پی اس ارنا
  • بازی
    • اخبار بازی
    • اخبار فناوری
    • مقاله بازی
    • نقد بازی
    • راهنمای بازی
    • لیست بازی
    • معرفی بازی
    • تاریخچه
    • مصاحبه
  • سینما
    • اخبار سینما و تلویزیون
    • لیست فیلم
    • خواندنی‌های سینما
    • نقد فیلم
  • تلویزیون
    • مقالات سریال
    • نقد سریال
    • معرفی سریال
    • لیست سریال
  • انیمه و انیمیشن
    • خواندنی‌های انیمیشن
    • معرفی انیمه و انیمیشن
    • لیست انیمه و انیمیشن
    • نقد انیمه و انیمیشن
    • اخبار انیمیشن
  • ادبیات
    • اخبار کتاب
    • پیشنهاد کتاب
    • خواندنی ‌های کتاب
    • لیست کتاب
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • بازی
    • اخبار بازی
    • اخبار فناوری
    • مقاله بازی
    • نقد بازی
    • راهنمای بازی
    • لیست بازی
    • معرفی بازی
    • تاریخچه
    • مصاحبه
  • سینما
    • اخبار سینما و تلویزیون
    • لیست فیلم
    • خواندنی‌های سینما
    • نقد فیلم
  • تلویزیون
    • مقالات سریال
    • نقد سریال
    • معرفی سریال
    • لیست سریال
  • انیمه و انیمیشن
    • خواندنی‌های انیمیشن
    • معرفی انیمه و انیمیشن
    • لیست انیمه و انیمیشن
    • نقد انیمه و انیمیشن
    • اخبار انیمیشن
  • ادبیات
    • اخبار کتاب
    • پیشنهاد کتاب
    • خواندنی ‌های کتاب
    • لیست کتاب
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
پی اس ارنا
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

خانه » چرا فعلا باید بیخیال پلی‌ استیشن 5 شویم و منتظر پلی‌ استیشن 5 پرو بمانیم؟

چرا فعلا باید بیخیال پلی‌ استیشن 5 شویم و منتظر پلی‌ استیشن 5 پرو بمانیم؟

PS5 را فراموش کنید و خود را آماده‌ی کنسول‌های بین نسلی کنید.

مهدی قاسمی توسط مهدی قاسمی
۴ خرداد ۱۴۰۰
در بازی, پلتفرم ها, پلی استیشن, ترند, مقاله بازی
0 0
1
چرا فعلا باید بیخیال پلی‌ استیشن 5 شویم و منتظر پلی‌ استیشن 5 پرو بمانیم؟

بازی Cyberpunk 2077 با تمام ایرادات‌اش به همه اثبات کرد که نسل بعدی هنوز شروع نشده و فعلا باید منتظر بمانیم. در ادامه با ما همراه شوید تا ببینیم چرا باید منتظر پلی‌ استیشن 5 پرو باشیم؟

پلی‌ استیشن 5 پرو
یکی از شکیل‌ترین طراحی‌های نسل نهم، قطعا متعلق به پلی‌ استیشن 5 است.

بازی Cyberpunk 2077، با تمام ایرادات، مشکلات و باگ‌هایش یک مزیت برای طرفداران کنسول داشت. Cyberpunk 2077 به‌عنوان یک بازی جهان باز (Open world) و پرجزئیات، حتی از آخرین مدل رایانه‌های شخصی نیز به‌شدت کار می‌کشد؛ اما هنگامی که بحث اجرای آن روی دو کنسول نسل نهمی، یعنی پلی‌ استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس، به میان ‌می‌آید، با اینکه هر دو کنسول به لطف ویژگی backwards compatibility توانایی اجرای بازی‌های قدیمی و آخرین نسخه از بازی‌های نسل هشتم را دارند، هردوشان در اجرای آن با مشکلات مدیدی روبه‌رو هستند؛ برای مثال می‌شود به نبود فریم ریت ثابت در اجرای بازی یا فقدان ray tracing خوب اشاره کرد. می‌شود یک‌سری از مشکلات بازی را به خود سازنده‌ی بازی، CD Project Red، به دلیل ضعف در بهینه‌سازی (optimization) برای کنسول نسبت داد؛ اما حتی بازی‌هایی مانند Assassin’s Creed Valhalla روی کنسول‌های نسل نهمی با کیفیتی کمتر از 4K اجرا می‌شوند. عناوین بیشتر مانند Spider-Man: Miles Morales مخاطب را وادار می‌کند تا بین اجرا (Performance) و کیفیت (Quality) یکی را انتخاب کند و هرکدام دارای داد و ستدهای خاص خود است (به بیان دیگر در صورت انتخاب یکی، باید از مزیت‌های دیگری گذشت).

