پی اس ارنا
  • بازی
    • اخبار بازی
    • اخبار فناوری
    • مقاله بازی
    • نقد بازی
    • راهنمای بازی
    • لیست بازی
    • معرفی بازی
    • تاریخچه
    • مصاحبه
  • سینما
    • اخبار سینما و تلویزیون
    • لیست فیلم
    • خواندنی‌های سینما
    • نقد فیلم
  • تلویزیون
    • مقالات سریال
    • نقد سریال
    • معرفی سریال
    • لیست سریال
  • انیمه و انیمیشن
    • خواندنی‌های انیمیشن
    • معرفی انیمه و انیمیشن
    • لیست انیمه و انیمیشن
    • نقد انیمه و انیمیشن
    • اخبار انیمیشن
  • ادبیات
    • اخبار کتاب
    • پیشنهاد کتاب
    • خواندنی ‌های کتاب
    • لیست کتاب
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • بازی
    • اخبار بازی
    • اخبار فناوری
    • مقاله بازی
    • نقد بازی
    • راهنمای بازی
    • لیست بازی
    • معرفی بازی
    • تاریخچه
    • مصاحبه
  • سینما
    • اخبار سینما و تلویزیون
    • لیست فیلم
    • خواندنی‌های سینما
    • نقد فیلم
  • تلویزیون
    • مقالات سریال
    • نقد سریال
    • معرفی سریال
    • لیست سریال
  • انیمه و انیمیشن
    • خواندنی‌های انیمیشن
    • معرفی انیمه و انیمیشن
    • لیست انیمه و انیمیشن
    • نقد انیمه و انیمیشن
    • اخبار انیمیشن
  • ادبیات
    • اخبار کتاب
    • پیشنهاد کتاب
    • خواندنی ‌های کتاب
    • لیست کتاب
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
پی اس ارنا
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

خانه » توضیحات Machine Games درباره‌ی گیم پلی جدید و مسائل سیاسی در بازی Wolfenstein: Youngblood

توضیحات Machine Games درباره‌ی گیم پلی جدید و مسائل سیاسی در بازی Wolfenstein: Youngblood

مهدی اسدی توسط مهدی اسدی
۳ مرداد ۱۳۹۸
در اخبار بازی, مصاحبه, مطالب, مقاله
0 0
0
Wolfenstein: Youngblood

Wolfenstein: Youngblood

مجموعه‌ی Wolfenstein از استودیوی Machine Games به دنبال Wolfenstein II: The New Colossus، بار دیگر تغییرات محسوس و قابل ذکری را در اسپین آف بعدی این سری تجربه خواهد کرد. سبک بازی Wolfenstein: Youngblood همچنان حول محور کشتار وحشیانه و مخوف نازی‌ها و متحدین پست و فرومایه‌ی آن‌ها به روش‌ها و استایل خاص بازی‌های Wolfenstein ، ساخته شده است اما روند پیشرفت جریان بازی، دیگر به سبک نسخه‌های قبلی و در طول یک خط داستانی واحد اتفاق نمی‌افتد. استایل گیم پلی بازی Wolfenstein: Youngblood بیشتر به سمت یک شوتر Co-Op با انتهای باز داستانی متمایل می‌شود.

داستان Wolfenstein: Youngblood این بار داستان براندازی حکومت سفیدپوستان فاشیست و نژادپرست حاکم بر کشور فرانسه در دهه‌ی ۱۹۸۰را به دست دختران دوقلوی BJ Blaskowitz، قهرمان شماره‌های قبلی این سری بازگو کرده است. حالا شما با برخورداری از یک همراه در این ماجراجویی هیجان انگیز، کنترل بیشتری بر روی جریان بازی خواهید داشت.

