تاکنون قابلیتهای تاثیرگذاری از کنسول نسل بعدی مایکروسافت یعنی کنسول Xbox Series X مانند تکنولوژی Ray-Tracing یا Dynamic Latency Input معرفی شدند. حالا قابلیت Variable Rate Shading (به اختصار VRS – با VR اشتباه نگیرید!) را هم به این لیست اضافه کنید.
با انتشار ویدئویی از Digital Foundry درباره VRS، مدیر برنامهنویسی Xbox Live یعنی Larry Hryb در توئیتر تائید کرد که کنسول نسل بعدی این شرکت از قابلیت VRS پشتیبانی میکند.
قابلیت سایهزنی متغیر (Variable Rate Shading) برای استفاده بهینه از پردازنده گرافیکی در مسئله ردگیری پرتوها و سایهزنی آنها اهمیت زیادی دارد. استفاده از این تکنولوژی در کنار بهبود عملکرد (چرا که دیگر مثل الان نباید پیکسل به پیکسل سایهزنی شود) باعث بهبود قابل توجه کیفیت بافت هم میشود و در نهایت میتواند تبدیل تصویر برای صفحههایی با رزولوشن بالاتر (Upscale) را آسان کند.
از آنجایی که کنسولهای نسل بعد تمرکز زیادی روی ارائه رزولوشن 4K دارند، تکنولوژی Variable Rate Shading میتواند تاثیر بهسزایی داشته باشد.
برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم ویدئوی Digital Foundry را در ادامه مشاهده کنید. در این ویدئو همچنین مثالهایی از بازیهای مختلف مانند Gears Tactics وجود دارند.
کنسول Xbox Series X در تعطیلات سال میلادی جدید عرضه خواهد شد. همچنین مایکروسافت در برنامهای از Inside Xbox در 18 اردیبهشت (7 May) به عناوین کنسول نسل بعدی خود مانند بازی Assassin’s Creed Valhalla ساخته یوبی سافت میپردازد.
آخرین اخبار دنیای بازی و سرگرمی را در پی اس آرنا دنبال کنید.