تمام این مسائل به ما می گویند که کیفیت 4K 60fbs هنوز در مرحله‌ی عمل، شدنی نیست. همه این‌ها به لطف تکنولوژی گران قیمت Ray Tracing است که نورپردازی واقع گرایانه‌تری را به ارمغان می‌آورد؛ اما در حال حاضر مشخص است که هم پلی‌ استیشن 5 و هم Xbox Series X نیازمند قدرت سخت افزاری بالاتر یا به اصطلاح اسب بخار بیشتری هستند تا بتوانند نیاز عناوینِ پرجزئیات نسل بعدی را به درستی برآورده کنند.

پلی‌ استیشن 5 پرو
بازی Spider-Man: Miles Morales را می‌توان بعنوان یکی از پرچم‌داران نسل نهم شناخت

طی روزهای قرنطینه، کمتر بازی را می توان یافت که توانسته باشد با کیفیت 4K 60fbs اجرا شود؛ اما در این میان، استودیو Insomniac، سازنده‌ی بازی Spider-Man: Miles Morales، کار حیرت‌آوری را در عرضه‌ی یک بازی -واقعاً- نسل بعدی، به انجام رسانده. آخرین بازی این استودیو، هنگام اجرا روی PS5، عمق جدیدی را در Ray Tracing و جزئیات بافتیِ قابل توجهی را به نمایش می‌گذارد. Ray Tracing در این عنوان، آن درجه‌ی نسل بعدی از واقع‌گرایی را به شهر درون بازی می‌دهد و شهر واقعی‌تر به نمایش گذاشته می‌شود؛ جایی که جهان بازی به‌صورت پویا و زنده روی شیشه‌های براقِ بر فراز منهتن، به نمایش گذاشته می‌شود. علاوه بر جزئيات شهر، لباس خود مایلز (شخصیت اصلی) دارای جزئیات زیاد و شفافیت واقع بینانه‌ای است؛ به‌ویژه هنگامی که نور چراغ‌های نئونی بر آن می‌تابد.

درحال حاضر گیمرها مجبوراند بین کیفیت و اجرا، یکی را انتخاب کنند. کیفیت (Quality) تمرکزش را بر Ray Tracing بالاتر و کیفیت 4K ثابت می‌گذارد، درحالی که اجرا (Performance) بر میزان نرخ فریم یا همان Frame Rate متمرکز می‌شود. جان لینمن (John Linneman) اخیراً گزارش کرده که در صورت انتخاب حالت «اجرا»، کیفیت و شفافیت تصویر تا 1512P نیز پایین می‌آید. از طرفی دیگر سازندگان AC Valhalla مجبور شدند – برای ساخت بازی‌شان- بیشتر کوتاه بیایند و سازش کنند. علی‌رغم قدرت اجرایی بالاتری که به دو کنسول PS5 و XSX اضافه شده، تیم سازنده بازی نتوانسته کیفیت 4K 60fbs همراه با Ray Tracing بالا را روی بازی نهایی پیاده کند. براساس صحبت‌های الکس بتگلیا (Alex Battaglia) در وب‌سایت یوروگیمر، دو نسخه بازی روی دو کنسول، هیچ‌گاه نتوانسته به نهایی‌ترین میزان 4K برسد؛ درعوض AC Valhalla گزینه dynamic resolution را انتخاب می‌کند که بسته به شرایط بازی تغییرپذیر است. در نهایی‌ترین حالت ممکن، بازی به کیفیت 1728p و در پایین‌ترین کیفیت به 1440p می‌رسد که به بیانی دیگر ۶۷ درصد از شفافیت 4k طبیعی است.

