روز به روز به تاریخ عرضهی فرانچایزهای بزرگِ ورزشهای فوتبال و بسکتبال نزدیک میشویم، فرانچایزهای بزرگی مانند NBA 2K و FIFA هر ساله در ماه سپتامبر عرضه میشوند. اکنون وقت این رسیده که به سراغ بازی جدید سری NBA 2K، بازی NBA 2K19 برویم و ببینیم که آیا این بازی حرف جدیدی برای گفتن دارد یا خیر. با معرفی بازی NBA 2K19 با سایت ایستگاه بازی همراه باشید.
NBA 2K19 از Microtransaction پشتیبانی خواهد کرد اما همانند شماره قبلی این سری پیشرفت در بازی را غیرممکن نمیسازد. طبق گفتههای سازندگان راههای زیادی برای بدست آوردن VC وجود دارد، پس باید امید داشت که Microtransaction تنها راه پیشرفت در بازی نباشد.
قابلیت جدیدی به نام “Take Over”
آیا سیستم On Fire را به یاد دارید؟ Take Over مدل تکمیل یافته آن سیستم است. در بازیهای قبلی وقتی بازیکنِ شما On Fire بود، همهی امتیازهای تواناییهای بازیکن شما صرفا بین ۵ تا ۱۰ امتیاز افزایش مییافت و به یک نیروی غیر قابل کنترل تبدیل میشد، اما در سیستم Take Over، هر نقش در بازی مانند بازی سازها (Playmakers)، Rim Protectors و… تواناییهای خاصی پیدا میکنند و حتی انیمیشن آنها تغییر پیدا میکند. اگر بازیکنِ شما به خوبی کار خود را انجام دهد و برای شما امتیاز کسب کند، یا وظیفه پاس کاری را به خوبی انجام دهد، درجهی Take Over را پر میکند و یک علامت زیر بازیکن روی زمین ظاهر میشود. این یعنی آن بازیکن قابلیت و انیمیشنهای جدیدی باز کرده است.
رفع باگهای مختلف و ارتقای سیستم دفاع بازی
خبر خوب بعدی رفع باگ برخورد بازیکنان با هم است. در NBA 2K18 به دلیل عوض شدن سیستم Motion بازی، مشکلاتی در سیستم تشخیص برخورد پیش آمد، ولی مثل این که در بازی NBA 2K19 این مشکل برطرف شده و سیستم دزدیدن توپ در بازی کاملا بازسازی شده است. همهی ما در این موقعیت قرار گرفتهایم که وقتی یک فرصت برای دزدیدن توپ از حریف پیش میآمد و به سراغ دزدین آن توپ میرفتیم، اما هرچقدر دکمه دزدیدن را میفشردیم اتفاقی نمیافتاد. خب، مثل اینکه این مشکل دیگر قرار نیست پیش بیاید. اکنون از سیستم جدیدی به نام Zone System استفاده میشود که آسیب پذیری توپی که در دست حریف است را اندازه گیری میکند. دریبلرها دیگر نمیتوانند همینطور پشت سر هم به صورت رندوم دریبل بزنند و باید در این کار دقت لازم را بخرج دهند وگرنه ممکن است این بیاحتیاطی به ضررشان تمام شود.
یکی دیگر از مشکلاتی که تغییر سیستم Motion بازی با خود به همراه آورد، رد کردن دفاع حریف با استفاده از سرعت بود، درواقع بازیکنان از یک باگ برای عبور از دفاع حریف استفاده میکردند. اما اکنون دیگر نمیتوانید با سرعت از دفاع تیم مقابل بگذرید و اکنون برای گذشتن از دفاع حریف باید مهارت بیشتری خرج دهید و به اصطلاح نمیتوانید از باگ بازی به نفعتان استفاده کنید، چون باگی وجود ندارد. سیستم دفاع اتوماتیک نیز حذف شده است، پس مدافعان دیگر نمیتوانند بر این سیستم تکیه کنند و اکنون باید از شوک راست دسته برای بلاک کردن شوت حریف استفاده کنند که کمی نیاز به مهارت دارد. همچنین دریبلرهای خوب نیز میتوانند از شوک سمت راست بهره ببرند و کمبوهای زیبا و کارساز بزنند.
از دیگر تغییرهای بازی میتوان از حرکات جدید در بخش خیابانی بازی نام برد. تیم بصری بازی شکایت بازیکنان از غیبت درجه پرتاب کردن توپ را شنیده و این قابلیت را به NBA 2K19 آورده است. خیلی از بازیکنان از درجه پرتاب موجود در بازی NBA 2K17 راضی بودند، پس سازندگان به طرفداران بازی حق انتخاب دادهاند و میتوانید بین سیستم جدید و قدیمی بازی یکی را انتخاب کنید و یا اصلا این سیستم را غیر فعال کنید. همچنین میتوانید رنگ این درجه را تغییر و کمی شخصی سازی انجام دهید.
آخرین تغییری که به آن اشاره میکنیم بهبود هوش مصنوعی بازیست. نیاز به گفتن نیست که هوش مصنوعی در بازیهای ورزشی بسیار مهم است. این سیستم جدید دزدیدن توپ بازی باعث تغییرات بزرگ و بسیار مثبتی در بازی شده است که یکی از مهم ترین تاثیراتش روی سیستم هوش مصنوعی بازیست. به دلیل این تغییر، بازیکنان باید به دنبال موقعیتهایی برای دزدیدن توپ حریف بگردند و همیشه نسبت به موقعیت آگاه باشند. بازیکنانی که به Spam کردن عادت دارند نیز در اینجا به مشکل برمیخورند، زیرا اکنون بازیکنان تیم حریف حرکات شما را زیر نظر دارند و اگر از یک حرکت بارها استفاده کنید، الگوی شما را مییابند و دیگر آن حرکت بر آنها کارساز نخواهد بود. در کل بازی NBA 2K19 از اشتباهات گذشتهی خود درس گرفته است و سعی در بهبود آنها داشته است. این بازی در ۷ سپتامبر عرضه شده و اکنون برای پلتفرمهای Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One و Microsoft Windowsدر دسترس است.