اپیک گیمز (Epic Games) ورودش به نسل بعد را با معرفی موتور Unreal Engine 5 آغاز کرد. این موتور بهواسطه نمایش دمویی که روی کنسول پلی استیشن 5 اجرا میشد، معرفی شد. در ادامه میتوانید ویدیو این دمو را تماشا کنید.
یکی از ویژگیهای و فناوریهای جدید و اصلی این موتور تحت عنوان Lumen معرفی شد. این فناوری نورپردازی پیشرفتهای را در اختیار توسعهدهندگان قرار میدهد. با نورپردازی Unreal Engine 5، دیگر در بازیها این قابلیت وجود دارد که بهصورت پویا و با توجه به تغییرات در محیط، نورپردازی، پخش بازتابها در محیطهای باز و بسته تغییر کند. Unreal Engine 5 با این فناوری قابلیت نشر بازتابها را به دفعات نامحدود دارد. همچنین بازتابهای نوری در محیطهای بزرگتر و فواصل طولانیتر نیز بهصورت غیرمستقیم و آینهبار بازتاب داده میشوند. نکاتی که با تماشای ویدیو بالا بهتر متوجه آنها میشوید.
گذشته از فناوری که ذکر شد، UE5 یک فناوری دیگر تحت عنوان Nanite را به رخ کشید که با تمرکز بر طراحی محیطها و محدودیتهای آنها معرفی شد. این فناوری به توسعهدهندگان اجازه میدهد که بهصورت نامحدود از آیتمها و اشکال چندضلعی استفاده کنند، چیزی که باعث خواهد شد محیطهای یک بازی تقریبا تفاوتی با محیطهای واقعی نداشته باشند.
فناوریهای بیشتری نیز چون سیستم فیزیک و تخریب Chaos و Niagara VFX بهنمایش گذاشته شدند که همه آنها را در ویدیو بالا میتوانید تماشا کنید.