  ریمیک بازی Star Wars: Knights of the Old Republic در انحصار پلی استیشن 5 خواهد بود

ps4 pro ps4

آیا واقعا پلی‌ استیشن 5 پرو در راه است؟

همین‌طور که تکنولوژی درحال پیشرفت است، مدت زیادی‌ طول نخواهد کشید که فناوری‌های گرافیکی بتوانند به میزان Ray Tracing با کیفیت 4K 60fbs دست یابند. وقتی چنین اتفاقی برای رایانه‌های شخصی بیافتد، طرفداران نیز خواستار یک تازه‌سازی در سیکل میانی (Mid-Cycle) خواهند بود که دستاوردهای مشابهی را عرضه می‌کند. البته درخواست‌های این چنینی که در توییتر اعلام می‌شوند، هیچ‌گاه به یک سیستم جدید ختم نمی‌شوند.

کنسول پلی استیشن ۴ پرو طی این دو سال اخیر، به ندرت یافت می‌شد به دلیل تقاضای بالای آن، یا میزان کم بودن تولید آن. افرادی که خواستار تهیه نسخه پرو بودند، دو انتخاب داشتند؛ یا باید قید کنسول تازه را می‌زدند و یک دستگاه دسته دو خریداری می‌کردند یا منتظر عرضه‌ی نسخه‌ی باندل کنسول، مانند باندل Spider-Man یا Death Stranding، می‌ماندند. همچنین سونی برخلاف آماری که از فروش نسخه عادی یا افت پلی استیشن ۴ منتشر می‌کرد، هیچ وقت چیزی راجع به میزان فروش نسخه پرو نگفت که نشان دهنده‌ی کمرنگ‌تر بودن میزان آن در قیاس با نسخه عادی است؛ همچنین سونی اخیراً تولید نسخه پرو را به‌دلیل تولید پلی‌ استیشن 5 متوقف کرد. درحال حاضر سخت است که بگوییم آیا نسخه پرو برای پلی‌ استیشن 5 یا حتی Xbox Series X2 در راه است یا خیر.

کی می‌توانیم منتظر پلی‌ استیشن 5 پرو باشیم؟

کنسول‌های PS4 Pro و Xbox one X، سه سال بعد از عرضه نسخه‌های اولیه کنسول‌ها، یعنی در سال ۲۰۱۶ عرضه شد؛ اگر این زمان ثابت بماند و دست‌خوش تغییر نشود، در سال ۲۰۲۳ شاهد کنسول‌های بین نسلی از سونی و مایکروسافت خواهیم بود. قبل از چنین اتفاقی، پیشرفت‌های گرافیکی قابل توجهی باید انجام بگیرد، تا دو کمپانی سونی و مایکروسافت بتوانند به شرکت تراشه‌ساز AMD، سفارش ساخت چیپ یا همان تراشه‌های جدیدشان را بدهند.

درحال حاضر شرکت AMD، درحال فشار وارد کردن بر جدیدترین پردازنده‌های Ryzen و کارت گرافیکی‌های RX6000 خود، برای استفاده از تکنولوژی RDNA2 است. Xbox Series X سیستم‌های تولیدی خود را به تاخیر انداخت تا AMD بتواند فناوری RDNA2 خود را وارد خط تولید نسخه جدید ایکس باکس کند؛ اما رقیب ایکس باکس سری ایکس یعنی پلی‌ استیشن 5 برخلاف رقیب خود از تکنولوژی RDNA2 برخوردار نیست و به همین دلیل به اندازه ایکس باکس، به لحاظ سخت افزاری قدرتمند نیست. به‌دلیل اینکه AMD در سال ۲۰۲۰، RX6000 را با پردازنده‌ی ۷ نانومتری‌اش عرضه کرد، در سال جدید احتمالاً قرار است شاهد یک به‌روزرسانی تکراری باشیم، ولی در ۲۰۲۲ به احتمال قوی فناوری‌های کاملاً جدید این شرکت معرفی خواهد شد. اگر که این زمان‌بندی درست باشد و همچنین PS5 Pro در سال ۲۰۲۳ عرضه شود، شاید شاهد همراه شدن نسخه جدید کنسول با ساخته‌ی جدید شرکت AMD باشیم.

