مراسم پایانی ۲۰۱۸ Tehran Game Convention،دیروز در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد. این دوره از رویداد مذکور که با استقبال فراوان فعالان عرصه بازی در ایران همراه بود، TGC2018 بیش از دوره قبل مورد توجه مهمانان و ناظران خارجی شاغل در زمینه طراحی، تجارت و خبرنگاران حوزه گیم و بازی قرار گرفت.
آیین اختتامیه با پخش سرود ملّی و تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد. امیر گلخانی، مجری مراسم اختتامیه، از سرکار خانم ذوالقدر (مهمان ویژه مراسم اختتامیه) برای سخنرانی دعوت کرد.
ایشان در بخشی از سخنرانی خود، بر لزوم پشتیبانی و حمایت از بازیسازان داخلی تأکید کرد:
«قطعاً ما از سایر کشورهایی که در این عرصه فعالیت میکنند عقب ماندهایم، اما به این معنی نیست که نمیتوانیم رشد کنیم، ما باید در کشورمان از بازیهای رایانهای که حالا یک صنعت است به خوبی پشتیبانی کنیم تا این سازندگان توانا بتوانند با رقبای خارجی رقابت کنند. برای تمامی سازندگان بازیهای رایانهای آرزوی موفقیت میکنم».
سخنران بعدی، خانم اشتری، مدیر پروژه TGC2018 ضمن تشکر از همه دست اندرکاران ادامه دادند که بدون همکاری تیم Game connection و تیم TGC برگزاری این رویداد با این کیفیت ممکن نبود.
سپس، آقای مجید رحمانی دبیر جایزه گیمیستان، داوران TGC2018 را معرفی کردند. داوران TGC امسال عبارت بودند از:
- Cvetan Rudimov از Imperia Online
- Martine Spaans از FLG
- Phil Elliot از Square Enix London
- Marcelo Careaga از Miniclip
- Marc Pestka از King
- Antonio Grasso از Turner
- Jan Halwe از Gamigo AG
- Rami Ismail از Vlambeer
- Nikhil Birla از Nazara Technologies Limited
- Max Pears از CD ProjrktRed


بعد از معرفی داوران، ویدئویی از Max Pears به نمایش در آمد. در این ویدئو Max Pears بازیسازان ایرانی را تشویق کرد و گفت : شما کار بسیار بزرگی را انجام میدهید. و داوری این مراسم افتخار بزرگی برای من است.
بخش اصلی مراسم اختتامیه معرفی نامزدها و برندگان هر بخش بود. ابتدا امیر گلخانی از یک مهمان خارجی به همراه مترجم دعوت کرد تا برای معرفی نامزدهای “بهترین جلوه های بصری” به روی سِن بیایند. بعد از نمایش نامزدها، جایزه بهترین جلوههای بصری به بازی Papa Land تعلق کرفت.

در بخش بعدی نامزد “بهترین جلوه های بصری بازی کامپیوتر های شخصی” به نمایش درآمد و خانم Kate Edwards بازی زیبای FLIPPING FILIP را به عنوان بهترین جلوه های بصری بازی های کامپیوتر های شخصی معرفی کرد.

در ادامه نامزد های “خلاقانه ترین بازی های موبایل” نمایش داده شدند و بازی O ساخته شده توسط استدیو لیکهورس برنده این بخش بود. لازم به ذکر است که در این بخش دو بازی از استدیو “Lake Horse” حاضر بودند.
بخش بعدی مربوط به “خلاقانه ترین بازی های رایانه های شخصی” بود. ابتدا دو نفر از اولین دختران بازیساز کشور افعانستان به روی سِن رفتند و بعد از معرفی خودشان و آثارشان، مورد تشویق قرار گرفتند. پس از معرفی نامزد های این بخش، بازی Wood Farer به عنوان خلاقانه ترین بازی رایانه های شخصی معرفی شد.

در ادامه تصاویری از بازی هایی که به تازگی معرفی شدند نظیر The Gray و Biston به نمایش درآمد و به دنبال آن جایزه “بهترین بازی منتخب مردمی” به بازی Anahita تعلق گرفت.
با نمایش تصاویری از نامزدهای “بهترین بازی موبایل” شاهد این بودیم که در این بخش Papa Land برای بار دوّم جایزه برد امّا این بار بهترین بازی موبایل. سازندگان بازی لوح تقدیر دریافت کردند و مجری برنامه از آقای کریمی قدوسی به همراه یک از مهمانان خارجی، برای معرفی نامزد های بخش بعدی دعوت کرد.

کریمی قدوسی به مقایسه رویداد امسال با سال پیش پرداخت:
ما افتخار این را داشتیم که امسال هم مثل سال قبل TGC را برگزار کنیم. امّا تفاوت امسال با سال قبل این است که، در TGC2018 پنجاه درصد سخنران نسبت به سال قبل دعوت کردیم و دو هزار میتینگ برای ناشران و بازی سازان فراهم کردیم.

آقای کریمی قدوسی بعد از تشکّر از تمامی دستاندرکاران نامزدهای “بهترین بازی کامپیوترهای شخصی” را معرفی کرد. در این بخش بازی محبوب FLIPPING FILIP برنده اعلام شد. تمامی افراد تیم “Didema” به روی سِن رفتند و لوح تقدیر دریافت کردند.

TGC2018 با تشویق طولانی سازندگان بازی FLIPPING FILIP به اتمام رسید.

