پی اس ارنا
  • بازی
    • اخبار بازی
    • اخبار فناوری
    • مقاله بازی
    • نقد بازی
    • راهنمای بازی
    • لیست بازی
    • معرفی بازی
    • تاریخچه
    • مصاحبه
  • سینما
    • اخبار سینما و تلویزیون
    • لیست فیلم
    • خواندنی‌های سینما
    • نقد فیلم
  • تلویزیون
    • مقالات سریال
    • نقد سریال
    • معرفی سریال
    • لیست سریال
  • انیمه و انیمیشن
    • خواندنی‌های انیمیشن
    • معرفی انیمه و انیمیشن
    • لیست انیمه و انیمیشن
    • نقد انیمه و انیمیشن
    • اخبار انیمیشن
  • ادبیات
    • اخبار کتاب
    • پیشنهاد کتاب
    • خواندنی ‌های کتاب
    • لیست کتاب
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • بازی
    • اخبار بازی
    • اخبار فناوری
    • مقاله بازی
    • نقد بازی
    • راهنمای بازی
    • لیست بازی
    • معرفی بازی
    • تاریخچه
    • مصاحبه
  • سینما
    • اخبار سینما و تلویزیون
    • لیست فیلم
    • خواندنی‌های سینما
    • نقد فیلم
  • تلویزیون
    • مقالات سریال
    • نقد سریال
    • معرفی سریال
    • لیست سریال
  • انیمه و انیمیشن
    • خواندنی‌های انیمیشن
    • معرفی انیمه و انیمیشن
    • لیست انیمه و انیمیشن
    • نقد انیمه و انیمیشن
    • اخبار انیمیشن
  • ادبیات
    • اخبار کتاب
    • پیشنهاد کتاب
    • خواندنی ‌های کتاب
    • لیست کتاب
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
پی اس ارنا
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

خانه » مصاحبه با حامد نصیری، مدیر پژوهش بنیاد | سعی بر گسترش هکاتون در سراسر ایران داریم

مصاحبه با حامد نصیری، مدیر پژوهش بنیاد | سعی بر گسترش هکاتون در سراسر ایران داریم

محمدجواد محسنى توسط محمدجواد محسنى
۷ دی ۱۳۹۸
در مصاحبه, مطالب
0 0
0
بازی‌های جدی

بازی‌های جدی

بازی‌های جدی عناوینی هستند که در راستای اهداف آموزشی، فرهنگی، درمانی و تبلیغاتی توسعه یافته‌اند و ما را در راستای این اهداف جدی یاری می‌کنند. رویداد جایزه بازی‌های جدی جشنواره‌ای سالانه است که هر سال توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود و به دنبال توسعه بیشتر بازی‌های جدی و حمایت از آن‌هاست. در حاشیه اختتامیه‌ی سومین دوره جشنواره جایزه بازی‌های جدی، رسانه پی اس آرنا با حامد نصیری، مدیر پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مصاحبه‌ای انجام داد و در آن به موضوعات مهمی پرداخت. با ما همراه باشید.

سومین جشنواره بازی‌های جدی نسبت به سال‌های گذشته چطور بود؟

ما در هر موردی رشد جدی را شاهد بودیم، چه از لحاظ شرکت کننده‌های بخش هکاتون و سمپوزیوم و هم شرکت کنندگان جشنواره بازی‌های جدی. این مهم نیز دو دلیل مهم داشت: یکی این که فقط تمرکزمان را روی بازی‌های جدی منعطف کردیم و به همین دلیل بیشتر به این بازی‌ها پرداخته شد، دیگری این که نهادهای متعدد و متنوعی به این رویداد جذب شدند و تعداد جوایز بسیار بیشتر شد. ملحق شدن این نهادها نیز باعث رشد بیشتر شد، چه از لحاظ کیفی و چه کمی.