AMD RX6000

به سازندگان فرصت بیشتری دهید

به هر میزان که از عمر یک کنسول می‌گذرد، سازندگان تکنیک‌های جدیدتری برای بهره‌برداری بهتر از سخت افزار پیدا می‌کنند. زمانی که در سال ۲۰۰۷ نسخه اول بازی Uncharted منتشر شد، همه آن را به‌عنوان یک حرکت انقلابی می‌دانستند؛ اما سازندگان استودیو ناتی داگ (Naughty Dog) در همان سال اعلام کردند که بازی‌شان تنها از ۳۰ درصد قدرت اجرایی پلی استیشن ۳ استفاده می‌کرد. این روند تا زمان عرضه Uncharted 2 ادامه پیدا کرد و نهایتاً این عنوان بود که از تمام قدرت اجراییِ کنسول بهره می‌برد. اما مثال زدن Uncharted یک مقداری زیاده‌روی است. بازی‌های Uncharted 4 و The Last of Us هر دو با فاصله زمانی‌های ۳ ساله روی کنسول نسل هشتمی سونی عرضه شدند ولی ما آن جهش گرافیکی که بالاتر به اشاره کردیم را از سوی آنان شاهد نبودیم، چراکه نوع ساخت و مهندسی PS4 آشناتر و بیشتر به PC شبیه بود، تا برادر پیرترش PS3. برای توسعه‌دهندگان و سازندگان آسان‌تر بود تا شروع کنند به بهره‌برداری سخت افزاری از کنسول. بر اساس گفته‌های مهندس مارک سرنی (Mark Cerny)، «زمانی برای حرکت مثلثی» یا به بیانی دیگر، توانایی سازندگان برای سرعت بخشیدن و سریع‌تر کردن سخت افزارها، بین عرضه PS3 و PS4 کاهش چشمگیری داشت؛ این زمان برای سازندگان PS3 حدودا ۶ الی ۱۲ ماه بود. پلی استیشن ۴ این زمان را به ۱ الی ۲ ماه کاهش داد. پلی‌ استیشن 5 با توجه به نوع ساخت مشابه، این زمان را به کمتر از یک ماه رسانده. این بدین معناست که استودیوی ناتی داگ برای بازی جدیدش، می‌تواند با سرعت بیشتری به استفاده حداکثری از قدرت سخت افزاری کنسول برسد.

  Sony تاریخ عرضه کنسول PS5 را به همراه اطلاعات جدیدی از این کنسول منتشر کرد

برای وضوح بیشتر بگذارید Time-to-triangle را توضیح دهم. طبق چیزی که خود سرنی گفته است، این عبارت به زمانی گفته می‌شود که سازندگان باید کدگذاری‌های گرافیکی را هم سطح قدرت سخت افزارهای دستگاه انجام دهند.

آیا یادگیری عمیق می‌تواند نیاز به تازه‌سازی میان نسلی را برطرف کند؟

حتی با وجود یک کارت گرافیک RTX3090 به قیمت ۱۵۰۰ دلار روی کامپیوترهای مختص گیمینگ، اجرای بازی Cyberpunk 2077 با مشکلاتی روبه‌رو است؛ مشکلی مانند ثابت نگه داشتن کیفیت 60fps همراه با Ray Tracing، با شفافیت 4K طبیعی بر نمایشگر شما. راه حلی که  پی سی گیمرها برای این مشکل کیفیت پیدا کرده‌اند، استفاده‌ی از Nvidia’s DLSS یا به عبارت دیگر یادگیری Deep Learning Super sampling است. اگر بخواهیم ساده بگوییم، این تکنولوژی کمپانی Nvidia، از هوش مصنوعی و ابرکامپیوترهای شرکت Nvidia استفاده می‌کند تا بتواند پیش‌بینی کند که فریم‌های بازی با شفافیت بالاتر، به چه شکل می‌توانست باشد (در اصل بازی را با رزولوشن یا همان میزان شفافتی بالاتر از آن‌چه که مانیتور شما نشان می‌دهد، رندر می‌گیرد). به همین دلیل گیمرها زمانی که بازی را با کیفیت 1440P اجرا می‌کنند، هوش مصنوعیِ مذکور، آن را به‌صورت 4k تفسیر و عرضه می‌کند؛ لازم به ذکر است که این راه حل به‌صورت شگفت انگیزی کاربردی است.

مشابه چنین اقدامی برای کنسول‌ها، AMD FidelityFX (مجموعه‌ای از ابزار برای کار روی کیفیت تصاویر) است که طبق گفته‌ی شرکت AMD احتمال دارد برای کنسول‌های نسل نهمی استفاده شود (در اصل همان اقدام بالا بردن کیفیت روی PC که بالا توضیح دادیم ر، می‌توان روی کنسول‌ها پیاده کرد).

