استدیوی CD Projekt Red برای اولین بار در اکتبر سال ۲۰۱۲ بود که از پروژه جدید خود، بازی Cyberpunk 2077 رونمایی کرد. این استدیوی لهستانی که در آن سالها به طور همزمان مشغول توسعه بازی مورانتظار The Witcher 3: Wild Hunt بود، تمرکز اصلی تیم خود را معطوف به سومین نسخه سری محبوب Witcher کرده بود و تنها تیم کوچکی، پروسه تولید بازی سایبرپانک را به آرامی جلو میبردند. شاید در وهله اول رونمایی بسیار زود هنگام از این بازی، امری غیر منطقی و اشتباه به نظر میرسید. اما در همان سالها اعضای ارشد این استدیو صراحتا به این موضوع اشاره کردند که اصلا از بابت معرفی زود هنگام بازی بعدی خود پشیمان نیستند، زیرا هیچ تاریخ انتشاری برای آن اعلام نکرده و تنها به دنبال دریافت بازخوردهای طرفداران بودهاند. سپس بازخوردهای به شدت مثبت طرفداران این استدیو از سرتاسر جهان، باعث شد که حساب ویژهای روی پروژه بازی Cyberpunk 2077 باز کنند و پس از به پایان رسیدن پروسه تولید بازی The Witcher 3: Wild Hunt و همچنین انتشار چند بستههای الحاقی بزرگ و جاه طلبانه پس از آن، به طور کامل روی تولید بازی سایبرپانک متمرکز شدند و سپس با شروع سال ۲۰۱۷ میلادی، همزمان با شکل گرفتن ظاهر کلی بازی، پروسه تبلیغات گسترده آن هم کلید خورد.
بازی Cyberpunk 2077 همواره یکی از بزرگترین پروپاگانداهای تبلیغاتی صنعت بازیهای ویدئویی بوده است. از آن تریلر تماشایی و جذاب بازی در سال ۲۰۱۲ که حسابی علاقمندان به بازیهای علمی – تخیلی را به وجد آورد گرفته، تا حضور کیانو ریوز در نمایش E3 2019 بازی و اطلاعات تکمیلی از شخصیت مهمی که این ستاره محبوب هالیوودی آن را در بازی به ایفای شخص پرداخته است. اخبار مربوط به بازی Cyberpunk 2077 همیشه جزو داغترین بحثهای محافل بازیکنان در سرتاسر جهان به شمار میروند و از حق نگذریم، همواره جزئیات خیرهکننده مربوط به این پروژه بزرگ، توجه خیل عظیمی از بازیکنان را به خود جلب کردهاند. استدیوی CD Projekt Red پس از به پایان رسیدن پروسه تولید بازی موفق The Wicther 3: Wild Hunt، با تیم بزرگتر و قدرتمندی به سراغ پروژه بازی سایبرپانک رفت و حالا با موج عظیمی از اطلاعاتی که از این بازی در اختیار داریم، به بررسی ارکان مختلف آن میپردازیم. بازی Cyberpunk 2077 جاه طلبانهترین بازی این استدیوی لهستانی به حساب میآید و سازندگانش قول یک بازی نقشآفرینی تمام عیار را دادهاند که قطعا مرزهای این سبک را جابجا خواهد کرد. با اینکه سیستم تیراندازی با سلاحهای گرم اصلیترین رکن گیمپلی بازی سایبرپانک به حساب میآید، سازندگان بازی، آن را یک بازی شوتر خطاب نمیکنند و همواره در ستایش آن از عنوان «یک نقش آفرینی واقعی» اشاره کردهاند.