جایزه‌های این جشنواره فقط از طرف بنیاد بود یا نهادهای دیگر نیز در این امر نقش داشتند؟

جایزه بازی جدی سال از طرف بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بود. در واقع روال کار این است که ما همیشه یک جایزه‌ای تعیین می‌کنیم و سپس از حامی‌ها درخواست می‌کنیم که اگر تمایل دارید، بیایید و میزان جایزه را بیشتر کنید. پارسال توانستیم به یک عددی برسیم و با کمک حامیان، توانستیم نصف آن عدد را به جایزه بیفزاییم. امسال اما حمایت کنندگان، به دلایل مختلف جایزه‌ی ما را ۴ برابر کردند. جوایز جشنواره نیز ترکیبی از جوایز ما و حامیان است.

ما متوجه حضور آواگیمز در این رویداد شدیم، نقش این شتاب دهنده در جشنواره چه بود؟

آواگیز یک شخص ارزشمند به نام طه رسولی را به تیم ما اضافه کرد و او هم به عنوان مِنتور و هم به عنوان داور بخش تجاری به ما یاری رساند. همچنین این شتاب دهنده، با فاکتورهای خود شتاب دادن تعدادی از تیم‌هایی که ما برای شتابدهی در نظر داریم را تقبل می‌کند.

برنامه سال بعد چه زمانی آغاز می‌شود، اگر دانشجویان بخواهند یک دید کلی از این رویداد داشته باشند، باید از الان چه کاری را شروع کنند؟

ما هر سال دانشگاهی که بیش از هر دانشگاه دیگری فعال است را به عنوان میزبان رویداد انتخاب می‌کنیم، که امسال دانشگاه شهید بهشتی بود. ولی اتفاق مهم‌تری که امسال روی داد، برگزار کردن هکاتون، بیرون از شهر تهران و در دانشگاه هنر اسلامی تبریز بود.

برای برنامه سال بعد هنوز پلن مشخصی نداریم و سعی‌مان بر این است که به صورت بین‌المللی‌تر به آن نگاه کنیم و همچنین حوزه‌های دیگر سرگرمی که اهداف جدی دارند را به این رویداد اضافه کنیم. همچنین شهرهای بیشتری را به هکاتون اضافه خواهیم کرد، یعنی اگر دانشگاه‌های وجود داشته که حاظر به برگزاری هکاتون باشند، ما به دنبال اسپانسر خواهیم رفت و در واقع آن‌ها شعبه‌ای از هکاتون تهران خواهند بود.

اختتامیه سومین دوره جایزه بازی‌های جدی در ۶ دی سال ۱۳۹۸ برگزار شد و بازی‌های برتر این دوره نیز مشخص شدند. «بازی تیزران» از دانشگاه هنر اسلامی تبریز با کسب عنوان بهترین بازی جدی سال ۱۳۹۸ توانست صاحب جایزه ۲۰ میلیون تومانی شود. «بازی کیپ استپ» در این جشنواره دوم و «بازی شاه گیلیگی» سوم شد.

  با برگزاری مرحله نهایی در چهارمین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای برترین‌های هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران معرفی می‌شوند
برچسب ها: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ایجشنواره بازی‌های جدی
ShareTweetShare
نوشته قبلی

نقد و بررسی فیلم ۱۹۱۷ از دیدگاه منتقدان متاکریتیک

نوشته‌ی بعدی

انتشار جزییات جدید از محتوای قابل دانلود بازی Kingdom Hearts 3 Remind

محمدجواد محسنى

محمدجواد محسنى

من به خلق تجربه‌های ارزشمند و منحصر به فرد علاقه وافری دارم و بازی، موسیقی و سینما جزو ارکان اصلی زندگیم هستن. تو دنیای سینما به دنیل دی لوییس و کوروساوا ارادت خاصی دارم و به نظرم بازی‌های پرسونا ۵، بلادبورن، ویچر ۳ و دیوینیتی اورجینال سین ۲ جزو شاهکارهای اخیر دنیای بازی‌های ویدیویی هستن. همینطور یه متال‌هد سفت و سخت‌ام و متالیکا گروه مورد علاقمه.

