روز گذشته کمپانی Blizzard در جریان رویداد Blizzcon 2019، سرانجام از بازی Diablo 4 پردهبرداری کرد. این بازی اتمسفری بسیار تاریک داشته و عناصر نقشآفرینی بیشتری را نسبت به نسخهی سوم شامل خواهد شد. دنیای بازی گستردهتر و مبارزات آن کندتر از بازی های قبلی خواهند بود. این جزییات سبب شدهاند تا بسیاری از طرفداران قدیمی سری از تفاوتهای آن نسبت به بازیهای قبلی، اظهار نگرانی کنند.
البته بازی شباهتهایی با قسمت سوم نیز خواهد داشت. المانهایی چون Seasons، Sets و Rifts همچنان در بازی حضور خواهند داشت. در این بازی خبری از تلپورتهای مکرر نبوده و مخاطبان باید با استفاده از اسب خود در نقشه جا به جا شوند. ایدهی تکرار چند بارهی یک سیاهچال نیز همچنان در ذهن سازندگان بازی بوده و ممکن است شاهد بازگشت آن باشیم. Sets و آیتمهای Legendary نیز در Diablo 4 حضور خواهند داشت. سازندگان در مورد حضور این آیتمها در بازی میگویند:
در دموی نشان داده شده چوبدستیای Legendary وجود دارد که افسون Fireball را ارتقا داده و آن را به سه توپ آتشین تبدیل میکند. Setها در نسخهی سوم، قدرت سلاحها را به میزان بسیار بالایی افزایش داده و تعادل را از بین میبردند. ما به دنبال طراحی سیستمی منطقیتر در Diablo 4 هستیم.