بازی Cyberpunk 2077 با استفاده از جدیدترین تکنولوژیها و توسط جمعی از بازیسازان باتجربه در استدیوی سی دی پراجکت ساخته شده و بدون شک میتوان آن را بهروزترین بازی موجود در بازار روز انتشارش به حساب آورد. داستان بازی در شهری خیالی به نام نایت سیتی (Night City) روایت میشود. شهری پیشرفته و مملو از انسانهای نیمه رباتی که اقسام مکانیکی را جایگزین اعضای بدن خود کردهاند و در کنار خیل عظیمی از رباتهای پیشرفته و تکنولوژیهای جدید، منظرهای پرزرق و برق و ایدهآل را از شهرهای آینده تداعی کردهاند. ریچارد بورزیموسکی، یکی از اعضای ارشد استدیو درباره نایت سیتی میگوید:
جهان بازی Cyberpunk 2077 با اینکه بسیار وسیع و بزرگ به نظر میرسد، در حد و اندازه نقشه بازی Witcher 3 نیست. اما از نظر تراکم جمعیت و فعالیتهای پویا و زنده اهالی آن، بسیار عمیقتر و سرزندهتر از بازی Witcher 3 به نظر میرسد.
نقشه بازی سایبرپانک به طور کلی از شش منطقه مختلف تشکیل میشود. هر یک از این منطقهها از نظر فرهنگی و اجتماعی تفاوتهای بسیار زیادی با دیگری دارند. گروههای انسانی ساکن در هر یک از این مناطق، ویژگیهای منحصر به فرد خود را دارند و این تفاوتها نه تنها فقط به ظاهر بازی ختم نمیشوند، بلکه طریقه برقراری تعامل با محیط و افراد مختلف را هم به طور کامل تحت تاثیر قرار میدهند. برای مثال یکی از تفاوتهای مهم بین این مناطق، سطوح امنیتی مختلف آنها به حساب میآید. به طور مثال ممکن است برخی از آنها به طور کامل تحت سلطه خلافکارها و گروههای گنگستری قرار گرفته باشند در صورتی که در منطقهای دیگر به علت بالا بودن سطح امنیتی، به هیچ وجه نتوانید برخلاف قوانین عمل کنید و به راحتی هرج و مرج به راه بیندازید. همچنین در حاشیه شهر نایت سیتی، منطقه هفتم نقشه قرار میگیرد که بدلند (Badlands) نام دارد و تحت سلطه یک گروه گنگستری بسیار خطرناک به نام Nomad مدیریت میشود. پرسه زدن در این ناحیه شدیدا خطرناک است، اما این کاملا به شما و سبک و سیاق منحصر به فرد بازی کردنتان بر میگردد که با اعضای گروه Nomad رابطه خوب یا بدی داشته باشید و حضورتان در ناحیه بدلند، عواقب مثبت یا منفی به دنبال داشته باشد. برقراری ارتباط با گروههای اجتماعی مختلف، تا حد زیادی جریانات داستانی را تحت تاثیر قرار میدهد و باید با استراتژی دقیق و کارآمد، همیشه از خطر دور بمانید و از طرفی هم در موقعیتهای ضروری، حمایت این گروههای قدرتمند را به همراه داشته باشید.
به عنوان یک بازی نقشآفرینی تمام عیار، بدیهی است که داستان بازی سایبرپانک به روشهای مختلف به پایان برسد و قطعا هر بازیکنی، روایتی متفاوت از دیگری را تجربه خواهد کرد. اما اینبار سازندگان بازی در استدیوی CD Projekt Red پای خود را فراتر از این صحبتها گذاشتهاند و علاوه بر پایانهای مختلف، آغازهای مختلف را هم وارد بازی کردهاند! در بازی شخصیت اصلی داستان، تحت عنوان وی (V) شناخته میشود و اولین انتخابی که پیش از شروع بازی در رابطه با شخصیسازی آن انجام خواهیم داد، تعیین جنسیت این کاراکتر است. سپس همانند هر بازی نقشآفرینی دیگری، شخصیسازیهای بسیار زیادی باید روی شخصیت اصلی بازی، پیش از شروع داستان پیاده سازی کنید. برای شروع بازی باید کاراکتر خود را از یک سیستم شخصیسازی بسیار عمیق عبور دهید و به شیوه مورد علاقهتان، داستان خود را آغاز کنید. صرف نظر از ویژگیهای ظاهری که از مواردی مثل مدل موها و تتوهای مختلف عبور میکند و در اینجا قرار نیست دربارهشان صحبت کنیم، سازندگان بازی سیستم