در حال حاضر مایکروسافت اعلام داشته که کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس، دارای پردازنده‌هایی هستند که آماده‌ برای استفاده از هرگونه تکنولوژی و هوش مصنوعی جهت بالاتر بردن کیفیت و شفافیت؛ توانایی که PS5 از آنها محروم است. البته PS5 امکان استفاده از نمونه‌گیری فوق‌العاده هوش مصنوعی (AI super sampling) را دارد، اما نه به آن اندازه میزان سرعتی که قابل توجه و کابردی باشد.

اوایل امسال خبری منتشر شد که سونی درحال کار روی هر نوعی از تکنولوژی است که قادر به DLSS باشد. اگر اقدامات‌اش به نتیجه برسد، هر دو کنسول ایکس باکس و پلی استیشن ممکن است دیگر نیازی به تازه‌سازی بین نسلی نداشته باشند. اما در حال حاضر اطلاعات روی جعبه و بسته بندی‌های کنسول‌های سونی و مایکروسافت (ایکس باکس سری ایکس)، خبر از کیفیت 120fps با میزان شفافیت 8K می‌دهند.
اگر سخت افزار قوی‌تر در یک مدل بالاتر و پرو بتواند گیم پلی fps120 را در رزولوشن 1080p یا 1440p ارائه دهد، در این صورت تلویزیون‌های آینده که از داشتن هر نوع ویژگی غنی هستند، می‌توانند به نمونه‌برداری مبتنی بر هوش مصنوعی (AI-based supersampling) مجهز شوند و این توانایی را روی آن‌ها نشان داد.

آیا منتظر پلی‌ استیشن 5 پرو بمانم؟

تا زمانی که دو کنسول پلی‌ استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس بخواهند مدل‌های بین نسلی راهی بازار کنند، احتمالا هر دوشان به نمونه‌برداری هوش مصنوعی (AI Super sampling) مجهز شوند. در این میان ممکن است که خرید یک PC گیمینگ که دارای Ray Tracing نسل بعدی و همچنین تکنولوژی DLSS است را در نظر بگیرم؛ البته نسبت به این موضوع آگاه هستم که هرکسی به لحاظ مالی، توانایی خرید چنین PC را علاوه بر کنسول ندارد.

  سونی قصد دارد تا باتوجه به تحولات اقتصادی اخیر، در قیمت‌گذاری PS5 تعادل برقرار کند

اگر که بودجه را محدود در نظر بگیریم، ترجیح می‌دهم تا PS4 خود را نگه دارم، یا آن را فروخته و با پول آن یک PS4 Pro خریداری کنم. اگر که در مراسم E3 2022 خبری از تازه‌سازی بین نسلی نشد، آن زمان است که احتمالاً حرکت می‌کنم برای خرید PS5 یا XSX و اگر که سونی و مایکروسافت، هردوشان، خبر از کنسول‌های مجهز شده‌ی خویش به AI-based super sampling دادند، خب برای آن‌ها صبر می‌کنم و احتمال خرید PS5 عادی یا XSX عادی کاهش می‌یابد. باید برای پایان به چند نکته اشاره کنم؛ اول از همه موجودی کنسول در همه‌جا محدود است و تمامی‌شان به فروش رسیده‌اند. همچنین هنوز بازی‌های زیادی هستند که عرضه نشده‌اند. پس اگر تصمیم دارید چند سال صبر کنید، نهایتاً می‌توانید مجموعه‌ای از بازی‌ها را با تخفیف‌هایی مناسب خریداری کنید.

نظر شما درباره این موضوع چیست؟ شما انتظار دارید که کنسول‌های نسل نهمی دچار تغییرات بین نسلی شوند؟ برای‌مان بنویسید.

منبع: tomsguide
برچسب ها: Sonyپلی استیشن 5
ShareTweetShare
نوشته قبلی

شایعه: بازی Final Fantasy Origin تاریک‌ترین نسخه‌ی این مجموعه خواهد بود

نوشته‌ی بعدی

میانگین نمرات و امتیازات بازی Biomutant

مهدی قاسمی

مهدی قاسمی

مرتبط نوشته ها

برگزاری نخستین دوره لیگ بازی‌های موبایلی ایرانی به میزبانی برج میلاد
اخبار بازی

برگزاری نخستین دوره لیگ بازی‌های موبایلی ایرانی به میزبانی برج میلاد

۲۹ مرداد ۱۴۰۴
رفع مشکلIP بازی‌های بین‌الملل و داخلی
اخبار بازی

رفع مشکلIP بازی‌های بین‌الملل و داخلی

۲۷ مرداد ۱۴۰۴
تخصیص تسهیلات به بازی‌سازان آسیب‌دیده از جنگ 12 روزه تحمیلی
اخبار بازی

