وقتی برای اولین بار بازی Resident Evil Village معرفی شد، کپکام (Capcom) بهطور رسمی از انحصاری بودن بازی برای نسل نهم خبر داد. کمی بعد اما، پس از رسیدن شایعات جدید، آنها دوباره اعلام کردند که بازی برای نسل هشتم نیز منتشر میشود.
البته با توجه به تعداد بسیار کم بازیهای مخصوص نسل بعدی در زمان معرفی بازی و حتی هماکنون، گزینه انتشار بازی برای نسل هشتم دور از انتظار به نظر نمیرسید. اما سوال مهمی که این وسط مطرح میشود این است که کپکام چگونه این تصمیم را گرفت؟ تیم سازنده چطور از پس توسعه یک بازی برای نسل هشتم، که براساس سختافزار قویتر طراحی شده بود برآمد؟
وقتی همین سوالات در یک مصاحبه با وبسایت IGN از تهیهکننده بازی، یعنی آقای سایوشی کاندا (Tsuyoshi Kanda) پرسیده شدند، او گفت که اگرچه بازی برای سختافزار نسل بعد درنظر گرفته شده بود، اما تصمیم انتشار آن روی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان زمانی مورد قبول عوامل کپکام قرار گرفت که آنها کیفیت اجرای بازی را روی این دو پلتفرم دیدند و از نتیجه نهایی راضی بودند؛ در غیر این صورت این اتفاق نمیافتاد. او ادامه داد:
ما بازی Resident Evil Village را به عنوان یک محصول بر اساس سختافزار نسل بعدی توسعه دادیم، اما برای اینکه آن را در اختیار بازیکنان بیشتری قرار بدهیم، وارد مرحلهای از آزمون و خطاهای فراوان شدیم تا درهرصورت یک تجربه قابلقبول را برای دارندگان کنسولهای نسل قبل ارائه دهیم. در آخر، ما موفق شدیم تا یک مصحول باکیفیت و سطح بالا را برای سختافزار نسل پیش ایجاد کنیم. با وجود اینها، هنوزهم اگر کیفیت مطلوب نبود، این اتفاق هرگز نمیافتاد.
سپس سوالاتی هم از کارگردان بازی یعنی موریماسا ساتو (Morimasa Sato) پرسیده شدند که او به این شکل به سخنان تهیهکننده اضافه کرد:
اگر یک تفاوت واقعاً عمیق و بزرگ در کیفیت گرافیکی و فریم ریت وجود داشت، آنوقت بازی چیزی نمیشد که ما بخواهیم به بازیکنان ارائه دهیم؛ پس ما تمام تلاشمان را انجام دادیم تا یک تجربه رضایتبخش را برای دارندگان همه پلتفرمها ایجاد کنیم.
بازی Resident Evil Village در کمتر از یکهفته دیگر و در تاریخ 17 اردیبهشت (هفت می میلادی) برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و اس، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان و رایانههای شخصی منتشر میشود.
سلام
بندهخدا حین به کپکام اصرار میکرد، حین کپکام رد میکرد.
کپکام سنگدل