پی اس ارنا
  • بازی
    • اخبار بازی
    • اخبار فناوری
    • مقاله بازی
    • نقد بازی
    • راهنمای بازی
    • لیست بازی
    • معرفی بازی
    • تاریخچه
    • مصاحبه
  • سینما
    • اخبار سینما و تلویزیون
    • لیست فیلم
    • خواندنی‌های سینما
    • نقد فیلم
  • تلویزیون
    • مقالات سریال
    • نقد سریال
    • معرفی سریال
    • لیست سریال
  • انیمه و انیمیشن
    • خواندنی‌های انیمیشن
    • معرفی انیمه و انیمیشن
    • لیست انیمه و انیمیشن
    • نقد انیمه و انیمیشن
    • اخبار انیمیشن
  • ادبیات
    • اخبار کتاب
    • پیشنهاد کتاب
    • خواندنی ‌های کتاب
    • لیست کتاب
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • بازی
    • اخبار بازی
    • اخبار فناوری
    • مقاله بازی
    • نقد بازی
    • راهنمای بازی
    • لیست بازی
    • معرفی بازی
    • تاریخچه
    • مصاحبه
  • سینما
    • اخبار سینما و تلویزیون
    • لیست فیلم
    • خواندنی‌های سینما
    • نقد فیلم
  • تلویزیون
    • مقالات سریال
    • نقد سریال
    • معرفی سریال
    • لیست سریال
  • انیمه و انیمیشن
    • خواندنی‌های انیمیشن
    • معرفی انیمه و انیمیشن
    • لیست انیمه و انیمیشن
    • نقد انیمه و انیمیشن
    • اخبار انیمیشن
  • ادبیات
    • اخبار کتاب
    • پیشنهاد کتاب
    • خواندنی ‌های کتاب
    • لیست کتاب
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
پی اس ارنا
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

خانه » سم لیک از فضای جدیدی که در بازی Control ارائه شد می‌گوید

سم لیک از فضای جدیدی که در بازی Control ارائه شد می‌گوید

هادی اسماعیل‌زاده توسط هادی اسماعیل‌زاده
۹ آذر ۱۳۹۸
در اخبار بازی, ایکس باکس, پلی استیشن, کامپیوتر, مطالب
0 0
0
بازی control

بازی control

بازی Control جدیدترین ساخته استودیوی رمدی (Remedy) در سبک اکشن ماجراجویی است که با الهام از ژانر مترویدوانیا توسعه یافته. بازی در تمامی جنبه‌های خود در مجموع خوب ظاهر شده ولی ستاره‌ی بی چون و چرای آن، فضا و جو حاکم بر بازی است که این فضا در داخل بازی تحت عنوان «مافوق طبیعی» توصیف می‌شود. سم لیک (Sam Lake)، نویسنده و کارگردان مشهور رمدی که در شکل‌دهی به بازی Max Payne نقش داشت، در گفتگویی با سایت GamesBeat از پیچیدگی‌های فضای جدیدی که در بازی Control ارائه شد، صحبت کرد. وی این فضا را الهام‌ گرفته از یک ژانر ادبی «جدید و عجیب» توصیف کرده است. در ادامه صحبت‌های او را در این خصوص می‌خوانید:

موضوعی بود که به عنوان یک ایده برای بازی Control برایم بسیار جالب بود. ما این سبک را از ژانر ادبی new weird الهام گرفتیم؛ این ژانر به این موضوع می‌پردازد که ما با چیزهایی سر و کار داریم که از درک کامل آن‌ها عاجزیم. نمی‌توان آن را به صورت رضایت‌بخشی شرح داده و به شما تحویل داد؛ مثل این که بگوییم «این هم جوابی که به دنبالش بودید و این همان قضیه‌ای که برقرار است».

