کمپانی مایکروسافت طی سال جاری قصد دارد روشهای کسب درآمد جدید را برای سرویس Mixer پیادهسازی کند تا بیش از پیش باعث جلب توجه مخاطبین و استریمرهای این شبکه تازه تاسیس بشود.
طبق اعلام ردموندیها، در سال ۲۰۱۸ دو روش با نامهای “امکان خرید مستقیم” و “راهنمایی” به سرویس Mixer اضافه میشوند که هر کدام درصدی از سود فروش خود را به استریم کنندگان اهدا میکنند.
در روش خرید مستقیم، مخاطبان میتوانند از همان صفحهای که استریمکننده مورد نظرشان در حال نمایش و استریم بازی یا محتوای خاصی از بازی همانند بستههای الحاقی آن (DLC) هستند، بطور مستقیم به خرید بازی یا محتوای مربوطه اقدام کنند تا بدین ترتیب هم سریعا به محتوای مربوطه دسترسی پیدا کرده و هم درصدی از سود فروش را به استریمکننده مورد علاقهشان اهدا کنند.
خوشبختانه این برنامه هماکنون مراحل آزمایشی خود را پشت سر گذاشته و در قدم اول، شامل تمامی اقلام موجود در فروشگاه دیجیتالی کمپانی مایکروسافت با بیش از ۵ هزار محصول برای پلتفرمهای Xbox و ویندوز ۱۰ میشود.
اما روش آموزش و راهنمایی محصولات همانند آن چیزیست که در سرویسهای سوم شخص دیگر پیادهسازی شده ولی هماکنون بصورت یک پارچه توسط ردموندیها ارائه خواهد شد. انتظار میرود جزییات بیشتر در مورد این روش کسب درآمد شبکه Mixer را طی هفتهها و ماههای آینده ارائه شود.
سازندگان سرویس Mixer امیدوار هستند با افزودن این راهکارهای جدید، خود را بیش از پیش به نزدیکیهای رقیبان بزرگی چون Twitch و Youtube گیمینگ برسانند. شایان ذکر است، سرویس Mixer همان سرویس Beam مایکروسافت بوده است که در سال گذشته، با نام Mixer بازتعریف شد.
همچنین طبق آمار رسمی، طی سال گذشته، این شبکه موفق شد به آمار کاربران فعال ماهانه ۱۰ میلیونی دست یابد.