جدیدی را تعبیه کردهاند که با استفاده از آن باید پیشینه داستانی کاراکتر خود را شکل دهید. این پیشینه داستانی به طور کلی در سه بخش شخصیسازی خواهد شد. دوران کودکی قهرمان، مهمترین اتفاق زندگی و مهمتر از همه دلیل ورود به شهر نایت سیتی، سه موردی هستند که پیش از شروع بازی باید در رابطه با کاراکتر خود آنها را شخصیسازی کنید. تا اینجای کار میدانیم که سه گزینه برای این سه بخش تعبیه شده است اما منبع این اطلاعات، نمایش طولانی از گیمپلی بازی است. از آن زمان تا حالا بازی پروسه تولید سفت و سخت خود را سپری میکند و به احتمال خیلی زیاد، این بخش از بازی هم دستخوش تغییراتی جزئی خواهد شد. طی این بخش میتوانید بنا بر سلیقه خود تعیین کنید که کاراکتر شما چه اتفاقاتی را در گذشته سپری کرده و برای مثال مهمترین اتفاق زندگیاش روزی است که از خانه خانوادهاش فرار کرده، یا روزی که برای اولین بار دست به کشتن یک شخص دیگر زده است. یا اینکه میتوانید تعیین کنید دلیل سفرش به شهر نایت سیتی چیست؟ آیا در جستجوی معشوقه سابقش به این شهر رسیده یا اینکه همهاش به شرایط مهم کاری بر میگردد؟ به هرحال در رابطه با محور اصلی داستان بازی میدانیم که شخصیت وی (V) در پس تمامی اهداف کوچک و بزرگی که پیش رویش میبیند، به دنبال یک تراشه بسیار ارزشمند و پیشرفته میگردد که اصطلاحا تحت عنوان تراشه جاودانگی از آن یاد میشود. همانطور که از اسمش پیداست، این تراشه زندگی جاودانه را به صاحبش اهدا میکند و دست بر قضا همچنین جسم با ارزشی هم قطعا طالبان بسیار زیادی دارد.
اینکه چگونه و در چه برههای داستان خود را به این تراشه برسانید، تنها بخشی از کار است و موضوع مهمتری که بعد از پیدا کردن آن پیش رویتان قرار خواهد گرفت، این است که حالا با این تراشه باید چه کار کرد؟ در واقع دلیل اصلی جستجو برای تراشه جاودانگی، انجام یک ماموریت برای شخص دیگری است. اما اینکه پس از پیدا کردن آن چه بلایی سرش بیاورید، کاملا به خود شما بستگی دارد. همچین جنسی اینقدر ارزشمند و نایاب، قطعا مشتریان زیادی با قیمتهای باورنکردنی خواهد داشت. از آنجایی که همیشه دست بالای دست بسیار است، ممکن است به یکی بفروشیدش و سپس یک مشتری با قیمت بهتر سر راهتان سبز شود. یا اینکه اصلا میتوانید تمامی خطراتش را به جان بخرید و برخلاف انتظار همه، خودتان از این تراشه جاودانگی استفاده کنید!
استدیوی CD Projekt Red پیش از اینها با ساخت سه نسخه از مجموعه Witcher به خوبی ثابت کرده است که میتواند یک داستان چند خطی و وسیع را روایت کند که لحظه به لحظه تحت تاثیر انتخابهای شما، تغییر میکند و در انتها همان پایانی را به شما تقدیم کند که برایش برنامه ریخته بودید. از همین جهت باید انتظار یک داستان بسیار بزرگ و عمیق را در بازی Cyberpunk 2077 داشت که در آن انتخابهای خیلی زیادی پیش رویتان قرار خواهد گرفت. از طرفی دیگر سازندگان بازی در یکی از مصاحبههایشان به شباهتهای داستان بازی به فیلمهای بزرگسالانه اشاره کردهاند. یعنی در طول خط داستانی بازی یا حتی حین به اتمام رساندن ماموریتهای جانبی، با حوادث کاملاغیرمنتظرهای مواجه خواهید شد که شاید پیش از این، مشابهشان را در هیچ بازی ویدئویی دیگری تجربه نکرده باشید. سازندگان بازی قول تجربهای متنوع و سرشار از احساسات درگیرکننده و درهم تنیده شده با عواطف عمیق انسانی را دادهاند که گاهی حسابی بازیکن را به چالش میکشد و او را خشمگین میکند. گاهی او را میخنداند و گاهی هم ممکن است شدیدا او را ناراحت کند و به گریه بیندازد.
سازندگان بازی به طور کلی قول یک روایت تاثیرگذار و به یاد ماندنی را دادهاند که بدون شک بازیکن را تا انتها سر جایش میخکوب خواهد کرد. آنها به این موضوع اشاره کردهاند که داستان بازی در هر یک از پایان بندیهایش، یک جمعبندی کامل و رضایت بخش را شامل میشود و اینطور نیست که برای سر درآوردن از ادامه ماجرا نیاز به تجربه اپیزود دوم بازی داشته باشید و جریان اصلی داستان بازی، در انتهای آن به پایان خواهد رسید. اما اشارهای هم به این موضوع داشتهاند که در طول بازی، کاراکترهای مختلفی را ملاقات خواهیم کرد که طی اتفاقات مهم داستانی، در کنار شخصیت اصلی حضور خواهند داشت، حوادث تلخ و شیرین مختلفی را پشت سر خواهند گذاشت و به نوعی شخصیتپردازی خود را به تکامل میرسانند. همانند تجربهای که پس از به پایان رسیدن بازی The Witcher 3: Wild Hunt و عرضه دو بسته الحاقی داستانی داشتیم، ممکن است پس از عرضه بازی Cyberpunk 2077، شاهد بستههای الحاقی داستانی مختلفی باشیم که زندگی کاراکترهای مختلف داستانی را پس از به پایان رسیدن بازی اصلی روایت کند و نشان بدهد که بعد از حوادث بازی، چه اتفاقی برای آنها افتاده و اگر از نایت سیتی خارج شدهاند، حالا در کجا زندگی میکنند؟
کیانو ریوز در نقش جانی سیلورهند، نه یک کاراکتر همراه در داستان، بلکه یک رکن مهم در بازی Cyberpunk 2077 به حساب میآید، قرار است ساعتها با او به گفتوگو بپردازیم و در موقعیتهای مختلف از او مشاوره بگیریم. در ابتدا مشخص شده بود که پس از شخصیت اصلی بازی، جانی سیلورهند بیشتر از هر کاراکتر دیگری در بازی دیالوگ برای گفتن دارد. سپس طی خبری دیگر متوجه شدیم که کیانو ریوز حسابی با کاراکتر جانی سیلورهند ارتباط برقرار کرده و مدت زمان حضور خود در بازی را تقریبا دو برابر کرده است! اما این جانی سیلورهند کیست که ظاهرا حتی از کاراکتر اصلی بازی هم مهمتر به نظر میرسد؟ جانی سیلورهند در گذشته خواننده یک گروه موسیقی راک بوده است که تحت عنوان «سامورائی» شناخته شهرت داشتند. او یک آنارشیست تمام عیار بوده که به دنبال آشوبطلبیهایش، از سوی رهبران شهر نایت سیتی به عنوان یک تروریست شناخته میشده. اما حالا او مرده است و در واقع وجود خارجی ندارد. بلکه تنها یک تراشه نصب شده درون سر شخصیت اصلی است که هر کجا و هر زمانی میتواند ظاهر شود، کاملا هوشمندانه و خودآگاه با کاراکتر اصلی به گفتگو بپردازد و در حل مشکلات مختلف و همچنین تصمیمگیریها به او کمک کند. جانی سیلورهند یکی از شخصیتهای انقلابی بازی خواهد بود که لحظات بسیار لذتبخشی را در کنار او سپری خواهیم کرد و به لطف کیانو ریوز، قطعا به یکی از به یادماندنیترین شخصیتهای بازی در سالهای اخیر تبدیل خواهد شد.
