کمپانی الکترونیک آرتس (Electronic Arts) در جدیدترین گزارش مالی سه ماهه آخر سال مالی ۲۰۱۷ خود به کسب نتایج مثبت و افزایش فروش دیجیتالی محصولات خود اشاره کرد و چنین رویکردی را تامینکننده ۶۱ درصد از سود خود در سال قبل، برشمرد.
در طول برگزاری جلسه سرمایهگذاران کمپانی الکترونیک آرتس ، بلیک جورگنسن (Blake Jorgensen)، مدیر ارشد مالی شرکت مورد بحث، در رابطه با اعلام کمپانی الکترونیک آرتس مبنی بر افزایش ۹ درصدی درآمد خود از طریق فروش دیجیتالی محصولات توضیحاتی را بیان کرد:
مقدار عدد بدست آمده برای ما بسیار غافلگیرکننده بود زیرا تحلیلگران ما انتظار دستیابی به رشدی ۵ درصدی از فروشی دیجیتالی را نسبت به سال گذشته داشتند اما دریافت رشدی تقریبا دو برابری، نشان از آن دارد که ظاهرا مخاطبان و خریداران محصولات، بسیار سریعتر از آنچه ما تخمینزده و تصور میکردیم، به سمت فروش دیجیتالی روی آوردهاند.
ما برای سال جاری، فکر میکنیم درآمد صنعت گیم از طریق فروش دیجیتالی تا حدود ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت و در حدود نیمی از کل خریدهای صنعت گیم بصورت آنلاین اتفاق خواهند افتاد.
شایان ذکر است، با این وجود، به واسطه سری بازی FIFA و نیاز آن به دسترسی سریع و پهنای باند زیاد درجهت کسب تجربه آنلاین و از طرفی، محبوبیت و فروش بسیار زیاد این سری بازی نسبت به سایر ساختههای کمپانی الکترونیک آرتس ، در بسیاری از کشورهای ناتوان در ارائه خطوط اینترنت سریع، مخاطبان بشدت خرید بازی با دیسکهای فیزیکی را نسبت به خرید بازی بصورت دیجیتالی ترجیح میدهند و همین هم امر در آینده باعث خواهد شد کمپانی الکترونیک آرتس در کسب درآمد دیجیتالی و همچنین، رقابت با سایر کمپانیهای صنعت، شاهد رشد بسیار کمتری بوده و قافله را در کسب سود دیجیتالی به دیگران ببازد.