پی اس ارنا
  • بازی
    • اخبار بازی
    • اخبار فناوری
    • مقاله بازی
    • نقد بازی
    • راهنمای بازی
    • لیست بازی
    • معرفی بازی
    • تاریخچه
    • مصاحبه
  • سینما
    • اخبار سینما و تلویزیون
    • لیست فیلم
    • خواندنی‌های سینما
    • نقد فیلم
  • تلویزیون
    • مقالات سریال
    • نقد سریال
    • معرفی سریال
    • لیست سریال
  • انیمه و انیمیشن
    • خواندنی‌های انیمیشن
    • معرفی انیمه و انیمیشن
    • لیست انیمه و انیمیشن
    • نقد انیمه و انیمیشن
    • اخبار انیمیشن
  • ادبیات
    • اخبار کتاب
    • پیشنهاد کتاب
    • خواندنی ‌های کتاب
    • لیست کتاب
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • بازی
    • اخبار بازی
    • اخبار فناوری
    • مقاله بازی
    • نقد بازی
    • راهنمای بازی
    • لیست بازی
    • معرفی بازی
    • تاریخچه
    • مصاحبه
  • سینما
    • اخبار سینما و تلویزیون
    • لیست فیلم
    • خواندنی‌های سینما
    • نقد فیلم
  • تلویزیون
    • مقالات سریال
    • نقد سریال
    • معرفی سریال
    • لیست سریال
  • انیمه و انیمیشن
    • خواندنی‌های انیمیشن
    • معرفی انیمه و انیمیشن
    • لیست انیمه و انیمیشن
    • نقد انیمه و انیمیشن
    • اخبار انیمیشن
  • ادبیات
    • اخبار کتاب
    • پیشنهاد کتاب
    • خواندنی ‌های کتاب
    • لیست کتاب
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
پی اس ارنا
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

خانه » نشست خبری انیمیشن رویاشهر، حسن ختام روز پنجم جشنواره فجر

نشست خبری انیمیشن رویاشهر، حسن ختام روز پنجم جشنواره فجر

آخرین نشست خبری پنجمین روز از جشنواره بین المللی فیلم فجر با انیمیشن «رویاشهر» به پایان رسید.

محمدجواد محسنى توسط محمدجواد محسنى
۱۸ بهمن ۱۴۰۲
در اخبار انیمه و انیمیشن, انیمه و انیمیشن
0 0
0
نشست خبری انیمیشن رویاشهر، حسن ختام روز پنجم جشنواره فجر

به گزارش ستاد خبری چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، در آخرین لحظات از پنجمین روز جشنواره فیلم فجر، نشست رسانه‌ای انیمیشن سینمایی «رویاشهر» برگزار شد.

در این نشست محسن عنایتی نویسنده و کارگردان، مصطفی حسن آبادی تهیه کننده، بهزاد عبدی آهنگساز و علیرضا زارع مدیر پروژه حضور داشتند.

در ابتدای این نشست مصطفی حسن آبادی تهیه کننده این انیمیشن گفت:

انیمیشن «رویاشهر» تقریبا از اواسط سال ۹۹ مراحل تولید آن شروع شد و هفت ماه مشغول پیش تولید بودیم. در دوران کرونا مشغول کار شدیم و با چالش‌های متعددی همراه شدیم و هیچ کدام از ارگان‌ها و سازمان‌ها مایل به ساخت انیمیشن سینمایی نبودند. تولید این انیمیشن نزدیک به ۴ سال طول کشید و دوستانی نزدیک به ۲۰۰ نفر ما را همراهی کردند.

با استقبال ویژه که از انیمیشن شد، معضل حمایت تا جایی حل شد و این انیمیشن محصول مشترک چند سازمان ازجمله سازمان سینمایی سوره است.

در بخش دیگر این نشست محسن عنایتی کارگردان این انیمیشن بیان کرد:

ما در گروه آینده‌نگار کلا چالش طلب هستیم. انیمیشن «بنیامین» اتفاقات عجیبی را در اکران به دنبال داشت ولی با همه قضایا تمام شد. انیمیشن تولیدش بسیار سخت است.