با متعادل کردن این موضوع، شما هنوز هم یک ایده قدرتمند برای خودتان دارید که در مورد این چیزهاست. اما در ادامه این محدودیت نیز وجود دارد که هرگز کلمات را هجی نکنید. با قدم گذاشتن در این تنگنا، همه به اندازه کافی اطلاعاتی داشتند که کنار هم قرار و یک تئوری را شکل دهند. ولی این اطلاعات به اندازه‌ای نبود که فرصت انجام آن کار را از دست داده و یک توضیح مستقیم به شما ارائه دهیم. این موضوع به نوعی من را در مورد ژانر new weird و خواندن اینگونه داستان‌ها، هیجان‌زده می‌کند. هنگامی که یک چیز خوش ساخت می‌بینم، علایقم برانگیخته می‌شوند و این احساس به من دست می‌دهد که به اندازه‌ای باهوش نیستم که همه چیز را درک کنم.

بازی control
«در زندگی همیشه جواب‌های حاضر و آماده وجود ندارند. من احساس می‌کنم در هنر هم لازم نیست که کلمه به کلمه را هجی کنید مادامی که محصول شما از ساختار خوبی برخوردار باشد».

می‌دانم که این موضوع برای عده‌ای کاملاً ناخوشایند است اما برای من جالب است. حتی بعضی اوقات احساس می‌کنم که من را به سمت کارهای دیوید لینچ (David Lynch) می‌کشاند و به همان اندازه رویایی است. وقتی که به عنوان مثال آخرین فصل از Twin Peaks را نگاه می‌کنم، از تماشای آن احساس خوشحالی می‌کنم؛ احساس می‌کنم که در دستان مطمئنی قرار دارم. درک آن سخت است ولی هنوز هم احساسی درست به شما می‌دهد. احساس می‌کنید که معنایی در آن وجود دارد. در هر صورت، چیزی باعث از هم گسیختگی آن نمی‌شود و ساختار بسیار خوبی دارد.

من تقریباً به این نتیجه رسیده بودم که حتی لازم نیست از معنی دقیق آن سر دربیاورم. این حس امنیت را در خود می‌دیدم. زندگی ما را سردرگم می‌کند و بارها خود من را نیز سردرگم کرده است. در زندگی همیشه جواب‌های حاضر و آماده وجود ندارند. من احساس می‌کنم در هنر هم لازم نیست که کلمه به کلمه را هجی کنید مادامی که محصول شما از ساختار خوبی برخوردار باشد. ورژن بد قضیه این است که شما را از مسیر خارج کرده و کم کم این شک و تردید را پیدا می‌کنید که معنی آن می‌تواند هر چیزی باشد. اشتباهات به اندازه‌ای است که فرصت جبران ایجاد نمی‌شود. در ادامه کل ساختار آن فرو می‌ریزد و به ویرانه‌ای تبدیل می‌شود. در این کار باید تعادل را به دقت نگه دارید. این تقریباً همان کاری است که ما سعی داشتیم در بازی Control انجام دهیم و آن حس امنیت را به شما القا کنیم.

مطلب مرتبط:

بررسی موضوعی بازی Control | در کنترل هیچ چیزی قابل اعتماد نیست

اگر هنوز موفق به تجربه بازی Control نشده‌اید، این لطف را به خودتان کرده و سریعاً بازی را خریداری کنید. بازی در حال حاضر بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس باکس وان در دسترس قرار دارد. انتظار می‌رود که در تاریخی نامشخص در سال ۲۰۲۰ میلادی، گسترش دهنده‌هایی برای بازی عرضه شود.

  راهنمای بازی Control | تمام کردن بازی Control چقدر طول می‌کشد؟
برچسب ها: Controlmax payneremedysam lakeرمدیسم لیک
ShareTweetShare
نوشته قبلی

راهنمای بازی Call of Duty Mobile | آموزش مود جدید زامبی

نوشته‌ی بعدی

بازی رایگان این هفته فروشگاه Epic Games شما را به سفری رنگین دعوت می‌کند

هادی اسماعیل‌زاده

هادی اسماعیل‌زاده

مرتبط نوشته ها

مشکل اتصال بازی EA Sports FC 25 حل شد
اخبار بازی

مشکل اتصال بازی EA Sports FC 25 حل شد

۲۲ تیر ۱۴۰۴
هشت میلیون و ۹۴۹ هزار کاربر فعال بازی‌های حاضر در پویش «#همه‌_بازی»، مخاطب پیام‌های  آن شده‌اند
اخبار بازی