Jerk Gustafsson، مدیر اجرایی Machine Games در مصاحبه‌ی اخیر خود با وبسایت Gamespot توضیحات مفصل و مفیدی را درباره‌ی روند ساخت اسپین آف مستقل سری Wolfenstein ارائه داده است. همچنین در این گفتگو درباره‌ی جزئیات همکاری این استودیو با توسعه دهندگان Dishonored از استودیوی Arkane و نیز اطلاعات مربوط به خط داستانی جدید Wolfenstein: Youngblood در دهه‌ی ۱۹۸۰ صحبت شده است. بر اساس گفته‌های Gustafsson، فضای داستان Young Blood ارتباط تنگاتنگی با موضوعات سیاسی و تاریخی خواهد داشت. در ادامه، سوال و جواب‌های این مصاحبه که در اصل در سایت Gamespot منتشر شده بود، به طور خلاصه در اختیار شما قرار گرفته است.

مطلب مرتبط: پیش نمایش بازی Wolfenstein Youngblood | سفر خونین خانواده ی بلزکوویکز به پاریس

Wolfenstein: Youngblood
Wolfenstein: Youngblood

اگر ممکن است، درباره‌ی سرمنشاً اصلی موضوع داستان Youngblood توضیح دهید. آنچه که از ظاهر این بازی بر می‌آید، این است که بار دیگر بایک عنوان مستقل، و مشابه آنچه که در Old Blood شاهد آن بودیم، مواجه خواهیم بود. اما مطمئناً اتفاقات خیلی بیشتری انتظار مخاطبان را می‌کشند. لطفاً در این زمینه بیشتر توضیح دهید.

Jerk Gustafsson :

 بله، اگر بخواهم صادقانه در این مورد صحبت کنم، باید گفت که بعد از انتشار New Colossus، درباره‌ی اینکه برنامه‌ی بعدی ما دقیقاً به چه شکل خواهد بود، شک و تردیدهایی وجود داشت. ابتدا تصمیم بر این بود که یک پروژه‌ی میان برنامه‌ای و کوچکتر را شروع کنیم. دقیقاً مانند آنچه که در Old Blood انجام دادیم. اما وقتی که فرصت همکاری با استودیوی Arkane برای ما فراهم شد، تصمیم گرفتیم که پروژه‌ی بزرگتری را آغاز کنیم. خب، همانطور که می‌دانید، Arkane Studios در پاییز ۲۰۱۷ بازی Death of Outsider رامنتشر کرد. Wolfenstein II: The New Colossus نیز بلافاصله بعد از این بازی، معرفی شد. در این بین، فرصت صحبت با تیم توسعه دهندگان Arkane برای ما فراهم شد و طی آن درباره‌ی علاقه‌ی خود برای همکاری با آن‌ها صحبت‌هایی را رد و بدل کردیم. در ظاهر، قرار بود دو استودیوی Arkane و Machine Games در پروژه‌ی جدید Wolfenstein باهم همکاری کنند اما مقصود اصلی، اشتراک تجربیات و مهارت‌های توسعه دهندگان توانای این دو استودیو بود. لذا این موضوع باعث شد تا تغییرات بزرگتری مانند گیم پلی co-op و پایان باز داستان، به Youngblood افزوده شود.

ما در بازی Wolfenstein: Youngblood تصمیم گرفتیم تا کمی از محدوده‌ی آسایش و استایل همیشگی بازی‌های Wolfenstein فاصله بگیریم. ما در حال حاضر چندین سال است که بر روی سبک انفرادی و خطوط واحد داستانی بازی‌های این سری تمرکز داشته‌ایم و فکر می‌کنم زمان آن رسیده که تغییراتی را در سبک خود اعمال کنیم. البته ما درباره‌ی عملکرد خود در طول این سال‌ها، از تیم توسعه دهندگان، رضایت کامل داریم اما حرکت به سوی جلو و ریسک پذیری جزء جدایی ناپذیری از اهداف استودیوی ماست.

 

در حال حاضر چندین سال است که بر روی سبک انفرادی و خطوط واحد داستانی بازی‌های این سری تمرکز داشته ایم و فکر می‌کنم زمان آن رسیده که تغییراتی را در سبک خود اعمال کنیم

 

  فناوری مورد استفاده در کنسول پلی‌استیشن ۵ قدمی بزرگ در فناوری صدای بازی‌ها

آیا منظور شما این است که این بازی بزرگتر از The New Colossus خواهد بود؟

فکر می‌کنم پاسخ دادن به این سوال کار ساده‌ای نباشد. در مورد زمان گیم پلی بازی می‌توان گفت بله، احتمالاً با پروژه‌ی بزرگتری نسبت به The New Colossus روبه رو هستیم. در این بازی نسبت به شماره‌های قبلی این عنوان، کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد و من مطمئنم بازیکنان زمان بیشتری را به آن اختصاص خواهند داد. اما داستان مأموریت اصلی بازی نسبت به قبل فشرده‌تر شده است. اما به هرحال وقتی که به مدت زمان بازی خودم در Youngblood فکر می‌کنم، می‌توان گفت که بله، احتمالاً Youngblood بزرگتر از The New Colossus خواهد بود.

Wolfenstein: Youngblood
Wolfenstein: Youngblood

تمرکز شما بر روی گیم پلی co-op و ساختار باز پایان بندی داستان، تا چه حد در ترقیب اشتیاق هواداران از این بازی موفق بوده است؟ به خصوص از آنجایی که بازی با قیمت‌هایی پایین‌تر از حد استاندارد به فروش می‌رسد.

بله درباره‌ی این موضوع نگرانی‌هایی وجود داشته است. ما در ابتدا قصد داشتیم تا فقط به یک نسخه‌ی میان دوره‌ای و کوتاه بسنده کنیم اما با تغییر ناگهانی برنامه‌های استودیو، انتظارات کاملاً تغییر کرد. قیمت یک بازی، همواره بر اساس زمان اختصاص یافته برای توسعه‌ و ساخت آن تعیین می‌شود و از آنجایی که همکاری استودیوی ما با توسعه دهندگان Arkane موجب شد تا این بازی در مقایسه با نسخه‌های قبل، در زمان کوتاه‌ تری آماده شود، قیمت نهایی آن نیز پایین‌تر از بازی‌های قبلی تعیین شد. ما در یک دوره‌ی زمانی نسبتاً کوتاه، موفق شدیم تا محتوای بیشتری را نسبت به The New Colossus تولید کنیم. و فکر می‌کنم این موضوع یکی از دستاوردهای ارزشمند تیم ما به حساب بیاید.

با اینکه خط داستانی اصلی Youngblood کوتاه‌تر از نسخه‌های قبل به حساب می‌آید، بر اساس مشاهدات، زمان گیم پلی بازی در مقایسه با New Colossus افزایش یافته است. و فکر نمی‌کنم اگر از ابتدا از این موضوع مطلع بودیم، چنین قیمت‌هایی را برای آن تعیین می‌کردیم. با این حال من از نتایج حاصل شده رضایت کامل دارم و فکر می‌کنم ارزش این کار خیلی بیشتر از هزینه‌ای است که برای آن می‌پردازید. به خصوص در نسخه‌ی Deluxe بازی، که با فراهم شدن سرویس‌های جذابی مانند Buddy Pass که در آن می‌توانید به صورت رایگان با دوستان خود به انجام بازی در یک پلتفورم بپردازید. این بازی قطعاً ارزش هزینه کردن را دارد و امیدوارم مردم از آن لذت کافی را ببرند.

 

با اینکه خط داستانی اصلی Youngblood کوتاه‌تر از نسخه‌های قبل به حساب می‌آید، بر اساس مشاهدات، زمان گیم پلی بازی در مقایسه با New Colossus افزایش یافته است

 

همکاری با توسعه دهندگان خلاق و فرهیخته استودیوی Arkane  با توجه به سابقه‌ی درخشان آن‌ها در ساخت بازی‌های سبک شبیه سازی و طراحی هوشمندانه‌ی لول بندی بازی‌های ساخته شده به دست این استودیو، حتماً تجربه‌ی هیجان انگیزی برای شما بوده است. آیا این همکاری موجب گسترش افق دید شما به موضوع بازی سازی شده است؟

بله من فکر می‌کنم که واقعاً همینطور است. اما به نظرم این ارتباط، کاملاً دوطرفه بوده است. به نظرم این بازی فرصت بزرگی را برای یادگیری طرفین از یکدیگر و اشتراک تجارب و مهارت‌ها فراهم کرد. آنها در زمینه‌های مختلفی از طراحی سیستم لول بندی و ساختار بازی‌ها دانش و مهارت‌ بی نظیری دارند و قطعاً در مسیر رشد و ترقی ما در توسعه‌ی بازی‌های ویدیویی کمک شایانی کرده‌اند. پیشرفت در دنیای بازی‌های ویدیویی هرگز متوقف نمی‌شود اما فکر می‌کنم کارشناسان Arkane، به ویژه در حوزه‌ی طراحی لول، ما را به سطوح بالاتری رسانده‌اند. فرصت همکاری با این استودیو، مایه‌ی افتخار و مباهات ما بوده و من از فراهم شدن این بستر بسیار خوشحال هستم.

Wolfenstein: Youngblood
Wolfenstein: Youngblood

یکی از جالب ترین اتفاقاتی که در سری Wolfenstein رخ می‌دهد، واکنش مردم نسبت به مسائل سیاسی مطرح شده در داستان بازی است. از آنجایی که موضوع اصلی سری Wolfenstein ، مبارزه با نازی‌ها و حکومت  فاشیست حاکم بر جهان بازی است، همواره با مسائل سیاسی درگیر بوده است. با توجه با اتفاقات پایانی New Colossus ایا توسعه دهندگان شما، قصد عمیق‌تر کردن فضای سیاسی حاکم بر Youngblood را داشته‌اند؟

نمی‌توان گفت که این واکنش‌ها بر روی تصمیمات ما تأثیر نگذاشته چرا که قطعاً همینطور بوده است. وقتی در یک بازی با نازی‌ها سروکار دارید، طبیعتاً فضا سیاسی می‌شود. اما ما همواره تلاش کرده‌ایم تا از خط داستانی ساختگی و تخیلی خودمان فاصله نگیریم. (داستانی که با The New Order آغاز شد) ما همیشه خواهان این بوده‌ایم که تا حد امکان به تایم لاین اختصاصی جهان Wolfenstein پایبند باشیم. قبول دارم که این بازی‌ها ممکن است با توجه به مسائل واقعی تاریخی، سمت و سویی سیاسی به خود بگیرند اما مطمئناً به هیچ وجه قصد نداشته‌ایم تا از این طریق به انتشار یک بیانیه‌ی سیاسی و یا مسائل دیگر بپردازیم.

 

قبول دارم که این بازی‌ها ممکن است با توجه به مسائل واقعی تاریخی، سمت و سویی سیاسی به خود بگیرند

 

نظرات زیادی در در این زمینه به گوش ما رسیده است اما همواره پاسخ من همان چیزی است که در حال حاضر به شما گفتم. یکی از کامنت‌هایی که توسط یک کاربر در صفحه‌ی شخصی من نوشته شده بود به این مضمون بود که “چرا مستقیماً اعلام نمی‌کنی که سفید پوست ها متنفری؟” لذا فکر میکنم این واکنش‌ها و نظرات کاملاً طبیعی بوده و در مسائل تاریخی و سیاسی ریشه دارد. در آینده نیز از این قبیل نظرات، به وفور به ما اطلاق خواهد شد اما اطمینان داشته باشید که هیچ کدام از آنها پایه و اساس منطقی ندارند.

 

“چرا مستقیماً اعلام نمی‌کنی که سفید پوست ها متنفری؟” این یکی از کامنت‌هایی است که من هر روز در صفحه‌ی شخصی خودم با آنها مواجه می‌شوم

 

دقیقاً نمی‌دانم در پاسخ به این واکنش‌ها باید چه جوابی داد اما هدف ما ساخت یک بازی سرگرم کننده است و داستان آن نیز درمورد مقابله با پدیده‌ی شیطانی نژادپرستی و فاشیسم در دنیای ماست. از آنجایی که یکی از بزرگترین حکومت‌های فاشیست و نژاد پرست تاریخ را هیتلر و رژیم نازی او پایه گذاری کرده است، داستان بازی ما نیز اساساً به این موضوع می‌پردازد.

در طول فاصله‌ی سه ساله‌ای که بین انتشار The New Order و The New Colossus افتاد، فضای سیاسی حاکم بر جوامع، تغییرات زیادی را متحمل شده است. ما در زمان معرفی New Order هرگز با چنین مشکلاتی مواجه نشدیم. اما ما همچنان به راه خودمان ادامه خواهیم داد. Wolfenstein خط داستانی مختص خود را دارد و تا جایی که امکان آن وجود داشته باشد به آن پایبند خواهد بود. فکر نمی‌کنم داستان Youngblood نیز تفاوت چندانی با این تایم لاین داشته باشد. البته واضح است که فعلاً نمی‌توانم در این موضوع اطلاعات بیشتری را فاش کنم اما با این که این بازی بلافاصله بعد از The New Colossus ساخته شده، نقاط مشترک زیادی در آنها به چشم می‌خورد. فکر می‌کنم این موضوع مهم‌تر از آن چیزی باشد که تحت تأثیر این مسائل تغییر کند.

Wolfenstein: Youngblood
Wolfenstein: Youngblood

یکی از مهم‌ترین نقاط قوت سری Wolfenstein تأکید و توجه ویژه‌ی آن بر روی داستان بازی است. در دو شماره‌ی اخیر این مجموعه صحنه‌های تأثیرگذار و غافلگیر کننده‌ی زیادی را شاهد بوده‌ایم. به خصوص صحنه‌ی رونمایی از چهره‌ی هیتلر در The New Colossus که یکی از بحث برانگیزترین لحظات این بازی است. آیا در Youngblood مجدداً شاهد بازگشت او خواهیم بود؟

در واقع، هیتلر در دوره‌ی زمانی Wolfenstein: Youngblood مرده است. ما در طول ساخت این بازی به این موضوع فکر می‌کردیم که چگونه قرار است در Youngblood به قضیه‌ی مرگ هیتلر و یا کشته شدنش به دست BJ اشاره کنیم. بخشی از داستان این بازی به شرح این موضوع خواهد پرداخت. وقتی به تایم لاین جهان Wolfenstein نگاه می‌کنیم، خواهیم دید که BJ یک بار در اوایل دهه‌ی نود هیتلر را به قتل می‌رساند بنابراین، این قضیه، باید در تایم لاین Youngblood اعمال می‌شد. از این رو هیتلر در داستان Wolfenstein: Youngblood دیگر زنده نیست اما خوشحالم که از آن صحنه لذت برده‌اید. صحنه‌ای که به آن اشاره کردید، یکی از دشوارترین بخش‌های بازی برای ما بود و زمان زیادی را صرف تدوین آن کردیم.

بر اساس اعلام قبلی Machine Games ، بازی Wolfenstein: Youngblood در تاریخ ۲۶ ام جولای (پس فردا) به صورت رسمی عرضه خواهد شد.

  بازی Diablo 4 قابلیت‌های Talent Trees و Rune Words را به این بازی برمی‌گرداند

برچسب ها: Machine GamesWolfensteinWolfenstein II: The New ColossusWolfenstein: YoungbloodYoungbloodاخبار بازی
ShareTweetShare
نوشته قبلی

بازی Crash Team Racing Nitro-Fueled صدر نشینی را از Marvel Ultimate Alliance 3 گرفت

نوشته‌ی بعدی

طرح تشکیل کمیته مجازی به AFC ارائه شد

مهدی اسدی

مهدی اسدی

مرتبط نوشته ها

آپدیت «Massive Interaction & Content Expansion» برای Island Market Simulator منتشر شد
اخبار بازی

