بردگیم (Board Game) الحمرا (Alhambra) یک بازی روی میزی بر اساس دوران حضور مسلمانان در اسپانیاست که توسط دو شرکت (Queen Games) و (Überplay) در سال 2003 میلادی به بازار بازیهای روی میزی وارد شد و بهسرعت انواع جوایز جهانی را بدست آورد. بردگیم الحمرا از آنجا آغاز میشود که بهترین سازندگان ساختمانهای اشرافی از کشورهای عربی و اروپایی دور هم جمع شدهاند تا برترین آنها شناخته شود و شما و رقبایتان اینبار در این بازی به بوته آزمایش ساخت کاخها آزموده خواهید شد. این بردگیم که هر دور از بازی آن حدود یک ساعت طول خواهد کشید برای 2 تا شش نفر طراحی شده و برای گروه سنی بالای 8 سال پیشنهاد شده است.
از اصول ساخت یک کاخ بینظیر در دوران گذشته و حتی در قرن بیست و یکم، وجود یک آبنمای بزرگ در مجموعه ساختمانهای کاخ است. لذا شروع بازی از کارت فواره خواهد بود که در اختیار تمامی بازیکنان قرار میگیرد و تمامی سازهها در اطراف فواره ساخته خواهند شد. یادتان باشد که شاهزادگان برای ساخت و ساز بودجه محدودی را در اختیار سازندگان خود قرار داده و شما سازندگان باید بتوانید این بودجه را بهخوبی تا پایان بازی اداره کنید. پولها در 4 رنگ و با ارزش یک، سه، هفت و نه در اختیارتان قرار میگیرد. هر شاهزاده میزان متفاوتی به سازنده پول داده است، این اتفاق با بر زدن و تقسیم پولها صورت میگیرد. کسی که وجوه را تقسیم میکند، از پولهای بر زده آنقدر به هر بازیکن پرداخت میکند که به 20 واحد پول یا بیشتر از آن برسد و بعد برای بازیکن بعدی همین کار تکرار خواهد شد. با این شیوه همه بازیکنان حداقل 20 و حداکثر 28 واحد پول در اختیار خواهند داشت.

البته در طول بازی هم میتوانید درخواست پول کنید، اما فراموش نکنید که با درخواست پول که حداکثر 9 واحد خواهد بود، نوبت ساخت و ساز کاخ خود را از دست میدهید و باید تا دور بعد که نوبت به شما میرسد، صبر کنید. پس از تقسیم پولها و قرار دادن مابقی وجوه همراه کارتهای امتیاز در محلهای مشخص شده در صفحه اصلی بازی، کسی که کمترین وجه را دریافت کرده شروع کننده بازی خواهد بود و اگر بیش از یک نفر کمترین مقدار پول را داشتند، مثل بسیاری از بازیها، قرعهکشی شروع کننده بازی را از بین آنها معلوم میکند.

در هر مرحله از بازی میتوانید از فروشگاه یک ساختمان را خریداری کنید، اما خرید به این سادگی نیست. از آنجایی که امکان تغییر پولها وجود ندارد و این یعنی مثلا نمیتوانید یک پول نه واحدی را با دو پول هفت و دو واحدی جابهجا کنید، پس اگر توانستید پول یک ساختمان را دقیق پرداخت کنید جایزه دریافت میکنید و دوباره نوبت بازی شما خواهد بود و اگر نتوانستید و پول بیشتری پرداخت کردید، هم بخشی از پولتان هدر خواهد رفت و هم نوبت جایزه را از دست میدهید تا در دور بعد برای پولهای شاهزاده بیشتر ارزش قائل باشید. شما نوبت جایزه را تا 4 بار میتوانید در هر دور تکرار کنید و این به معنی یک پیشرفت چشمگیر در بردگیم الحمرا است. به جای درخواست پول یا خرید ساختمان در هر نوبت، میتوانید به بازسازی کاخ بپردازید. بازسازی یعنی تغییر یکی از ساختمانهای کاخ با ساختمانهایی که خریدهاید ولی در قسمت رزرو باغ قرار دادهاید و یا انتقال یک ساختمان از کاخ به صفحه رزرو یا برعکس.
در بردگیم الحمرا امتیازات کسب شده برنده را مشخص میکند، دو کارت امتیاز در بین پولها قرار داده شدهاند، هر وقت این کارتها رو شوند، بازی متوقف و امتیازشماری انجام میگردد، سومین نوبت امتیاز شماری در پایان بازی خواهد بود. اگر سازندهای از یک نوع ساختمانِ خاص بیشتر از مابقی بازیکنان استفاده کرده باشد، امتیاز بیشتری کسب خواهد کرد و طولانیترین دیواره دور باغ نیز امتیاز بیشتری را برای سازندهاش همراه خواهد آورد. کارتهایی به تعداد بازیکنان وجود دارد که امتیازات را همیشه به یاد داشته باشید و امتیازات کسب شده را ثبت کنید. پایان بازی با تمام شدن پولها نیست، شاهزادگان پولهای فروشگاه را میگیرند و پولها پس از بر زدن دوباره به صفحه بازی منتقل خواهند شد. پایان بازی با تمام شدن کارتهای ساختمان اتفاق خواهد افتاد. حالا بازی تمام شده است و پس از امتیازشماری نهایی و جمع کردن امتیازات هر سه مرحله، برنده بازی مشخص میشود.
برای معرفی انواع بردگیمها با پی اس آرنا همراه باشید.