کمپانی Square Enix طی روزهای گذشته همانند سایرین به انتشار گزارش مالی ۹ ماهه اول سال مالی ۲۰۱۸ خود که منتهی به تاریخ ۱۰ دی ماه (۳۱ دسامبر ۲۰۱۷) بوده، پرداخت و خبر از افزایش بسیار زیاد سوددهی به لطف عملکرد بخشهای فروش دیجیتالی و موبایل، داد.
طی این بازی زمانی، سود کمپانی ژاپنی با افزایش ۵۷٫۲ درصدی روبرو بوده است. فروش کمپانی اما با کاهش یک درصدی مواجه گشته درحالیکه در سال مالی گذشته، ژاپنیها به واسطه عرضه دو بازی بزرگ Final Fantasy XV و Rise of the Tomb Raider توانسته بودند نسبت به ۲ سال گذشته، افزایش ۲۴ درصدی فروش را پشت سر بگذارند و براین مبنا، امسال باوجود عدم عرضه عنوان بزرگ و مشهوری در سراسر جهان بجز دو بازی Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age (منحصرا در منطقه ژاپن) و Final Fantasy XII: The Zodiac Age (عنوانی ریمستر از کنسول PS2)، میبایست بسیار از عملکرد درخشان فروش عناوین مذکور خوشحال باشند.
اما کاهش فروش عناوین کنسولی، با عملکرد شاخص بخش موبایل کمپانی همراه بوده، بطوریکه با لطف عناوینی چون Final Fantasy Brave Exvius، Dragon Quest Monsters Super Light، Kingdom Hearts Union X و Hoshi No Dragon Quest هر دو مقوله سوددهی و فروش نسبت به بازه مشابه در سال گذشته بهبود فراوانی را شامل شدهاند.
افزون برعملکرد بخشهای بالا، محبوبیت دو بازی آنلاین این کمپانی با نامهای Final Fantasy XIV و Dragon Quest X با عرضه بستههای الحاقی جدیدشان در سال گذشته، بطور پیوسته رشد فروش و “خرید اشتراک ماهانه” خوبی را عاید کمپانی Square Enix کرده است.
بخش فروش دیجیتالی طبق انتظار همچنان قسمت اعظم درآمدزایی کمپانی را با در نظرگیری فروش خوب عناوین قدیمی چون NieR: Automata فراگرفته و به رشد خود با درآمد ۱٫۳ میلیارد دلاری ادامه میدهد. براین اساس با همراهی سایر بخشهای دیگر، درآمد کلی کمپانی Square Enix به ۱٫۷ میلیارد دلار رسید. شایان ذکر است بخش سرگرمیهای دیگر چون دستگاههای آرکید کمپانی Square Enix همانند دیگر کمپانیهای ژاپنی شاهد کاهش درآمد بوده است، اما فروش کامیک و کالاهای سرگرمی چون عروسک و اسباببازیها افزایش داشته است.