آپدیت «Massive Interaction & Content Expansion» برای Island Market Simulator منتشر شد

۲۶ آبان ۱۴۰۴
Call of Duty: Black Ops 7
اخبار بازی

لانچ بازی Call of Duty: Black Ops 7 فاجعه بار بود و این دلیل‌اش است

۲۵ آبان ۱۴۰۴
نگاهی به دنیای جدید بازی Metroid Prime 4: Beyond با تریلری جدید
اخبار بازی

نگاهی به دنیای جدید بازی Metroid Prime 4: Beyond با تریلری جدید

۲۴ آبان ۱۴۰۴
بازی Restore Your Island را در Steam Next Fest تجربه کنید!
اخبار بازی

بازی Restore Your Island را در Steam Next Fest تجربه کنید!

۱۶ مهر ۱۴۰۴
از رویداد ملی «هفت‌خوان بازی» پرده‌برداری شد؛ گامی نوین در مسیر افسانه‌سازی صنعت بازی ایران
اخبار بازی

از رویداد ملی «هفت‌خوان بازی» پرده‌برداری شد؛ گامی نوین در مسیر افسانه‌سازی صنعت بازی ایران

۸ مهر ۱۴۰۴
برگزاری نخستین دوره لیگ بازی‌های موبایلی ایرانی به میزبانی برج میلاد
اخبار بازی

برگزاری نخستین دوره لیگ بازی‌های موبایلی ایرانی به میزبانی برج میلاد

۲۹ مرداد ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربحث‌ترین‌های هفته

راهنمای کامل تماشای انیمه Bleach | چگونه انیمه بلیچ را تماشا کنیم؟

راهنمای کامل تماشای انیمه Bleach | چگونه انیمه بلیچ را تماشا کنیم؟

۸ خرداد ۱۴۰۱
چرا باید انیمه عاشقانه Hotarubi no Mori e را تماشا کنیم؟

چرا باید انیمه Hotarubi no Mori e را تماشا کنیم؟

۲ خرداد ۱۳۹۹

درباره ما

پی‌اس‌ارنا یکی از رسانه‌های محبوب و تاثیرگذار فارسی زبان سرگرمی‌های قصه‌محور است که در حوزه‌های بازی‌های ویدیویی، انیمه و انیمیشن، سینما، تلویزیون و ادبیات به صورت جدی فعالیت می‌کند.
رسانه پی‌اس‌ارنا به عنوان تنها رسانه کاملا مستقل حوزه سرگرمی کشور، کار خود را از سال 1396 شروع کرد و در تلاش است تا به جمع تاثیرگذارترین رسانه‌های فارسی زبان دنیا بپیوندد.

  • درباره ما
  • تبلیغات
  • تماس با ما

کلیه حقوق برای پی‌اس ارنا محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • بازی
    • اخبار بازی
    • اخبار فناوری
    • مقاله بازی
    • نقد بازی
    • راهنمای بازی
    • لیست بازی
    • معرفی بازی
    • تاریخچه
    • مصاحبه
  • سینما
    • اخبار سینما و تلویزیون
    • لیست فیلم
    • خواندنی‌های سینما
    • نقد فیلم
  • تلویزیون
    • مقالات سریال
    • نقد سریال
    • معرفی سریال
    • لیست سریال
  • انیمه و انیمیشن
    • خواندنی‌های انیمیشن
    • معرفی انیمه و انیمیشن
    • لیست انیمه و انیمیشن
    • نقد انیمه و انیمیشن
    • اخبار انیمیشن
  • ادبیات
    • اخبار کتاب
    • پیشنهاد کتاب
    • خواندنی ‌های کتاب
    • لیست کتاب

کلیه حقوق برای پی‌اس ارنا محفوظ است.

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

فرم های زیر را برای ثبت نام پر کنید

تمام فیلدها مورد نیاز است. ورود به سیستم

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم