با انتشار آپدیت فصل چهارم بازی Apex Legends نقشهی این بازی دچار تغییرات قابل توجهی شده است. در این مطلب، قصد داریم تا به تصمیماتی که منجر به بروز رسانی نقشه فصل ۴ بازی Apex Legends به World’s Edge شده، نگاهی داشته باشیم. جیسون مک کورد، طراح ارشد بازی Apex Legends در رابطه با هدف اصلی EA در تغییراتی که در نقشه به وجود آورده مینویسد:
هدف اصلی ما از نظر طراحی نقشه فصل چهارم بازی Apex Legends هدایت بازیکنان به سمت اتخاذ تصمیمات جدید است.
وقتی که فصل قبلی بازی به پایان میرسد، شما احتمالاً نقطهی خاصی را به عنوان نقطه مورد علاقه خود انتخاب کرده و در بیشتر مواقع در آن فرود میآیید. شما احتمالاً بعد از فرود آمدن در نقطه مورد نظر طبق معمول به سمت جهتهای خاصی حرکت میکنید که این امر در طولانی مدت موجب یکنواخت شدن جریان بازی میشود.
هدف ما به عنوان طراحان دنیای بازی Apex Legends، ارائهی مسیرها و اتفاقات جدید به بازیکنان است. در این نقشه، نقاط فرود، مسیرهای حرکت بازیکنان و گان فایت خود بازی به تازهترین حالت ممکن آپدیت میشود. در ادامه به شماری از فعالیتهایی که برای رسیدن به این هدف در فصل ۴ بازی Apex Legends به کار برده شده، خواهیم پرداخت.
تماشا کنید: تریلر گیم پلی فصل ۴ بازی APEX LEGENDS
سیاره Harvester
وقتی که به World’s Edge منتقل میشوید، بلافاصله با Planet Harvester مواجه خواهید شد که در آن رباتهای Hammond درحال استخراج فلزات ارزشمند از هسته این سیاره برای هدفی نامعلوم هستند. نور لیزر قرمز رنگ از کل این جزیره قابل مشاهده بوده و این امر موجب میشود تا بازیکنان با اطلاع از موقعیت مکانی مرکز سیاره، در بحث جهت یابی با مشکل مواجه نشوند.
هرکسی که در فصل سوم، نقشه World’s Edge را تجربه کرده باشد، میداند که Fuel Depot به ویژه در اواخر بازی میتواند ترسناک باشد. چراکه این POI در مرکز نقشه قرار دارد و تغییر موقعیت مکانی آن فرصت بیشتری را برای تجربه محتوای جدید آن توسط بازیکنان فراهم میکند.
لوکیشن Planet Harvester با محیط بسیار وسیع و طراحی چند سطحی خود، با تمامی مناطقی که در World’s Edge دیدهایم تفاوت داشته و ویژگیها و آپشنهای گیم پلی جذابی را به بازی اضافه کرده است. مبارزات بازی با پیشرفت جریان بازی به صورت خودکار هدف خاصی را دنبال میکنند. گروههای مختلف، با آغاز مبارزه، حرکت خود را از راهروهای طولانی شروع کرده در مسیر مرکز سازهی اصلی قرار میگیرند. این ویژگی موجب میشود تا ترد پارتیها کمی بیشتر قابل پیش بینی بوده و دفاع کردن در برابر آنها کمی سادهتر شود.
با در نظر گرفتن طبیعت ناپایدار و آتشفشانی دنیای World’s Edge، جای تعجب نیست که Planet Harvester باعث از هم گسیختگی گسلهای پر از گدازه شده و شهر را به دو نیم قسمت کرده است.
Capitol City به دو قسمت تقسیم شده است
Capitol City بزرگترین POI فصل سوم بازی بود که بیشتر فعالیتهای شما به محض خروج از سفینه به اینجا ختم میشد. بعد از این که یک شکاف بزرگ در میانهی شهر Capitol City ایجاد شده و یک فضای مرده در این فاصله شکل گرفت، ساختمانهایی که در فضای بین این شکاف قرار گرفتند توسط این نیرو بلعیده شده و در نهایت شهر به دو منطقهی جداگانه تبدیل شده است که بازیکنان میتوانند در هریک قسمتهای شرقی و غربی Fragment East و Fragment West فرود آمده و به جمع آوری لوتها بپردازند.
تنها از طریق دو لوکیشن خاص (پل معلق یا آسمان خراشی که سقوط کرده و یک پل را تشکیل داده است) میتوان از این شکاف بزرگ عبور کرد. این موضوع باعث شده تا بازیکنان با تمرکز روی یکی از قسمتهای شهر، کمتر نگران حملهی نیروهای ترد پارتی از سمت دیگر باشند. اگر بخش مرکزی شهر برای شما ریسک زیادی را به همراه دارد، میتوانید با فرود در نواحی Fragment East و استفاده از کاراکترهای Wattson و Caustic، کنترل مجاری عبور را در دست گرفته و امنیت بیشتری داشته باشید. البته Pathfinder و Octane نیز میتوانند با استفاده از نیروهای آلتیمیت خود، تیم خود را به هریک از لوکیشنهای این نقشه منتقل کنند.