هشت میلیون و ۹۴۹ هزار کاربر فعال بازی‌های حاضر در پویش «#همه‌_بازی»، مخاطب پیام‌های  آن شده‌اند

۷ تیر ۱۴۰۴
انتصاب سرپرست معاونت کسب‌وکار بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای
اخبار بازی

انتصاب سرپرست معاونت کسب‌وکار بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

۳ خرداد ۱۴۰۴
نشست تخصصی بررسی اولویت‌های پژوهشی و تألیف کتاب در حوزه بازی‌های رایانه‌ای
اخبار بازی

نشست تخصصی بررسی اولویت‌های پژوهشی و تألیف کتاب در حوزه بازی‌های رایانه‌ای

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
“معاون راهبردی” بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای منصوب شد
اخبار بازی

“معاون راهبردی” بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای منصوب شد

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
فراخوان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای معرفی بازی‌ها و رویدادهای بازی محور
اخبار بازی

فراخوان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای معرفی بازی‌ها و رویدادهای بازی محور

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربحث‌ترین‌های هفته

چرا باید انیمه مدفن کرم های شب تاب را ببینیم؟

چرا باید انیمه مدفن کرم های شب تاب را ببینیم؟

۱۲ دی ۱۳۹۹

بازی Control

  • ژانر اکشن سوم شخص، ماجراجویی
  • فرانچایز Control
  • لینک فرانچایز https://psarena.ir/tag/control/
  • استودیو سازنده Remedy
  • لینک استودیو سازنده https://psarena.ir/tag/remedy/
  • کارگردان Mikael Kasurinen
  • تهیه کننده Juha Vainio
  • آهنگ ساز Petri Alanko
  • ناشر 505 Games
  • امتیاز متا ۸۲
  • لینک امتیاز متا https://www.metacritic.com/game/playstation-4/control
  • تاریخ انتشار ۰۵/۰۶/۱۳۹۸
  • پلتفرم‌ها پلی استیشن، نینتندو، پی سی، ایکس باکس،

درباره ما

پی‌اس‌ارنا یکی از رسانه‌های محبوب و تاثیرگذار فارسی زبان سرگرمی‌های قصه‌محور است که در حوزه‌های بازی‌های ویدیویی، انیمه و انیمیشن، سینما، تلویزیون و ادبیات به صورت جدی فعالیت می‌کند.
رسانه پی‌اس‌ارنا به عنوان تنها رسانه کاملا مستقل حوزه سرگرمی کشور، کار خود را از سال 1396 شروع کرد و در تلاش است تا به جمع تاثیرگذارترین رسانه‌های فارسی زبان دنیا بپیوندد.

  • درباره ما
  • تبلیغات
  • تماس با ما

کلیه حقوق برای پی‌اس ارنا محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • بازی
    • اخبار بازی
    • اخبار فناوری
    • مقاله بازی
    • نقد بازی
    • راهنمای بازی
    • لیست بازی
    • معرفی بازی
    • تاریخچه
    • مصاحبه
  • سینما
    • اخبار سینما و تلویزیون
    • لیست فیلم
    • خواندنی‌های سینما
    • نقد فیلم
  • تلویزیون
    • مقالات سریال
    • نقد سریال
    • معرفی سریال
    • لیست سریال
  • انیمه و انیمیشن
    • خواندنی‌های انیمیشن
    • معرفی انیمه و انیمیشن
    • لیست انیمه و انیمیشن
    • نقد انیمه و انیمیشن
    • اخبار انیمیشن
  • ادبیات
    • اخبار کتاب
    • پیشنهاد کتاب
    • خواندنی ‌های کتاب
    • لیست کتاب

کلیه حقوق برای پی‌اس ارنا محفوظ است.

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

فرم های زیر را برای ثبت نام پر کنید

تمام فیلدها مورد نیاز است. ورود به سیستم

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم