شرکت IO Interactive همیشه به عنوان یکی از بهترین سازندگان بازیهای مخفی کاری شناخته شده است و با ساخت فرانچایز Hitman در سبک مخفی کاری و سندباکس، این دو سبک و به خصوص حالت پیشروی سندباکس را به مرحلهای جدید رسانده است، حالتی که دست بازیباز را بسیار برای پیشروی در محیط بازی، و انجام ماموریتهای مختلف در نقشهی یک مرحله، به هر صورتی که مایل است باز میگذارد. سری هیتمن تنها فرانچایزی نیست که این استودیو در کارنامه دارد و پروژهی بعدی آنها، ساخت بازی 007 است که فعلا با نام Project 007 شناخته میشود و بسیاری منتظر هستند تا ببینند این استودیو چه دست پختی با جیمزباند برایشان پخته است.
ظاهرا، Project 007 قرار است بیش ازحد تصورات ما نقاط مشترک با Hitman داشته باشد. در حال حاضر چندین لیست مشاغل در وب سایت IO Interactive وجود دارند که به نظر می رسد حاوی جزئیات مختصری درباره مسیری است که این پروژه قرار است طی کند. به صورت خاص، در وبسایت این استودیو برای سمت کارگردانی صوتی این باری نوشته شده است که Project 007 قرار است یک بازی داستانی به سبک سندباکس باشد، موضوعی که در مورد بازیهای هیتمن نیز صدق میکند. البته، آگهی های شغلی گذشته نیز حاکی از آن است که این بازی همچنین با تأکید بیشتری روی داستانسرایی با المانهای سینماتیک خواهد داشت، اما به نظر می رسد که هنوز بسیاری از نقاط قوت سری Hitman را حفظ خواهد کرد.
همچین با نگاهی به آگهی استخدام برای سمت برنامهنویس هوش مصنوعی، ذکر شده است که این کمپانی قصد دارد یک چهارچوب جدید برای سیستم هوش مصنوعی این بازی طراحی کند. البته نباید فراموش کرد که هوش مصنوعی NPCها در بازیهای Hitman نیز بسیار خوب طراحی شده بود و کنجکاویم ببینیم نتیجهی پیادهسازی سیستم جدید هوش مصنوعی Project 007 چگونه خواهد بود.
در آخر، در مورد طراح ارشد گیمپلی نیز ذکر شده است که این استودیو نمونهی اولیهای از سیستم تیراندازی و مبارزات تن به تن را برای این بازی طراحی کرده است که کاملا برای فرانچایزی مثل 007 منطقی به نظر میرسد. سیستم تیراندازی و نبردهای تن به تن در هیتمن هرچقدر هم که خوب باشد، برای استفاده در Project 007 مناسب نیست.
آخرین اخبار بازی را در پی اس ارنا بخوانید.