صنعت بازی در دوران کنونی برخلاف گذشته، به اعتقاد افراد بسیاری از روند رایج ساخت قسمت داستانی تک نفره برای بازیها دور شده و بتدریج قدم در مسیر نادیده گرفتن کامل آن برمیدارد. برای مثال میتوان به همین رویداد E3 2017 در دوهفته گذشته اشاره کرد و سیاست های کمپانیها را برپایه سرویس محور شدن عناوینشان مورد بررسی قرار داد. بطوری که تقریبا تمامی بازیهای دوکمپانی الکترونیک آرتز (Electronic Arts) و یوبیسافت (Ubisoft) از چنین طرح تجاری برخوردار بوده و حتی وجود عنوانی چون بازی Beyond Good And Evil 2 هم بطور کامل از این قائده مستثنا نشده بود. اما کمپانی سونی (Sony) جزو معدود ناشرانی بوده که بسیار به بخش داستانی و تک نفره بازیهایش اهمیت داده و به اعتقاد شان لیدن (Shawn Layden)، رئیس بخش آمریکای شمالی گروه پلیاستیشن (PlayStation) توجه به کارکترها و قسمت داستانی در DNA و خون استودیوهای زیرنظر کمپانی ژاپنی قرار داد. وی در مصاحبه با رسانه خبری Telegraph گفت:
بنده اعتقاد دارم همیشه باید تصمیمات خود را براساس نقاط قوت خود اتخاذ کنیم. اگر شما نگاهی به استودیوهای ما چون ناتی داگ (Naughty Dog)، گوریلا گیمز (Guerrilla Games)، سانتا مونیکا (SIE Santa Monica Studio)، جاپن استودیو (SIE Japan Studio)، بیاندازید، متوجه میشوید که ما در چه امری مهارت کافی داریم. ما در داستانسرایی و ساخت کارکترهای بیادماندنی متخصص هستیم.
موارد مورد اشاره جزو کارهایست که ما میتوانیم بخوبی انجام دهیم. درحقیقت ما بخاطر آنها مشهور شدهایم. چنین مواردی آدرس و اشارهای به DNA ماست. ما امیدواریم بتوانیم شما را سرگرم کنیم، بتوانیم شما را خوشحال کنیم، امیدواریم بتوانیم شما را به گریهکردن از روی میل خودتان واداریم. این دامنه از احساسات باعث میشود شما تجربه غنی و لذتبخشی را بدست آورید. ما بر داستان و کارکتر تمرکز داریم.
البته بیشک سازندگان کمپانی سونی تنها به این مدل تجاری خاص تکیه ندارند و شما هماکنون میتوانید بسیاری از مدل ها چون سرویس محوری را با بازیهای MLB The Show 17 و Gran Turismo Sport درکنار بازیهای کژوال خانوادگی چون Everybody’s Golf و Knack 2، از آنها مشاهده کنید. از طرفی، با ورود صنعت واقعیت مجازی، سازندگان با رونمایی از بازیهای The Inpatient و Bravo Team رویکرد تجاری جدیدی را ایجاد کردهاند. امسال هم ژاپنیها با معرفی پلتفرم اجتماعی PlayLink در رویداد E3 2017، کاملا خود را متعهد به امتحان کردن مدلهای تجاری بروز و جدید، نشان دادند.