صداپیشگان بازی Genshin Impact اخیرا اظهار داشتهاند که دستمزد بسیار کمی دارند و حتی برخی از آنها چند ماه است که حقوق نگرفتهاند؛ حتی برخی به دنبال ترک نقش خود هستند.
به روز رسانی:
استودیو HoYoverse در بیانیهی خود که برای وبسایت Gamespot ارسال شده است، بیان داشته که از این اتفاق متاسف است و همیشه برای زحمات سازندگان و عوامل بازی احترام زیادی قائل بوده است؛ اما این مشکل از جانب آنها نیست بلکه استودیوی ضبط کننده مقصر اصلی این اتفاق است. آنها حقوق صداپیشگان را به استودیوی ضبط کننده پرداحت کردهاند اما تا این لحظه پرداختی صداپیشگان توسط استودیوی ضبط کننده صورت نگرفته است. آنها همچنان پیگیر پرداخت حقوق از سوی استودیوی ضبط کنندهی صدا هستند و همچنین به راه حلهای جایگزین نیز فکر میکندد که در آینده جزییات آنها اعلام خواهد شد.
متن اصلی خبر:
بازی Genshin Impact که توسط استودیو HoYoverse توسعه یافته موفقیت مالی بزرگی را برای تیم توسعه دهنده و کمپانی سونی رقم زده است. این سودآوری باعث شده تا بسیاری به فکر ساخت بازیهایی مشابه فضای Genshin Impact بیفتند. اما اکنون اخبار خوبی از صداپیشگان استودیوی توسعه دهنده به گوش نمیرسد. اکنون دو صداپیشهی این بازی بدون ترس از آشکار شدن نامشان مصاحبه کردهاند. Corina Boettger صداپیشهی NPC محبوب بازی یعنی Paimon و Brandon Winckler صداپیشهی تعدادی از نقشهای فرعی است و اکنون تصمیم به ترک تیم تولید بازی گرفته است از مشکلات خود میگویند.
Winckler در رشته توییتی اظهار داشته که پنج ایمیل بدون پاسخ به استودیوی مذکور فرستاده است و بیان داشته که بیش از چهار ماه است کهمنتظر پرداخت دستمزدش است. این تعویق پرداخت آن هم از استودیوییک ماهیانه ۸۶ میلیون دلار درآمد دارد چندان معمول نیست. وی همچنین جدا از دیر پرداخت شدن دستمزدش به اندک بودن آن هم اشاره کرده است.
Boettger نیز در یک تاپیک توییتری گفت که ماههاست حقوق نگرفته است و پیش از آن گفت که نمیداند که این تعویق در پرداخت تقصیر استودیو است یا اتحادیه. اما حدس زده که اگر این مشکل از اتحادیه بود، حقوق آنها به تعویق نمیافتاد. این دو گوینده پیشنهاد کردهاند که پروژهی Genshin Impact باید یک پروژهی اتحادیهای باشد تا پرداخت دستمزد آنها به تعویق نیفتد.
این دو بیان کردند که وقتی یک کار نمیتواند به شما توانایی مالی ببخشد، انجامش هیچ توجیهی ندارد. ۱۰۰۰ اینجا، ۵۰۰ آنجا [منظور پولهایی است که جمع میشوند و پرداخت نمیشوند]. Boettger اظهار داشته که همچنان در استودیو مشغول به کار است اما Winckler ترجیح میدهد تا جای دیگری به دنبال کار باشد. وی امیدوار است که این پروژهی ویدیوگیمی یک پروژهی اتحادیهای نیز باشد تا پرداختها سر موقع صورت بگیرد؛ وی امیدوار است که وقتی به سراغ کار بعدی میرود همه ببینند که او از کجا و با چه شرایطی آمده است.
در مجموع، این اتفاق نامعمول و عجیب به نظر میرسد چرا که طبق آمار رسمی، بازی Genshin Impact از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ چیزی در حدود ۳.۷ میلیارد دلار درآمد داشته است و با حساب کردن اعداد و ارقام توسط Winckler، استودیو چیزی در حدود ۸۶ میلیون دلار به صورت ماهیانه درآمد دارد.
اخیرا صحبت دربارهی اتحادیهها و حمایت آنها از کارکنان خود به موضوع جذابی تبدیل شده است؛ به گونهای که کارکنان بخش تضمین کیفیت کمپانی ZeniMax به اتحادیه شدن رای دادهاند و کارکنان شرکت سگا در شهر Irvine کالیفرنیا نیز تبدیل به بزرگترین اتحادیهی چندبخشی در تاریخ بازیهای ویدیویی شدند. اما اتفاقات مشابه حقوق کارکنان بازی Genshin Impact نشان میدهد که جنگ دشواری میان اتحادیهها و کمپانیها در پیش است و بعید نیست جنجالهای بیشتری از این موضوع در آینده شاهد باشیم.
آخرین اخبار بازی را از سایت پیاس آرنا بخوانید.