بازی Call of Duty WWII عنوانی بسیار سخت است. سیستم بازیابی خودکار سلامتی در بازی وجود ندارد و شما تنها میتوانید به بستههای بازیابی سلامتی موجود در محیط بسنده کنید یا از یک پزشک همتیمی خود درخواست کمک کنید. در ادامه بازی شما باید روند مصرف این بستههای سلامتی را هم مدیریت کرده تا در مواقع بحران با کمبود مواجه نشوید. این توصیحات بدون شک شما را به یاد عناوین شوتر قدیمی در ژانر اول شخص میاندازند و اما واقعا چرا سازندگان چنین تصمیماتی را اخذ کردهاند؟
مایکل کوندری (Michael Condrey)، کارگردان بازی و یکی از بنیانگذاران استودیو Sledgehammer Games دلیل چنین کاری را اینگونه شرح میدهد:
این یک تصمیم کاملا آگاهانه و سنجیده شده بود. یکی از مواردی که ما درموردش زیاد صحبت کردیم، وجود یک سرباز معمولی در جنگ بود. وی یک انسان عادی است. بطور مثال یک بچه ۲۰ ساله بوده که بطور غیرمنتظره او را به میدان جنگ بردهاند. وی یک سوپر سرباز باتجربه و آموزش داده شده نیست که بداند حتی با وسایل پیشرفته و اسلحههای در دستش چگونه رفتار کند. این موارد را ما در عناوین قبلیمان شاهد بودیم.
بنابراین وقتی که شما داستانهای ترسناک جنگ را میشنوید و وضعیت اسفکبار سربازان چون ترس از مرگ، گرسنگی طولانی مدت و سردیِ یخبندان جبههها را میبینید… بدون شک ترجیح نمیدهید به میدانی برید که اسلحههای ماشین-گان نازیها جلوی شما ظاهر شوند و در یک لحظه تمامی آرزوهای زندگیتان را نابود کنند، درسته ؟ شما ترجیح میدهید بشکلی کاملا متفکرانه و استراتژیک رفتار کنید. اینجاست که سایر اعضای جوخه خود را پراهمیتتر میبینید. حالا پزشکان جوخه شما یک جایگاه بسیار ویژه در نگاه شما خواهند داشت.
این دلیلیست که سازندگان Sledgehammer Games برای حذف سیستم خودکار بازیابی سلامتی بر آن تاکید دارند. سازندگان میخواهند که شما واقعا احساس سختی جنگ را درک کنید، سلامتی و کیف ذخیره وسایلتان را مدیریت کنید، به پزشکان اهمیت ویژهای دهید و دیگر همانند یک ابرقهرمان بطور مستقیم وارد میادین جنگ نشوید.
فکر میکنم بکارگیری سیستم پیشین برای عناوین گذشته تصمیمی صحیح بود، ولی برای بازی Call of Duty WWII ما میخواستیم بازیکنان به بستههای سلامتی و نقش پزشک در تیم اهمیت ویژهای داده و آنها را مدیریت کنند. بدون شک این یک مکانیزم پیچیده از نظر هواداران سنتی سری بازیهای Call of Duty است، اما با کمی زمان صرف کردن براحتی میتوان با آن خو گرفت. شخصا فکر میکنم این سیستم روح جنگهای سخت قدیمی را به بازیکنان انتقال میدهد.
بازیکنان باید مداوم حواسشان به تعداد بستههای سلامتی و نوع جنگهای پیشرویشان باشد و یادشان باشد که تنها در مواقع لازم باید از بستههای سلامتی خود استفاده کنند. این روند تفکر بیشتر و تمرکز پیش از ورود به یک میدان جنگ جدید مطمئنا برخلاف عناوین اخیر سری Call of Duty سرعت نبردها را تا حدودی کاهش میدهد، اما باعث پیشرفت استراتژی آنان خواهد شد.
شما باید ذهنتان را تمرین دهید. من هنوز هم در پارهای از اوقات حین انجام بازی Call of Duty WWII حتی باوجود آنکه چند بسته سلامتی را در کیف به همراه دارم، با مرگ شخصیتم روبرو میشوم. امیدوارم در آینده به یک تعادل مناسب دست بیابم.