مرتبط نوشته ها

بهترین برنامه ها برای تقویت زبان انگلیسی
بازی

بهترین برنامه ها برای تقویت زبان انگلیسی | 12 عدد از بهترین نرم افزارهای فلش کارت

۱ اسفند ۱۴۰۰
بازی The Witcher 3 | پنج کاراکتر ویدئوگیمی که می توانند ویچرهای معرکه‌ای شوند
ایکس باکس

بازی The Witcher 3 | پنج کاراکتر ویدئوگیمی که می توانند ویچرهای معرکه‌ای شوند

۲۲ آذر ۱۴۰۰
بهترین برنامه ها برای تقویت زبان انگلیسی | 10 برنامه برتر برای یادگیری زبان انگلیسی
بازی

بهترین برنامه ها برای تقویت زبان انگلیسی | 10 برنامه برتر برای یادگیری زبان انگلیسی

۸ آذر ۱۴۰۰
بهترین بازی های نقش آفرینی
بهترین ها

معرفی بهترین بازی های نقش آفرینی (RPG) برای کامپیوتر و کنسول ها

۳۰ آبان ۱۴۰۰
ریمستر سه گانه GTA با نام Grand Theft Auto: The Trilogy رسما تایید شد
اخبار بازی

ریمستر سه گانه GTA با نام Grand Theft Auto: The Trilogy رسما تایید شد

۱۷ مهر ۱۴۰۰
رئیس استودیو Arkane Lyon سازنده بازی Deathloop این استودیو را ترک می کند
اخبار بازی

رئیس استودیو Arkane Lyon سازنده بازی Deathloop این استودیو را ترک می کند

۱۶ مهر ۱۴۰۰

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربحث‌ترین‌های هفته

بهترین انیمیشن های تاریخ سینما | 88 انیمیشن برتر جهان

بهترین انیمیشن های تاریخ سینما | 88 انیمیشن برتر جهان

۲۳ مرداد ۱۴۰۳
چرا باید انیمه سبد میوه (2019) را ببینیم؟

چرا باید انیمه سبد میوه (2019) را ببینیم؟

۱۲ شهریور ۱۴۰۰
چرا باید انیمه مدفن کرم های شب تاب را ببینیم؟

چرا باید انیمه مدفن کرم های شب تاب را ببینیم؟

۱۲ دی ۱۳۹۹

درباره ما

پی‌اس‌ارنا یکی از رسانه‌های محبوب و تاثیرگذار فارسی زبان سرگرمی‌های قصه‌محور است که در حوزه‌های بازی‌های ویدیویی، انیمه و انیمیشن، سینما، تلویزیون و ادبیات به صورت جدی فعالیت می‌کند.
رسانه پی‌اس‌ارنا به عنوان تنها رسانه کاملا مستقل حوزه سرگرمی کشور، کار خود را از سال 1396 شروع کرد و در تلاش است تا به جمع تاثیرگذارترین رسانه‌های فارسی زبان دنیا بپیوندد.

  • درباره ما
  • تبلیغات
  • تماس با ما

کلیه حقوق برای پی‌اس ارنا محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • بازی
    • اخبار بازی
    • اخبار فناوری
    • مقاله بازی
    • نقد بازی
    • راهنمای بازی
    • لیست بازی
    • معرفی بازی
    • تاریخچه
    • مصاحبه
  • سینما
    • اخبار سینما و تلویزیون
    • لیست فیلم
    • خواندنی‌های سینما
    • نقد فیلم
  • تلویزیون
    • مقالات سریال
    • نقد سریال
    • معرفی سریال
    • لیست سریال
  • انیمه و انیمیشن
    • خواندنی‌های انیمیشن
    • معرفی انیمه و انیمیشن
    • لیست انیمه و انیمیشن
    • نقد انیمه و انیمیشن
    • اخبار انیمیشن
  • ادبیات
    • اخبار کتاب
    • پیشنهاد کتاب
    • خواندنی ‌های کتاب
    • لیست کتاب

کلیه حقوق برای پی‌اس ارنا محفوظ است.

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

فرم های زیر را برای ثبت نام پر کنید

تمام فیلدها مورد نیاز است. ورود به سیستم

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم