چند سال پیش، شرکت Starbreeze دچار مشکلات مالی شد. این مشکلات از فروش پایین بازی Overkill’s The Walking Dead آغاز شد که این میزان فروش خیلی کمتر از انتظارات سازندگان بود. در ادامه هم این شرکت نتوانست به روزهای قبل خود برگردد. در آن زمان بو اندرسون (Bo Andersson)، مدیر عامل وقت شرکت Starbreeze مجبور به استعفا شد. این شرکت تصمیم گرفت برای جبران کردن کمبود نقدینگی و بهتر کردن شرایط مالی، یک برنامه ریزی بلند مدت را پیش بگیرد.
درحال حاضر بهنظر میرسد شرکت Starbreeze شرایط بهتری پیدا کرده است. Tobias Sjögren، مدیر عامل این شرکت در جلسه گزارش مالی اخیر از موفقیت بازی Payday 2 گفت و توضیح داد که چطور این بازی توانسته پیشرفتهای زیادی در زمینه توسعه بازی و بازاریابی را برای این شرکت به ارمغان آورد. تیم سازنده Payday 3 هم بزرگتر شده و پیشرفت خوبی داشته است.
او گفت:
فرنچایز PAYDAY واقعا توانست بهخوبی در طول سال گذشته خود را ثابت کند. چند عرضهی محتوای موفقیت آمیز در اواخر ماه دسامبر برای PAYDAY 2 توانست 7.1 میلیون کاربر را به این بازی جذب کند و آن را به پرطرفدارترین بازی استیم بدل کرد. ما در سال گذشته افزایش سرمایه زیادی داشتهایم و توانستهایم مقدار زیادی از بدهیهای خود را تسویه کنیم. افزایش توان مالی و ادامه روند موفقیت آمیز ساخت بازی Payday 3 قدمهایی اساسی هستند برای بازگرداندن نام Starbreeze به لیست مهمترین شرکتهای صنعت بازیهای ویدیویی.
من در چند وقت اخیر تغییراتی را در نحوه سازماندهی توسعه کاری و بازاریابی ارائه دادهام؛ بهتازگی بازیسازان بسیار خوبی به جمع استودیوی ما اضافه شدهاند تا شرایط برای ادامه کار ما بهتر از قبل شود.
در ادامه Sjögren گفت که این شرکت برای موفقیت بازی Payday 3 برنامههای زیادی دارد. همچنین خود شرکت نیز قرار است قدمهای بزرگی برای بهبود شرایط مالی بردارد.
باتوجه به این که پتانسیل بالای فرنچایز Payday برای کسب موفقیتهای بیشتر ثابت شده است و ما یک تیم بازیسازی حرفهای در اختیار داریم، میتوانیم بستر مناسب را برای ساخت هرچه بهتر بازی Payday 3 فراهم کنیم. ما با اعتماد به نفس و تلاش فراوان قصد داریم تا با یک ناشر که به اندازه ما برای بازیهای ویدیویی شوق و ذوق دارد، برای همکاری توافق کنیم. آنها میتوانند در عرضه موفقیت آمیز بازی Payday 3 در کنار ما باشند.
همچنین ما بازپرداختهای شرکت را به طلبکاران بهصورت کامل انجام دادهایم و این کار یک نقطهی عطف در برنامهریزی روند تجدید قوا بوده و به بازگشت ما به شرایط خوب گذشته و بهبود شرایط مالی کمک کرده است.
شرکت Starbreeze درحال حاضر نسبت به سال گذشته شرایط بسیار بهتری دارد. ما اعتماد به نفس خود را بازیافتهایم و با تمام توان میخواهیم به گردونه رقابتهای برگردیم و تمام تمرکز خود را روی ساخت بازی Payday خواهیم گذاشت. ما تیم توسعهی بازی Payday را بزرگتر کردهایم و قصد داریم این بازی را از هرنظر بهبود ببخشیم. ما هماکنون در نقطه شروع خود هستیم و در آینده پیشرفتهای زیادی را تجربه خواهیم کرد. من خوشبینانه به همکاری با شرکت Starbreeze ادامه میدهم و معتقدم که موفقیتهای زیادی را در ادامه مسیر بهدست خواهیم آورد.
تایید شده است که برای ساخت بازی Payday 3 از موتور بازیسازی Unreal Engine استفاده خواهد شد و احتمالا بازی در بازه زمانی بین ماه آپریل سال 2022 تا ماه مارس سال 2023 عرضه خواهد شد.
آخرین اخبار بازی را در پی اس ارنا بخوانید.