تخصیص تسهیلات به بازی‌سازان آسیب‌دیده از جنگ 12 روزه تحمیلی

۲۰ مرداد ۱۴۰۴
بازی «Realm of Fame» معرفی شد؛ تجربه‌ای نو از کشتی سنتی در دنیایی فانتزی
اخبار بازی

بازی «Realm of Fame» معرفی شد؛ تجربه‌ای نو از کشتی سنتی در دنیایی فانتزی

۱۶ مرداد ۱۴۰۴
مشکل اتصال بازی EA Sports FC 25 حل شد
اخبار بازی

مشکل اتصال بازی EA Sports FC 25 حل شد

۲۲ تیر ۱۴۰۴
نقد بازی Doom the dark ages
بازی

نقد بازی Doom: The Dark Ages – سلاخی شیاطین در قرون وسطی

دیدگاه‌ها 1

  1. آرین می‌گوید:
    قبل 4 سال

    سلام، خسته نباشید!
    FidelityFX و دیگران می‌توانند کمک کنند، شناخت بهتر کنسول‌ها و بهینه‌تر ساختن بازی‌ها، ولی باز مشکل اصلی رو حل نمی‌کنند بنظرم.
    فکر می‌کنم کنسول میان‌نسلی، داره تبدیل به یه رویه و سیاست ثابت می‌شه؛ یعنی از این به بعد تو نسل 10 و 11 و… هم می‌بینیم همچین چیزی رو.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربحث‌ترین‌های هفته

هیچ محتوایی موجود نیست

PlayStation 5

  • سازنده سونی
  • سری پلی استیشن
  • تاریخ عرضه ۲۲/۰۸/۱۳۹۹
  • قیمت 499 دلار برای مدل با دیسک بلو-ری و 399 دلار برای مدل دیجیتالی
  • پردازنده مرکزی پردازنده مرکزی کاستوم 8 هسته‌ای AMD Zen 2 با فرکانس متغیر تا 3.5 GHz
  • Memory 16 گیگابایت رم GDDR6
  • حافظه یک SSD با حجم 825 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی پردازنده گرافیکی کاستوم AMD RDNA 2 با فرکانس متغیر تا 2.23 GHz و 36 هسته محاسباتی
  • سیستم صوتی موتور صوتی 3 بعدی Tempest

درباره ما

پی‌اس‌ارنا یکی از رسانه‌های محبوب و تاثیرگذار فارسی زبان سرگرمی‌های قصه‌محور است که در حوزه‌های بازی‌های ویدیویی، انیمه و انیمیشن، سینما، تلویزیون و ادبیات به صورت جدی فعالیت می‌کند.
رسانه پی‌اس‌ارنا به عنوان تنها رسانه کاملا مستقل حوزه سرگرمی کشور، کار خود را از سال 1396 شروع کرد و در تلاش است تا به جمع تاثیرگذارترین رسانه‌های فارسی زبان دنیا بپیوندد.

  • درباره ما
  • تبلیغات
  • تماس با ما

کلیه حقوق برای پی‌اس ارنا محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • بازی
    • اخبار بازی
    • اخبار فناوری
    • مقاله بازی
    • نقد بازی
    • راهنمای بازی
    • لیست بازی
    • معرفی بازی
    • تاریخچه
    • مصاحبه
  • سینما
    • اخبار سینما و تلویزیون
    • لیست فیلم
    • خواندنی‌های سینما
    • نقد فیلم
  • تلویزیون
    • مقالات سریال
    • نقد سریال
    • معرفی سریال
    • لیست سریال
  • انیمه و انیمیشن
    • خواندنی‌های انیمیشن
    • معرفی انیمه و انیمیشن
    • لیست انیمه و انیمیشن
    • نقد انیمه و انیمیشن
    • اخبار انیمیشن
  • ادبیات
    • اخبار کتاب
    • پیشنهاد کتاب
    • خواندنی ‌های کتاب
    • لیست کتاب

کلیه حقوق برای پی‌اس ارنا محفوظ است.

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

فرم های زیر را برای ثبت نام پر کنید

تمام فیلدها مورد نیاز است. ورود به سیستم

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم