چند روز پیش، شاهد برگزاری رویداد Inside Xbox بودیم. رویدادی که در نهایت آنچه وعده داده شده بود را در آن نیافتیم و باعث سرخوردگی و ناراحتی مخاطبین شد. جدا از این نارضایتی کاربران (بهخاطر نشان ندادن گیمپلی بازی Assassin’s Creed Valhalla)، در این رویداد بازیهای جدیدی معرفی شدند که هرکدام زیبایی محیط بازیشان شما را به تحسین وامیداشت. یکی از این عناوین، ساخته جدید استودیو Deep Silver و FishLabs یعنی بازی Chorus بود.
بازی Chorus یک بازی تکنفره داستان محور با محیط فوقالعاده جذاب است که دو روز پیش طی رویداد Inside Xbox از آن رونمایی شد. همچنین اعلام شد که این بازی یک بازی میان پلتفرمی و میان نسلی خواهد بود. اما به نظر میرسد توسعهدهندگان استودیو FishLabs به شدت تحت تاثیر قابلیتهای کنسول Xbox Series X قرار گرفتند.
Johannes Kuhlmann رییس بخش تکنولوژی هسته در FishLabs طی مصاحبهای با Eurogamer گفته است که اعضای استودیو به راحتی توانستند انتقال بازی از کنسول Xbox One به Xbox Series X را انجام دهند. او همچنین اظهار کرده که آنها در استودیو کنسول Xbox Series X را کنسولی بسیار راحت برای توسعه بازی یافتند؛ بهطوری که توسعه بازی برای این کنسول از هر کنسول دیگری راحتتر بوده است.
باید بگویم انتقال کارهایمان از کنسول Xbox One به Xbox Series X کار سرراستی بود. هنگام کار با devkit جدید هیچ چالش خاصی نداشتیم و احساس راحتی میکردیم. از طرفی آزادی بیشتری هنگام توسعه بازی روی این کنسول داریم. دیگر نیازی نیست زیاد نگران نرخ فریم بازی باشیم در عوض میتوانیم آن را به سمت فریم ریتهای بالاتر سوق دهیم. در کل، باید بگویم توسعه بازی برای کنسول Xbox Series X از هر کنسول دیگری راحتتر است.
این اظهارات ادعای جسورانهای بودند مخصوصا که مدتی قبل گزارشهایی منتشر شدند که همین ادعاها را درباره کنسول پلی استیشن 5 مطرح میکردند. هرچند باید گفت این که توسعه بازی روی هردوی این کنسولها کار راحتی باشد، ادعای منطقی است چرا که هر دو کمپانی مایکروسافت (Microsoft) و سونی (Sony) طی ماههای گذشته روی این نکته تاکید داشتند.
بازی Chorus ساخته استودیوهای FishLabs و Deep Silver در زمان نامعلومی در سال 2021 برای پلتفرمهای Xbox Series X, Xbox One, PS5, PS4, PC و Stadia منتشر خواهد شد.
آخرین اخبار بازی را در پی اس آرنا بخوانید.