بعد از تجربه «بنیامین» فکر کردیم چطور می‌شود سخت‌ترین کار ممکن را پیش ببریم و به سراغ ساخت جهان فانتزی رفتیم. یعنی چیزی که خصوصا استدیوهای آمریکایی دنبال آن هستند. ما در این خلق جهان فانتزی زمان زیادی نداشتیم و به شکل فشرده همه چیز را از نظر نیازهای قهرمان خود چیدیم.

«پسر دلفینی» نیز چنین کارکتری داشت و در این سبک قرار می‌گرفت. به نظر من انیمیشن «رویاشهر» و «پسر دلفینی» نقطه عطفی در شروع ساخت انیمیشن‌های متکی به جهان فانتزی با پارامترهای مورد نیاز هستند. یکی از هدف‌های اصلی ما این بود که قصه مخاطب بزرگسال را نیز درگیر کند.

بهزاد عبدی آهنگساز گفت:

چون موسیقی را به ذات خود دوست دارم و همه چیز وقتی بار درام به خود می‌گیرد؛ بسیار ارزشمند است و دوست داشتم در این کار و در کنار این گروه دوست داشتنی باشم. بعد از همکاری های گذشته باز به من لطف داشتند و من هم تلاش کردم با فانتزی کار را همراه کنم و این انیمیشن نزدیک به ۵۰ دقیقه موسیقی اورجینال داشت.

انیمیشن تنها تفاوتش نداشتن بازیگر و داشتن صداپیشه است وگرنه بسیار قابل اعتناست.

علیرضا زارع مدیر پروژه بیان کرد:

در پروژه انیمیشنی فرآیندی را برای تولید تهیه می‌کنیم و ما با یک تیم مواجه هستیم. این ارتباط است که تولید را شکل می‌دهد و پیش از آنکه محصول ما یک انیمیشن باشد محصول ما یک تیم قوی بود.

عنایتی درباره طراحی لوکیشن‌های فیلم گفت:

برای طراحی لوکیشن‌ها و صحنه منابعی داشتیم که با جهان فیلمنامه مرتبط بود ولی در اجرا مشکلات زیادی داشتیم. در نهایت به ترکیبی رسیدیم که از خروجی آن هم راضی هستیم. براساس شبکه نماد تمام طراحی‌ها را پیش بردیم.

این کارگردان درباره روند نگارش فیلمنامه توضیح داد:

نزدیک به ۶ ماه روی فیلمنامه کار کردیم و در طول پروژه اصلاحاتی در آن اتفاق افتاد. تلاش کردیم اصول فیلمنامه نویسی را تا جایی که توانستیم رعایت کنیم. خیلی از انیمیشن های ما غیرمنطقی هستند و مخاطب را کودک فرض میکنند و خیلی از اتفاقات و معناها را پایین می آورند که ما تلاش کردیم اثر ما اینگونه نباشد.

حسن آبادی گفت:

اینکه کار ضعف‌هایی دارد ما خودمان قبول داریم و اگر نسبت به کارهای قبل خود مقایسه کنیم چنین چیزی وجود ندارد و ما گام بلندی برداشتیم. قطعا تجاربی که در این مدت به دست آوردیم به ما کمک خواهد کرد آثار بهتری تولید کنیم. اگر ساخت انیمیشن از بازه ای فراتر رود دیگر از نظر اقتصادی درست نیست.

نسبت به دوره ۳۷ که در جشنواره فجر بودیم نگاه مسئولین و مخاطبان خیلی بهتر شده و امیدوارم این روند رشد همچنان ادامه داشته باشد.

عنایتی در پایان گفت: بعد از جشنواره تغییرات کوچکی در انیمیشن خواهیم داشت.

  نقد و بررسی انیمیشن رویا شهر

چهل و دومین دوره جشنواره فیلم فجر:

بررسی انیمیشن ببعی قهرمان

نقد و بررسی انیمیشن شمشیر و اندوه

نقد و بررسی انیمیشن رویا شهر

نشست خبری انیمیشن Sword and Sorrow در جشنواره فجر برگذار شد

نشست خبری انیمیشن ساعت جادویی، حسن ختام روز چهارم جشنواره فجر

برچسب ها: چهل و دومین جشنواره فیلم فجررویاشهر
ShareTweetShare
نوشته قبلی

تریلر نهایی بازی Final Fantasy 7 Rebirth منتشر شد

نوشته‌ی بعدی

فروش بیش از 20.28 میلیون نسخه از بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

محمدجواد محسنى

محمدجواد محسنى

من به خلق تجربه‌های ارزشمند و منحصر به فرد علاقه وافری دارم و بازی، موسیقی و سینما جزو ارکان اصلی زندگیم هستن. تو دنیای سینما به دنیل دی لوییس و کوروساوا ارادت خاصی دارم و به نظرم بازی‌های پرسونا ۵، بلادبورن، ویچر ۳ و دیوینیتی اورجینال سین ۲ جزو شاهکارهای اخیر دنیای بازی‌های ویدیویی هستن. همینطور یه متال‌هد سفت و سخت‌ام و متالیکا گروه مورد علاقمه.

مرتبط نوشته ها

تولید انیمیشن سینمایی «بچه‌های جنگ» آغاز می‌شود
اخبار انیمه و انیمیشن

تولید انیمیشن سینمایی «بچه‌های جنگ» آغاز می‌شود

۱۶ مرداد ۱۴۰۴
وقتی دنیای بازی، انیمیشن و سینما به هم می‌رسند
اخبار انیمه و انیمیشن

وقتی دنیای بازی، انیمیشن و سینما به هم می‌رسند

۱۷ بهمن ۱۴۰۳
انیمیشن سینمایی جیله محصول شرکت آنو در ترکیه به موفقیت بسیار دست پیدا کرد
اخبار انیمه و انیمیشن

انیمیشن سینمایی جیله محصول شرکت آنو در ترکیه به موفقیت بسیار دست پیدا کرد

۲۶ مهر ۱۴۰۳
انیمیشن Big Hero 6
انیمه و انیمیشن

معرفی و نقد انیمیشن Big Hero 6 | یک اثر ابرقهرمانی متفاوت و دوست داشتنی

۲۲ شهریور ۱۴۰۳
Shoshimin: How to Become Ordinary
انیمه و انیمیشن

معرفی و نقد انیمه شوشیمین: چطور معمولی شویم

۲۸ مرداد ۱۴۰۳
سنگوکو یوکو
انیمه و انیمیشن

انیمه سنگوکو یوکو (Sengoku Youko)

۲۴ مرداد ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربحث‌ترین‌های هفته

هیچ محتوایی موجود نیست

درباره ما

پی‌اس‌ارنا یکی از رسانه‌های محبوب و تاثیرگذار فارسی زبان سرگرمی‌های قصه‌محور است که در حوزه‌های بازی‌های ویدیویی، انیمه و انیمیشن، سینما، تلویزیون و ادبیات به صورت جدی فعالیت می‌کند.
رسانه پی‌اس‌ارنا به عنوان تنها رسانه کاملا مستقل حوزه سرگرمی کشور، کار خود را از سال 1396 شروع کرد و در تلاش است تا به جمع تاثیرگذارترین رسانه‌های فارسی زبان دنیا بپیوندد.

  • درباره ما
  • تبلیغات
  • تماس با ما

کلیه حقوق برای پی‌اس ارنا محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • بازی
    • اخبار بازی
    • اخبار فناوری
    • مقاله بازی
    • نقد بازی
    • راهنمای بازی
    • لیست بازی
    • معرفی بازی
    • تاریخچه
    • مصاحبه
  • سینما
    • اخبار سینما و تلویزیون
    • لیست فیلم
    • خواندنی‌های سینما
    • نقد فیلم
  • تلویزیون
    • مقالات سریال
    • نقد سریال
    • معرفی سریال
    • لیست سریال
  • انیمه و انیمیشن
    • خواندنی‌های انیمیشن
    • معرفی انیمه و انیمیشن
    • لیست انیمه و انیمیشن
    • نقد انیمه و انیمیشن
    • اخبار انیمیشن
  • ادبیات
    • اخبار کتاب
    • پیشنهاد کتاب
    • خواندنی ‌های کتاب
    • لیست کتاب

کلیه حقوق برای پی‌اس ارنا محفوظ است.

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

فرم های زیر را برای ثبت نام پر کنید

تمام فیلدها مورد نیاز است. ورود به سیستم

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم