هنگامی که Quantic Dream در مراسم The Game Awards 2021 از بازی Star Wars Eclipse رونمایی کرد، توجه طرفداران این فرانچایز را را برانگیخت. با این حال، گزارشها حاکی از آن است که روند ساخت این عنوان به دلیل رفتار نادرست این استودیو با کارکنان خود و متعاقبا مشکلات استخدام افراد جدید، چندین سال بیشتر از آنچه که باید طول کشیده است.
در یک ویدئو، یک اینسایدر به نام تام هندرسون در مورد روند توسعه Star Wars Eclipse و اینکه چرا ساخت این بازی با مشکل مواجه شده است صحبت کرده است. این بازی در اوایل ساخت با اسم رمز Project Karma شناخته میشد و قرار بود در سبک MMORPG ساخته شود. ایده ساخت این بازی در ابتدا به سونی ارائه داده شد ولی این کمپانی ساخت Detroid: Become Human را به ساخت این بازی ترجیح داد. بنابراین استودیو Quantic Dream داشتههای قبلی خود را به Lucasfilm ارائه داد تا در قالب بازی Star Wars Eclipse ساخته شود.
جالب اینجاست که این استودیو به طرز شگفت انگیزی برای به دست آوردن منابع مورد نیاز برای ساخت این بازی به دنبال فروخته شدن بود که البته مشکلات داخلی شرکت، که در ابتدا به آن آشاره شد، مانع از این مهم شد. هندرسون به مشکلات موتور بازیسازی این استودیو اشاره میکند که در یک زمان تنها قادر به پشتیبانی از حضور تنها چند NPC و محیط محدود است (در حالی که شایعات به یک بازی محیط باز اشاره میکنند). همچنین مشکلاتی در بخش چند نفره این بازی نیز وجود دارد.
احتمالا غم انگیزترین بخش ماجرا این است که Star Wars Eclipse برای 18 ماه در دست توسعه بوده ولی هنوز نسخه قابل بازی از این عنوان وجود ندارد. به این ترتیب، همه چیز می تواند تغییر کند، به خصوص اگر Quantic Dream و Lucasarts انتشار این بازی را به 2024/2025 موکول کنند. اما در حال حاضر اوضاع خوب نیست و اگر مشکلات کارکنان ادامه پیدا کند، توسعه این بازی ممکن است حتی بیشتر نیز طول بکشد.
آخرین اخبار بازی را در پی اس آرنا بخوانید.