از سال ۲۰۱۸ که مجدداً بازار بازیهایی با محوریت ابرقهرمانان داغ شد، ۳ سال گذشته است و طی این ۳ سال، ۳ بازی با محوریت شخصیتهای کمیک بوکی ساخته و منتشر شدهاند. یکی از این ۳ بازی -که متاسفانه ضعیفترینشان هم است- بازی Marvel’s Avengers است. بازیای که کنترل شخصیتهای یکی از محبوبترین گروههای ابرقهرمانی مارول، انتقام جویان (Avengers)، را به بازیکنان میدهد. همانطور که همه میدانیم یکی از مهمترین فاکتورهایی که موجب موفقیت یک اثر-فیلم، انیمیشن یا بازی- میشود، موسیقیِ متن آن اثر است. اینکه آیا میتواند حسِ آن لحظه و لحظات را منتقل کند یا خیر. موسیقی بازی انتقام جویان هم از این قاعده مستثنا نبوده و نیست. وظیفه ساخت موسیقی متن بازی Avengers بر عهدهی بابی تهوری (Bobby Tahouri) بوده است که در ادامه بعد از اینکه به چند قطعه از موسیقیهای بازی Marvel’s Avengers در پی اس آرنا گوش دادید، به صورت خلاصه زندگی حرفهای این آهنگساز را مرور میکنیم.
مروری کوتاه بر زندگی حرفهای Bobby Tahouri
بابی تهوری متولد لس آنجلس، در خانوادهای اهل موسیقی متولد شد و از هفت سالگی شروع به نواختن پیانو کرد، تا اینکه مدتی بعد در آموزشگاه هنری کالیفرنیا شروع به خواندن موسیقی و پیانو کرد، و نهایتاً با مدرک لیسانسِ آهنگ سازی از آنجا فارغ التحصیل شد. مهمترین قسمت زندگی تهوری از آنجایی شروع میشود که بعد از شنیده شدنِ موسیقیاش توسط هانس زیمر (Hans Zimmer) بزرگ، زیمر به او پیشنهاد همکاری در Remote Control Production، کمپانیِ فیلم سازیای که توسط خود زیمر اداره میشود را داد و بعدها توسط این آهنگساز بزرگ، به رامین جوادی (Ramin Djawadi) معرفی شد. بعد از این معرفی، تهوری در پروژههای جوادی مانند Game of Thrones و Iron Man ایفای نقش کرد. تهوری همچنین در پروژههای مهم دیگری مانند مینی سریال Into the West از استوین اسپیلبرگ (Steven Spielberg) و انیمیشن Despicable Me 2 حضور پیدا کرد. از بازیهایی که این آهنگ ساز برای موسیقی آنها وقت گذاشته- غیر از انتقام جویان- میشود به ۲ بازی Transformers: Rise of the Dark Spark و Rise of the Tomb Raider اشاره نمود.
Bobby Tahouri و صحبتهای درباره ساخت موسیقی بازی انتقام جویان
تهوری بعد از انتشار بازی مصاحبهای با سایت Collider داشته است، که ما اینجا به مهمترین پرسش و پاسخهای آن میپردازیم.
گزارشگر: «چطوری فرصت کار روی موسیقی بازی انتقام جویان رو بدست آوردی؟»
تهوری:
خب راستش قبل از اینکار، مشغول کار روی پروژه قبلی استودیوی Crystal Dynamics بودم که بهم گفتن نظرت دربارهی کار کردن روی بازی جدیدشون چیه و منم فرصت رو غنیمت شمردم
گزارشگر: «ببین به لطف MCU و فیلمهاش، شخصیت هایی که روشون کار کردی، قبلاً موسیقیِ خودشون رو داشتن و موسیقیشون اندازهی خودشون تبدیل به یک چیز خاص شده؛ این برای تو چالشی بوجود نیاورد که بخوای موسیقی کاملاً جدید خلق کنی؟»
تهوری:
بببین من وقتی کارو شروع کردم، یچیزی بود که همیشه باید حواسم رو نسبت بهش جمع میکردم و اون هم هویت این فرنچایز بود؛ و آره من کاملاً نسبت به فیلمهای مارول و امضایی که با موسیقی روی کارهاشون گذاشتن، آگاهی دارم. ولی تلاش کردم تا به حسم توی کار اعتماد بیشتری داشته باشم و روی نوشتن موسیقیای تمرکز کنم که برای هرکدوم از شخصیتها بطور خاص و داستانهاشون، احساس طبیعی بودن میداد.
شما بازی را تجربه کردید؟ آیا موسیقی بازی انتقام جویان آنطور که باید، حس لحظات را به شما منتقل کرد؟ برایمان بنویسید.
برای آخرین اخبار و مقالات بازی و فناوری با پی اس آرنا همراه باشید.