سال قبل، استدیوی CD Projekt Red یک نمایش طولانی و پرمحتوا از گیم پلی بازی را به نمایش درآورد که اطلاعات بسیار زیادی از نحوه روایت داستان، سیستم مبارزات بازی و همچنین نحوه تعامل با محیط اطراف را در اختیار مخاطبان قرار میداد. به مرور زمان نمایشهای بیشتری از گیمپلی بازی به انتشار رسید و حالا تا حدودی میتوان گفت اطلاعات کافی از گیمپلی بازی و دنیای نایت سیتی را پیش از انتشار آن در اختیار داریم. اولین موردی که در رابطه با گیمپلی بازی حسابی سر و صدا به پا کرد و باعث نارضایتی بسیاری از طرفداران مجموعه ویچر شد، زاویه دوربین بازی بود که برخلاف مجموعه ویچر، اینبار به حالت اول شخص در آمده است. تا به امروز اعضای ارشد استدیوی سیدی پراجکت توضیحات زیادی را درباره دلیل انتخاب حالت دوربین اول شخص ارائه دادهاند و اینطور که پیداست، این مهم یکی از بهترین تصمیماتی است که سازندگان اتخاذ کرده و به دنبال ریسک بزرگی که سازندگانش به جان خریدهاند، نتایج بسیار مثبتی را به همراه خواهد داشت. اولین دلیل در رابطه با انتخاب زاویه دوربین اول شخص برای بازی، ساختار محیطی بسیار متفاوت آن نسبت به مجموعه بازیهای ویچر است. همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره شد، محیطهای بزرگ مجموعه ویچر، در این بازی جای خود را به محیطهای کوچکتر اما عمیقتر و پرجزئیاتتر دادهاند. برخلاف بازی ویچر، شهر نایت سیتی پر شده از آسمان خراشهای سر به فلک کشیدهای که درک ارتفاع زیادشان تنها در حالت اول شخص امکانپذیرخواهد بود. حالت دوربین اول شخص بازی، بازیکن را به درون بطن محیطهای پرجزئیات بازی هدایت میکند و از پرسه زدن در خیابانهای شهر گرفته تا ورود به محیطهای بسته، همه دچار پیشرفتهای چشمگیری شدهاند که تاثیر شگرفشان را میتوان تنها در حالت دوربین اول شخص تجربه کرد. همچنین تمامی کات سینهای بازی هم به صورت اول شخص به نمایش در میآیند. هرچند در موقعیتهای مختلفی از جمله بخش شخصیسازی کاراکتر، ایستادن در مقابل یک آینه یا تعدادی کات سین سینمایی هم در بازی تعبیه شدهاند که به بازیکنان فرصت تماشای ظاهر شخصیت اصلی را خواهند داد. زیرا در بازی امکانات زیادی برای شخصیسازی ظاهری شخصیت اصلی در نظر گرفته شده است و اگر موقعیتهایی از این قبیل در بازی وجود نداشت، تاحدودی میشد شخصیسازیهای ظاهری کاراکتر اصلی را بیفایده دانست.
همانطور که میدانید، در پروسه تولید بازی Cyberpunk 2077، هدف اصلی سازندگان، نه خلق یک بازی شوتر تمام عیار، بلکه ارائه یک تجربه نقشآفرینی واقعی بوده است. از همین رو بدیهی است که در بازی با سیستم درجهبندی قدرت کاراکترهای دیگر بر مبنای عدد باشیم. به طوری که دشمنان مختلفی که در محیطهای گوناگون بازی به صورت پراکنده به چشم میخورند، هر یک دارای یک ردهبندی از نظر قدرتهای فیزیکی هستند و خیلی از آنها شدیدا به ابزارآلات پیشرفته جنگی مجهز شدهاند. به طوری که در بازی دستهای از انسانهای شبهربات وجود دارد که به اصطلاح «حیوان» خطاب میشوند و از تکنولوژیهای بسیار پیشرفتهای بهره میبرند. برای پیشبرد اهداف شخصیت اصلی در داستان و به دست آوردن تواناییهای جدید، بیش از هر مورد دیگری باید توجه ویژهای به ارتقای قابلیتهای خود داشته باشید. برای مثال میتوانید با شکار همین حیوانات مکانیکی یا از پای درآوردن گروههای گنگستری مختلف، و حتی از طریق معامله کردن با آنها، قطعات مکانیکی مختلف را بدست آورید و با رساندن خود به نقاط مخصوصی در بازی و کمک گرفتن از متخصصین، این قطعات را برروی بدن خود نصب کنید و از قابلیتهای آنها بهرهمند شوید. از لنزهای مختلف با کاراییهای گوناگون به جای چشمها گرفته تا ابزارآلات جنگی مختلفی که حسابی در مبارزات بازی به کارتان خواهند آمد. از طرفی هم یک دنیای سایبرپانکی تمام عیار، به معنای متصل بودن همه وسایل هوشمند به یک مرکز است و وصل بودن تمامی وسایل هوشمند به یک سرور مرکزی به این معنی است که میتوانید با استفاده از قابلیت هک در بازی، دست روی اصلیترین نقطه ضعف روباتها بگذارید و پیش از پا گذاشتن به یک میدان نبرد تن به تن، با فشردن تنها یک دکمه، آنها را از راه به در کنید. البته با رجوع به آن جملهای که میگوید «دست بالای دست بسیار است»، باید به این مورد هم توجه داشته باشید که خیلی از دشمنان در طول بازی پس از از پای در آوردن شما، به کشتن شما راضی نمیشوند، بلکه با جایگذاری یک ویروس در بدن شما، حسابی تواناییهایتان را مختل میکنند. لازم به گفتن نیست که کاراکتر وی (V) هم یک نیمه روبات – انسان است که طی مدتها، ابزارآلات مکانیکی، جایگزین اعضای بدنش شدهاند.
در جهان بازی شاهد گروههای گوناگون اجتماعی هستیم که میتوانید به صورت آزادانه با آنها ارتباط برقرار کنید. سازندگان بازی این قول را به طرفداران خود دادهاند که تجربه لذتبخش بازی سایبرپانک تنها محدود به خط داستانی اصلی آن نخواهد بود و همانند بازی قبلی این استدیو یعنی بازی The Witcher 3: Wild Hunt، شاهد تعداد زیادی ماموریتهای فرعی و فعالیتهای جانبی هستیم که گاهی ممکن است حتی بسیار جذابتر از بخش داستانی بازی ظاهر شوند. برخلاف دیگر بازیهای معروف سبک نقشآفرینی مثل بازیهای کمپانی بتسدا نظیر سری Fallout و بازی Skyrim که یک الگوی هوشمند و خودکار برای ساختن ماموریتهای فرعی ایجاد میکنند، تمامی ماموریتهای فرعی در بازی Cyberpunk 2077 کاملا به صورت دستی طراحی شدهاند و هر یک از آنها داستانی منحصر به فرد و گاها جذابتر از داستان اصلی بازی را برای روایت در چنته دارند. برای مثال در بازی دستهای از ماموریتهای فرعی تحت عنوان Street Stories قرار گرفتهاند که تاحدودی شما را به یاد بخش Bounty Hunter بازی Red Dead Redemption 2 یا همان ماموریتهای شکار هیولای بازی The Witcher 3 میاندازند. ساختار این ماموریتهای جانبی به این صورت است که در گوشه و کنار جهان بزرگ بازی، افراد مختلفی وجود دارند که حاضرند در قبال انجام کاری برای آنها، پول خوبی بپردازند. همچنین شخصیت اصلی بازی به عنوان عضوی از جامعه بزرگ شهر نایت سیتی، با گشت و گذار در شهر و انجام فعالیتهای مختلف، آوازهاش در گوشه و کنار این ابرشهر مدرن میچرخد و بسته به نوع شهرتش و اتفاقاتی که باعث معروف شدن او در شهر شدهاند، ممکن است گروههای مختلف اجتماعی از او حمایت کنند یا برعکس، در صورت مواجه شدن با او سد راهش شوند.