The Updraft یا جریان هوای رو به بالا
بر اساس طراحی اولیهی شکاف جدیدی که در مرکز شهر قرار داشت، در صورتی یکی از بازیکنان از سر بدشانسی از یک پرش جا میماند، ناگذیر به کام مرگ کشیده میشد. توسعه دهندگان در ریسپان قصد داشتند تا این شکاف برای افرادی که برای بدست آوردن کنترل پلها به عنوان تنها راههای عبور از روی آن تلاش میکردند، اهمیت داشته باشد. این امر موجب شد تا برخی از قهرمانان این بازی بیش از سایرین در این بحث تأثیرگذار بوده ( Pathfinder و Octane برای عبور و Caustic و Wattson برای دفاع) و با نزدیک شدن حلقهی محدود کننده، هیجان و درگیری بین بازیکنان افزایش پیدا کند. اما مشکلی که در این بین وجود داشت، این بود که این سقوط مرگ بار، مجازات بیش از حدی به نظر میرسید. درواقع، ریسپان به هیچ عنوان قصد نداشته تا بازیکنان به دلیل تجربهی برخی اتفاقات ناعادلانه، از درگیر شدن با تغییرات نقشه جدید بازی خودداری کنند.
حالا اگر به داخل شکافی که Capitol City را به دو نیم تقسیم کرده بپرید، به وسیله جریان هوای گرم و پرفشاری که از داخل شیار رو به بالا حرکت میکند، به آرامی در هوا معلق شده و میتوانید به سمت دیگر شهر منتقل شوید. این مزیت، با دو هزینهای که برای آن میپردازید، متوازن شده است. اول این که با این کار ۲۵ واحد دمیج یا آسیب به کاراکتر شما وارد خواهد شد. این اتفاق، هرباری که اقدام به پرش میکنید، متوجه شما خواهد بود. دوم این که این فرایند در شرایطی که در حالت سوم شخص قرار دارید، بسیار کند انجام میشود. در واقع شما با این کار خود را به یک طعمهی حاضر و آماده برای افرادی که در نزدیکی شما حضور دارند تبدیل میکنید.
صداقت و درستی در رقابت، همیشه جزء مهمترین عواملی بوده که در طراحی ویژگیهای جدید بازی Apex Legends نقش داشته است. یکی از نگرانیهای مهمی که در هنگام طراحی این ویژگی در ذهن توسعه دهندگان قرار داشته است، امکان دور زدن بازی و فرار از شکست در مواقع درگیری و با استفاده از پرواز بر فراز این شیار بزرگ بوده که با اضافه شدن هزینههایی که برای استفاده از آن خواهید پرداخت، این نگرانی تاحد زیادی برطرف شده است. حالا بازیکنان حتی در شرایطی که میدانند در صورت پرش بر روی این شکاف خطر مرگ آنها را تهدید نمیکند، جانب احتیاط را در هنگام نزدیک شدن به آن رعایت کرده و در عین حال، در مواقع مناسب، اوقات شاد و هیجان انگیزی را در مجاورت آن سپری میکنند.
اردوگاه Survey
این مکان، یک POI جدید و کوچک در منطقه برفی میان Epicenter و Skyhook است. این کمپ، یکی دیگر از مکانهایی است که برای کاهش فشار ناشی از مکانهای پرتنشی مانند Capitol City، Refinery و Epicenter ساخته شده است. ضمن این که در این مکان، میتوانید کارهای جدیدی مانند حرکت در تونل قطار برای رسیدن به Skyhook را انجام دهید.
از آنجایی که این مکان یک POI کوچک محسوب میشود، EA با ساخت Weapon Racks قصد داشته تا اهمیت بیشتری را برای آن قائل شود.
Weapon Racks یا قفسههای سلاح
اینجا جایی است که همیشه در آن به سلاح دسترسی خواهید داشت. قفسههای سلاح در اردوگاه Survey Camp قرار گرفته و احتمالاً آن را از Training یا Firing Range به خاطر دارید. این مکان، برای بازیکنانی که به جای محل مناسبی برای فرود، بیشتر به دسترسی به سلاحهای خوب اهمیت میدهند، انتخاب جدیدی محسوب میشود.
EA در توضیحات خود به این موضوع اشاره میکند که گاهی اوقات به تغییر قوانین بازیهای بتل رویال فکر میکند و حالا قصد دارد تا ببیند وجود دائمی سلاح در یک محل خاص، چه تغییری در نحوه رفتار بازیکنان میگذارد.
این آپدیت در کنار Town Takeover که در ادامهی فصل ۴ منتشر خواهد شد، ماجراجویی در دنیای جدید World’s Edge را بیش از پیش هیجان انگیز خواهد کرد. نظر شما درباره تغییرات فصل جدید بازی Apex Legends چیست؟
منبع: EA