letter

برنده: Sekiro

مطلب مرتبط: راهنمای بازی Sekiro | در Sekiro Shadows Die Twice با چند Boss روبرو می‌شویم؟

صحنه و روایت

Bloodborne

اگرچه بازی‌های زیادی وجود دارد که داستان آن‌ها در ژاپن دوران فئودالیسم یا نظام ارباب–رعیتی اتفاق می‌افتد اما Sekiro چیز تازه و جدیدی را از خود به نمایش می‌گذارد. بازی به طور نگران‌کننده‌ای تاریک و خون‌آلود است و حتی با اینکه کل بازی و مکان‌های وقوع رخدادهای بازی خیالی هستند، با این حال Sekiro هیچ چیز را از دوران نامساعد آن زمان پنهان نمی‌کند.

FromSoftware به طریقی موفق شده است که Sekiro واقعی به نظر برسد و در همان حال از عناصر و موجودات عرفانی و اهریمنی هم در بازی استفاده کرده است. این بازی چیزی در مایه‌های کارهای آکیرا کوروساوا (کارگردان راشومون و هفت سامورایی) است که با کارهای کوئنتین تارانتینو قاطی شده باشد (کارگردان پالپ فیکشن) و نتیجه برای دنیای وحشی و خون‌آلود Sekiro صیقل داده شده است.

با آنچه گفته شد، Bloodborne اگر بیشتر نباشد به همان اندازه در صحنه‌سازی و روایت با شکوه است. بازی‌های کمی هستند که در سبک داستانی Lovecraftian horror درخشیده‌اند و بی‌شک Bloodborne در بالای همه‌ی آن‌ها جای می‌گیرد. شهر مخروبه و قدیمی  Yarnham به همان اندازه که ترسناک است برای دیدن شگفت‌انگیز است و Bloodborne مدام در طول بازی با معرفی مکان‌های جدید و زیبا حال و هوای بازی را تازه می‌کند، از Hunter’s Dream گرفته تا Nightmare Frontier.

اگرچه Sekiro خون‌آلود و وحشیانه است، در مقابل در بعضی لحظه‌ها Bloodborne بسیار مخوف و هولناک است، با خون‌هایی که از دشمنان با سبک خاصی به اطراف می‌پاشد. گشتن در دنیای هر دو بازی لذت‌بخش است اما Yarnham و Bloodborne هنوز بهترین طراحی و روایت داستان محیطی را در بین بازی‌های FromSoftware دارد.

برنده: Bloodborne

Sekiro

در کلام آخر، بعد یک مبارزه‌ی سخت بین دو بازی، Bloodborne به سختی می‌تواند برنده‌ی این رقابت باشد. در‌واقع Bloodborne و Sekiro با وجود برخی شباهت‌هایی که دارند دو بازی کاملا متفاوت هستند و هر کدام در سبک خود بسیار عالی عمل می‌کنند. با وجود اینکه Sekiro وارث شایسته‌ی میراث FromSoftware است اما به نظر می‌رسد Bloodborne هنوز شاهکار این استودیو است. از همه‌ی این‌ها گذشته، مقایسه‌ی بین این دو عنوان به ما نشان می‌دهد که توسعه‌دهندگان FromSoftware چقدر باهوش هستند و چطور آن‌ها به غافلگیری بازیکنان با ساخت جهان‌های جدید و هیجان‌انگیز ادامه می‌دهند.

مشتاقانه منتظریم بازی بعدی  FromSoftware هستیم و امیدواریم که کاملا متفاوت با Bloodborne و Sekiro باشد.

برچسب ها: BloodborneSekiroSekiro: Shadows Die Twice
ShareTweetShare
نوشته قبلی

سریال Game of Thrones | برترین جنگجوی دنیای بازی تاج و تخت

نوشته‌ی بعدی

بازی Sekiro Shadows Die Twice | چگونه تمام Prayer Beads ها را پیدا کنیم؟

محمدجواد محسنى

محمدجواد محسنى

من به خلق تجربه‌های ارزشمند و منحصر به فرد علاقه وافری دارم و بازی، موسیقی و سینما جزو ارکان اصلی زندگیم هستن. تو دنیای سینما به دنیل دی لوییس و کوروساوا ارادت خاصی دارم و به نظرم بازی‌های پرسونا ۵، بلادبورن، ویچر ۳ و دیوینیتی اورجینال سین ۲ جزو شاهکارهای اخیر دنیای بازی‌های ویدیویی هستن. همینطور یه متال‌هد سفت و سخت‌ام و متالیکا گروه مورد علاقمه.

مرتبط نوشته ها

لیست بهترین بازی های استراتژی : برترین بازی های استراتژیک کدام‌اند؟
لیست بازی

لیست بهترین بازی های استراتژیک

۱۳ آذر ۱۴۰۳
بهترین انیمه های عاشقانه
انیمه و انیمیشن

معرفی بهترین انیمه های عاشقانه

۸ مرداد ۱۴۰۳
انیمه‌های به یادماندنی دهه 90-80 میلادی
انیمه و انیمیشن

بهترین انیمه های کلاسیک : انیمه‌های به یادماندنی دهه 80 و 90 میلادی

۳۰ خرداد ۱۴۰۳
5 مورد از محبوب ترین اسپیکرهای بلوتوثی در سال 2023
ریپورتاژ

5 مورد از محبوب ترین اسپیکرهای بلوتوثی در سال 2023

۲۱ آذر ۱۴۰۲
فیلم های مارول
خواندنی‌های سینما

بهترین ترتیب دیدن فیلم های مارول | راهنمای ترتیب دیدن فیلم های مارول

۲۴ آبان ۱۴۰۲
بهترین تلویزیون های گیمینگ سال 2023 | 9 تلویزیون برتر 2023
مشاوره خرید