میتوان گفت بازی Cyberpunk 2077 یک دهه در دست توسعه قرار داشته و قطعا در یک دهه آینده، حسابی مورد استقبال قرار خواهد گرفت. از علاقمندان به بازیهای شوتر گرفته تا طرفداران پروپاقرص سبک نقشآفرینی. بازی سایبرپانک دقیقا برای همین افراد ساخته شده است و سعی میکند برای تمامی اقشار گیمر، تجربهای سرگرمکننده و بدون نقص را به ارمغان بیاورد. یکی از نقاط قوت بازی The Witcher 3، موسیقی متنهای شنیدنی و دلنواز آن بودند که تاثیر اتمسفر جادویی و شگفتانگیز بازی را دوچندان کرده بودند. پس پربیراه نیست که بگوییم موسیقی متنهای بازی سایبرپانک، از جمله نقاط قوتی هستند که در سالهای آینده قرار است دربارهشان حسابی تعریف شود. مارسین پریبیلویسک، آهنگساز بازی ویچر، به عنوان نوازنده اصلی موسیقی متنهای بازی Cyberpunk 2077 باری دیگر به استدیوی CD Projekt Red برگشته تا با نوتهای جادویی و گوشنوازش، محیط سایبرپانکی و بیرون آمده از دل آینده این بازی را رنگ و لعابی جذابتر از قبل ببخشد. به طوری که نه از طریق ظاهر پرزرق و برق و مملو از ربات بازی، بلکه از طریق موسیقی متنهای الهام بخشش متوجه ورود به یک جهان مدرن و سایبرپانکی شویم. از طرفی دیگر، درون جهانی به بزرگی شهر نایت سیتی، مکانیزمهای مختلفی برای جابجایی قرار گرفتهاند که به عنوان سریعترین آنها میتوان به سیستم فست تراول متروی شهر نایت سیتی اشاره داشت. همچنین وسایل نقلیه مختلفی اعم از موتور سیکلت و ماشین هم در بازی وجود دارند و شایان ذکر است که در حالت سوم شخص نیز میتوانید به جابجایی با استفاده از آنها در جهان زیبای بازی بپردازید. گوش دادن به رادیو و موزیکهای شنیدنی مختلف هم بخشی از سواری گرفتن از وسایل نقلیه درون بازی است و از جمله آرتیستهای محبوبی که قرار است به موسیقیهایشان در طول بازی گوش دهیم، میتوان به رپر معروف آمریکایی Asap Rocky اشاره کرد.
یکی از جذابیتهای منحصر به فرد و گیرای یک بازی نظیر Cyberpunk 2077، بدون شک جهان پرزرق و برق و مملو از چراغهای نئونیاش است. بازی سایبرپانک از حیث گرافیکی بدون شک جذابترین بازی سایبرپانکی ساخته شده تا به امروز خواهد بود. یکی از شاخصههای اصلی شهرهای سایبرپانکی در فیلمها و بازیهای این سبکی، وجود بنرها و نمایشگرهای تبلیغاتی بزرگ و گسترده در سطح شهر است که مدام یکی پس از دیگری ظاهر میشوند و جهان بازی را در شب، بسیار درخشانتر و رنگیتر از روز آن به تصویر میکشند. البته لازم به ذکر است که بنرهای تبلیغاتی درون شهر نایت سیتی هیچ ارتباطی با شرکتهای تبلیغاتی دنیای واقعی ندارند و با هدف واقعیتر و عمیقتر جلوه دادن سطوح اجتماعی شهر نایت سیتی در بازی قرار گرفتهاند.
بازی Cyberpunk 2077، پس از معرفی پرسروصدای خود در سال ۲۰۱۲، رفته رفته به یکی از موردانتظارترین بازیهای سالهای اخیر تبدیل شد و اینطور که پیداست سازندگان آن در استدیوی CD Projekt Red برنامههایی هم برای انتشار آن برروی کنسولهای نسل بعدی مایکروسافت و سونی در سر دارند. به تازگی باخبر شدیم که تاریخ انتشار این بازی که در ابتدا فروردین ماه سال آینده خورشیدی اعلام شده بود، پنج ماه به تعویق افتاده و حالا باید منتظر عرضه آن در سپتامبر سال ۲۰۲۰ میلادی (شهریور سال آینده خورشیدی) برروی کنسولهای نسل هشتمی سونی و مایکروسافت و همچنین کامپیوترهای شخصی باشیم. پس هرچه زودتر خود را برای یک ماجراجویی عظیم و به یادماندنی به عصر تراشهها و آهنآلات هوشمند در یک ابرشهر بسیار مدرن و سایبرپانکی آماده کنید. برای اطلاع از تمام اخبار بازی Cyberpunk 2077 در یک مطلب به مقاله چه خبر بازی مراجعه کنید.
?