بهترین تلویزیون های گیمینگ سال 2023 | 9 تلویزیون برتر 2023

۱۸ آبان ۱۴۰۲

دیدگاه‌ها 2

  1. سام می‌گوید:
    قبل 5 سال

    مگه فوتباله برنده شد بلدبورن 😐

    پاسخ
  2. یوسف عادلی می‌گوید:
    قبل 3 سال

    همیشه خدا میاید یه سایت میزنید یه بازی رو با بلاد بورن مقایسه میکنید نویسنده هم بلاد بورنو پلات کرده اما راجب سکیرو فقط تو گوگل چند تا سایت خونده

    مبارزات سکیرو بهترین نقطه قوتشه اجرای حرکات مختلف پریدن و لگد زدن رو دشمن دفاع مکیری حمله دفاع جاخالی پرش…
    هر کدوم تو زمان معینی باید استفاده بشه یه لحظه از دستت در بره مجازات میشی
    در مورد باس ها موافقم موسیقی بلاد هنگام باس فایتر بهتر بود اما راجب سختی بلاد تهش دو ساعت وقت میزاشتی باس آخرو می‌زدی تو سکیرو شیش ساعت رو باس آخر باید وقت میزاشتی و اینکه اگه بخوای تو سکیرو لول آپ کنی حتما باید باس یا مینی باس بزنی یا یه پارگی بکشی اما تو بلاد همون دشمنانی عادی بازی رو کشتن کفایت می‌کنه
    در مورد مراحل و شخصی سازی نمی‌تونید بلاد بورنو فقط بخاطر شخصی سازی کاراکتر برنده اعلام کنید این که شخصیت معین داشته باشی مزیتش اینه که همگی تو دیالوگ‌ها شخصیت اصلی بازی رو با اسم صدا میکنن و داستان بیشتر قابل درکه
    نمی‌دونم چرا به دیالوگ ها اشاره نکردید دیالوگ های شاهکار سکیرو چیزیه که باعث میشه کات سینا رو حتی بعد چهار بار تموم کردن بازی رد نکنی و تو انتخاب دیالوگ‌ها دقت زیادی به خرج دادند (مثلاً وقتی سکیرو استاد خودشو کشت گفت مرگ یک سایه، خوب بهم آموختی)
    اینجا که گفتی
    مجبوریم جایزه را به Sekiro بدهیم.
    همینجا مدرک آوردم که فن بوی هستی 😂
    اما داستان سکیرو هرچند مستقیمه اما داستان آن پی سی ها مثل روش قدیمی سولز روایت میشه مثلاً میگه برو فلان آیتم رو برام بیار و اگه کاملا مستقیم میبود اولین جایی که بازی شروع میشد باید دره سایکون ولی میبود و با اورانگوتان شروع میشد
    راجب طراحی محیطی این یه چیز کاملا سلیقه ایی نمیشه گفت کدوم برندست برید بزنید قصر سرچشمه سکیرو تا زیبایی خاص رو ببینید
    و چرا راجب دنیا سازی حرفی نزنید ؟
    چون میترسیدید بلاد بورن ببازه یا واقعا تابه حال تو دنیای شگفت انگیز سکیرو غرق نشدید یک بازی ۲۵ گیگی و اینهمه شگفتی غیر ممکنه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربحث‌ترین‌های هفته

چرا باید انیمه مدفن کرم های شب تاب را ببینیم؟

چرا باید انیمه مدفن کرم های شب تاب را ببینیم؟

۱۲ دی ۱۳۹۹

درباره ما

پی‌اس‌ارنا یکی از رسانه‌های محبوب و تاثیرگذار فارسی زبان سرگرمی‌های قصه‌محور است که در حوزه‌های بازی‌های ویدیویی، انیمه و انیمیشن، سینما، تلویزیون و ادبیات به صورت جدی فعالیت می‌کند.
رسانه پی‌اس‌ارنا به عنوان تنها رسانه کاملا مستقل حوزه سرگرمی کشور، کار خود را از سال 1396 شروع کرد و در تلاش است تا به جمع تاثیرگذارترین رسانه‌های فارسی زبان دنیا بپیوندد.

  • درباره ما
  • تبلیغات
  • تماس با ما

کلیه حقوق برای پی‌اس ارنا محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • بازی
    • اخبار بازی
    • اخبار فناوری
    • مقاله بازی
    • نقد بازی
    • راهنمای بازی
    • لیست بازی
    • معرفی بازی
    • تاریخچه
    • مصاحبه
  • سینما
    • اخبار سینما و تلویزیون
    • لیست فیلم
    • خواندنی‌های سینما
    • نقد فیلم
  • تلویزیون
    • مقالات سریال
    • نقد سریال
    • معرفی سریال
    • لیست سریال
  • انیمه و انیمیشن
    • خواندنی‌های انیمیشن
    • معرفی انیمه و انیمیشن
    • لیست انیمه و انیمیشن
    • نقد انیمه و انیمیشن
    • اخبار انیمیشن
  • ادبیات
    • اخبار کتاب
    • پیشنهاد کتاب
    • خواندنی ‌های کتاب
    • لیست کتاب

کلیه حقوق برای پی‌اس ارنا محفوظ است.

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

فرم های زیر را برای ثبت نام پر کنید

تمام فیلدها مورد نیاز است. ورود به سیستم

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم