پی اس ارنا
  • بازی
    • اخبار بازی
    • اخبار فناوری
    • مقاله بازی
    • نقد بازی
    • راهنمای بازی
    • لیست بازی
    • معرفی بازی
    • تاریخچه
    • مصاحبه
  • سینما
    • اخبار سینما و تلویزیون
    • لیست فیلم
    • خواندنی‌های سینما
    • نقد فیلم
  • تلویزیون
    • مقالات سریال
    • نقد سریال
    • معرفی سریال
    • لیست سریال
  • انیمه و انیمیشن
    • خواندنی‌های انیمیشن
    • معرفی انیمه و انیمیشن
    • لیست انیمه و انیمیشن
    • نقد انیمه و انیمیشن
    • اخبار انیمیشن
  • ادبیات
    • اخبار کتاب
    • پیشنهاد کتاب
    • خواندنی ‌های کتاب
    • لیست کتاب
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • بازی
    • اخبار بازی
    • اخبار فناوری
    • مقاله بازی
    • نقد بازی
    • راهنمای بازی
    • لیست بازی
    • معرفی بازی
    • تاریخچه
    • مصاحبه
  • سینما
    • اخبار سینما و تلویزیون
    • لیست فیلم
    • خواندنی‌های سینما
    • نقد فیلم
  • تلویزیون
    • مقالات سریال
    • نقد سریال
    • معرفی سریال
    • لیست سریال
  • انیمه و انیمیشن
    • خواندنی‌های انیمیشن
    • معرفی انیمه و انیمیشن
    • لیست انیمه و انیمیشن
    • نقد انیمه و انیمیشن
    • اخبار انیمیشن
  • ادبیات
    • اخبار کتاب
    • پیشنهاد کتاب
    • خواندنی ‌های کتاب
    • لیست کتاب
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
پی اس ارنا
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

خانه » دانلود موسیقی متن بازی Ghost Of Tsushima

دانلود موسیقی متن بازی Ghost Of Tsushima

فلوت شکسته یک سامورایی

محمدجواد محسنى توسط محمدجواد محسنى
۲۷ تیر ۱۳۹۹
در بازی, ترند, موسيقی متن
0 0
4
دانلود موسیقی متن بازی Ghost Of Tsushima

دانلود موسیقی متن بازی Ghost Of Tsushima

بازی Ghost Of Tsushima آخرین انحصاری کنسول پلی استیشن 4 است که طرفداران این بازی، برای مدت‌ها انتظار آن را می‌کشیدند. حال بالاخره این انتظار به پایان رسیده است و بازی شبح سوشیما منتشر شد. ما نیز به همین بهانه تصمیم گرفتیم که موسیقی Ghost Of Tsushima را برای دانلود قرار دهیم. در این مطلب می‌توانید موسیقی متن بازی شبح سوشیما را گوش دهید و در صورت نیاز، کل آلبوم آهنگ‌های آن را دانلود کنید. با کلیک روی هر یک از قطعه‌ها، آن ترک پخش می‌شود.

برای دانلود آلبوم کامل آهنگ های بازی Ghost of Tsushima روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود آلبوم کامل موسیقی متن بازی شبح سوشیما

چندی از پروسه ساخت موسیقی Ghost of Tsushima از زبان سازندگان بازی:

همانطور که مرسوم است، وقتی که ما شروع به ساخت و توسعه بازی Ghost of Tsushima کردیم، برای موسیقی بازی از فیلم‌ها، سریال‌ها و بازی‌های دیگر الهام می‌گرفتیم. در حالی که دنیای بازی و داستان را خلق می‌کردیم، کارهای دو کمپوزر نظر ما را به خود جلب کردند؛ ایلان اشکری (Ilan Eshkeri) و شیگرو اومِبایاشی (Shigeru “Ume” Umebayashi). ما در مراحل اولیه ساخت بازی آنقدر از موسیقی آن‌ها الهام گرفتیم که تصمیم بر این شد که از آن‌ها برای ساخت موسیقی بازی استفاده کنیم.

شاید برایتان سوال پیش آید که چرا از دو کمپوزر برای ساخت موسیقی بازی استفاده کردیم. اول این که بازی Ghost of Tsushima بسیار بزرگ است. محتوای بسیاری در بازی وجود دارد و ما می‌دانستیم که به موسیقی‌های بسیاری نیاز داریم تا روند تحول جین از یک سامورایی به یک روح را پوشش دهیم. دوم این که استفاده از چند نفر برای ساخت موسیقی بازی می‌تواند به تنوع موسیقی بازی کمک کند. ایلان و اومه، هر دو تاثیر به‌خصوصی روی موسیقی بازی گذاشتند، موسیقی که ما از آن برای ساختار احساسی دنیای بازی استفاده کردیم؛ از داستان گرفته تا مبارزات و گشت و گذار در جزیره.

  دانلود بهترین آهنگ های انیو موریکونه

در اولین نسخه پروتوتایپی که ساختیم، در یک ماموریت شما باید با یک اسب یک منظره زیبا را می‌پیمودید و با یک جنگجوی مغول در یک قلعه ژاپنی می‌جنگیدید. ما از یک قطعه موسیقی که ایلان برای یک فیلم ساخته بود برای صحنه اسب سواری استفاده کردیم و کل افراد در استودیو با آن کاملا ارتباط برقرار کردند. این فعالیت معمولی و خالی از هیجان به دلیل موسیقی فوق‌العاده‌اش به یک لحظه باشکوه تبدیل شد. ایلان برای فیلم‌هایی چون Coriolanus, 47 Ronin و Stardust و بازی‌هایی چون فرنچایز سیمز موسیقی ساخته است. چیزی که نظر ما را در موسیقی‌هایش به خود جلب کرد، محتوای ملودیک و انتخاب سازهای موسیقی خاص‌اش بود. ما می‌دانستیم که موسیقی بازی باید ملودیک و احساسی باشد تا داستان جین سیکای و مردم سوشیما را به خوبی نشان دهد، پس ایلان به نظر بهترین انتخاب برای این کار بود. ما از او خواستیم تا ملودی شخصیت‌ها و تم‌شان را خلق کند و او بلافاصله به سراغ سازهای ژاپنی رفت و در دنیای موسیقی ژاپنی غرق شد.

برای این که بیشتر در مورد موسیقی‌اش صحبت کنیم، از خود ایلان خواستیم تا کلماتی چند در این مورد صحبت کند:

ایلان اشکری (Ilan Eshkeri)
ایلان اشکری (Ilan Eshkeri)

در اولین لحظه در اولین ملاقات‌مان، من فهمیدم که بازی Ghost of Tsushima یک سفر فوق‌العاده احساسی است. تیم سازنده بازی در استودیوی ساکر پانچ و پلی استیشن بسیار الهام بخش و خلاق بودند، پس من در همان لحظه فهمیدم که از کار کردن روی بازی بسیار لذت می‌برم.

تم (Theme) جین که «The Way of the Ghost» نام دارد، یکی از اولین ترک‌هایی بود که برای موسیقی Ghost of Tsushima نوشتم. معمولا کار نوشتن موسیقی بازی بعد از این که همه کار روی بازی را شروع کرده‌اند، آغاز می‌شود. هرچقدر هم که شما با داستان ارتباط برقرار کنید، همیشه زمان می‌برد تا واقعا با شخصیت‌ها همزادپنداری کنید و واقعا آن‌ها را بفهمید. با این که بعضی از موسیقی‌هایی که نوشتم در طول زمان تکامل یافتند، اما این تم تغییری نکرد. این تم دید مردم سوشیما نسبت به جین را نشان می‌دهد. او قهرمان آن‌هاست: قدرتمند، الهام بخش، معصوم از خطا، و امید بخش، اما چیزی که من را واقعا در رابطه با جین شگفت زده می‌کند، تضاد وجودی او در برابر دید مردم است، آن درد و ناامیدی که با تمام وجودش آن را حس می‌کند. برای این که او بتواند مردم خویش را نجات دهد، او باید برخلاف هر چه که تاکنون به آن باور داشته و یاد گرفته عمل کند، او باید به روش یک سامورایی خیانت کند. در طول بازی، جین یک شخصیتی‌است که همیشه با خود و احساسات‌اش درگیر است، و این چیزی‌است که نظر من را درباره این بازی جلب کرد.

فضای تاریخی داستان بازی خارق‌العاده است. من یادگیری موسیقی کهن ژاپنی، آهنگ‌های فولک و سنتی‌شان، موسیقی کورت و تایکو را شروع کردم، همینطور به سراغ Pentatonic scale که در موسیقی ژاپنی استفاده می‌شود رفتم. به‌واقع که با یک دنیای بسیار غنی طرف بودم. در موسقی بازی من از Shakuhachi, Koto, Shamisen، درام‌های تایکو و ساز موسیقی مورد علاقه‌ام، Biwa استفاده کردم. بیوا سازی بود که یک سامورایی از آن برای نواختن موسیقی استفاده می‌کرد و متاسفانه این روش موسیقی کم کم داشت فراموش می‌شد و تنها چند نفر در جهان هستند که از بیوا برای نواختن موسیقی استفاده می‌کنند. خوشبختانه من توانستم یکی از آن‌ها را برای نواختن موسیقی بازی پیدا کنم. واقعا که صدای خاصی دارد و شما می‌توانید آن را در قطعه «The Heart of the Jito» بشنوید.

هدف من خلق یک جهان احساسی بود که نه‌تنها به روایت و اکشن بازی کمک می‌کند، بلکه مخاطب را با سفر احساسی جین همراه کند.

موسیقی متن بازی Ghost of Tsushima
ست تایکوی بازی Ghost of Tsushima

حال بیایید به سراغ کمپوزر دیگر بازی، شیگرو اومِبایاشی برویم. کارنامه کاری او آنقدر بزرگ است که نام بردن از همه آن‌ها از حوصله این مطلب خارج است، اما برخی از کارهای او شامل موسیقی فیلم  (2010) House of Flying Daggers (2004), True Legend، فیلم (2013) The Grandmaster و همکاری در ساخت موسیقی فیلم In the Mood for Love (2000) می‌شود. حسی که ما همواره از موسیقی اومه دریافت می‌کردیم، فهم و درک او از فضا بود. موسیقی او ما را به زمان‌های دور و در آن سوی کره خاکی برد. به‌راستی که موسیقی او جادویی بود و ما می‌دانستیم که باید از او برای خلق موسیقی Ghost of Tsushima استفاده کنیم. ما از اومه خواستیم که شروع به نوشتن قطعه‌هایی برای نشان دادن زیبایی ذاتی دنیایی که ساختیم کند. او واقعا با دنیای بازی ارتباط برقرار کرد و چندین تم برای القا کردن حس و تجربه‌ی ناب دنیای بازی ساخت.

برای این که بتوانید بیشتر با کارهای اومه ارتباط برقرار کنید، چند کلمه از زبان خود او بشنوید:

شیگرو اومِبایاشی (Shigeru “Ume” Umebayashi)
شیگرو اومِبایاشی (Shigeru “Ume” Umebayashi)

من در شهر Kita-Kyushu به دنیا آمدم، که در واقع به جزیره سوشیما نزدیک است. البته خودم تابه‌حال به آن جزیره سفر نکرده‌ام و خیلی با تاریخ سوشیما قبل از این که درگیر ساخت بازی شوم، آشنا نبودم. حال که قرار است روی این بازی کار کنم، بهترین بهانه برای آشنا شدن با این جزیره و تاریخش را به‌دست آورده‌ام.

وقتی که داشتم موسیقی بازی را می‌ساختم، از طبیعت ژاپن، آب و هوای آن، سبک زندگی سنتی‌اش و موسیقی کلاسیک ژاپنی الهام گرفتم. من در آهنگ‌هایم از بسیاری از سازهای موسیقی ژاپنی استفاده کردم؛ سازهای چون shakuhachi, koto و تایکوی ژاپنی.

اما آلات موسیقی بدون نوازنده‌شان معنایی ندارند. من موسیقی‌دان‌ها را به عنوان آواتارهایی از خودم می‌بینم. آن‌ها موسیقی که می‌سازم را شکل می‌دهند و به گوش شنونده می‌رسانند. بدون همکاری با آن‌ها، من چیزی بیشتر از یک نوازنده خیابانی که هیچ کسی به موسیقی‌اش گوش نمی‌دهد نبودم.

وقتی که گیمرها به موسیقی بازی گوش فرا می‌دهند، امیدوارم آن‌ها احساس مردم سوشیما را درک کنند، آن مردمی که عاشق زمین آنجا هستند، در آنجا زندگی می‌کنند و از فواید آن بهره می‌برند، و همینطور آن‌هایی که کاتانای خود را برمی‌دارند و راه و روش سامورایی را دنبال می‌کنند.

استودیوی Abbey Road

ساختن موسیقی متن بازی Ghost of Tsushima واقعا یک سفر بین‌المللی بود، جایی که باید نظرهای کمپوزرها و دپارتمان موسیقی ساکرپانچ و پلی استیشن را با هم ترکیب می‌کردیم. ما سازهای دمی (Brass) و تاری را به همراه سازهای موسیقی ژاپنی چون کوتو (Koto) و شاکوهاچی (Shakuhachi) در لندن و در استودیوی Abbey Road and Air ظبط کردیم. همینطور سازهایی چون شامیسن (Shamisen)، پرکاشن، شاکوهاچی و تایکو را در توکیو نواختیم و ظبط کردیم، از مانک‌های بودایی از معبدهای Honjyuji  و Myounji برای هم‌خوانی استفاده کردیم.  خوش‌بختانه در لس آنجلس توانستیم از موسیقی‌دان مشهور تووانی (Tuvan)، آقای Radik Tyulyush برای هم‌خوانی مغولی و سازهای سنتی استفاده کنیم. دکتر Osamu Kitajima هم در نواختن سازهای تک نفره ژاپنی چون بیوا به ما کمک کرد.

تصویری از یک شامیسن

  دانلود موسیقی متن بازی The Last Of Us Part 2

آخرین قدم برای ساخت موسیقی متن بازی Ghost of Tsushima جادوی تیم موسیقی بازی بود تا این قطعات زیبا را به‌صورت لایه لایه درآورند و سپس آن‌ها را در سیستم موسیقی ما قرار دهند، تا موسیقی بازی طبق درجه سختی و اکشن بازی پخش شود. در کل امیدواریم که از نتیجه کار راضی باشید و از شنیدن موسیقی بازی لذت ببرید. برای خواندن راهنمای پایه‌ای هم به مطلب آموزش بازی Ghost of Tsushima مراجعه کنید.

منبع: PlayStation Blog
برچسب ها: Ghost of TsushimaPlayStation 4SonySucker Punchسونی
ShareTweetShare
نوشته قبلی

دیالوگ‌های به یادماندنی انیمه‌ای

نوشته‌ی بعدی

بازی Ooblets منتشر شد

محمدجواد محسنى

محمدجواد محسنى

من به خلق تجربه‌های ارزشمند و منحصر به فرد علاقه وافری دارم و بازی، موسیقی و سینما جزو ارکان اصلی زندگیم هستن. تو دنیای سینما به دنیل دی لوییس و کوروساوا ارادت خاصی دارم و به نظرم بازی‌های پرسونا ۵، بلادبورن، ویچر ۳ و دیوینیتی اورجینال سین ۲ جزو شاهکارهای اخیر دنیای بازی‌های ویدیویی هستن. همینطور یه متال‌هد سفت و سخت‌ام و متالیکا گروه مورد علاقمه.

مرتبط نوشته ها

مشکل اتصال بازی EA Sports FC 25 حل شد
اخبار بازی

مشکل اتصال بازی EA Sports FC 25 حل شد

۲۲ تیر ۱۴۰۴
نقد بازی Doom the dark ages
بازی

نقد بازی Doom: The Dark Ages – سلاخی شیاطین در قرون وسطی

هشت میلیون و ۹۴۹ هزار کاربر فعال بازی‌های حاضر در پویش «#همه‌_بازی»، مخاطب پیام‌های  آن شده‌اند
اخبار بازی

هشت میلیون و ۹۴۹ هزار کاربر فعال بازی‌های حاضر در پویش «#همه‌_بازی»، مخاطب پیام‌های  آن شده‌اند

۷ تیر ۱۴۰۴
انتصاب سرپرست معاونت کسب‌وکار بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای
اخبار بازی

انتصاب سرپرست معاونت کسب‌وکار بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

۳ خرداد ۱۴۰۴
نشست تخصصی بررسی اولویت‌های پژوهشی و تألیف کتاب در حوزه بازی‌های رایانه‌ای
اخبار بازی

نشست تخصصی بررسی اولویت‌های پژوهشی و تألیف کتاب در حوزه بازی‌های رایانه‌ای

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
“معاون راهبردی” بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای منصوب شد
اخبار بازی

“معاون راهبردی” بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای منصوب شد

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴

دیدگاه‌ها 4

  1. BloodKnight می‌گوید:
    قبل 5 سال

    عالی، کارتون درسته 👍🏻

    پاسخ
    • محمدجواد محسنى می‌گوید:
      قبل 5 سال

      ممنون، خوشحالم که خوشتون اومد.

      پاسخ
  2. مسعود می‌گوید:
    قبل 5 سال

    در لحظه لحظه ای که مشغول بازی بودم،با تک تک موسیقی هایی که بود ارتباط عمیقی برقرار کردم و اگه اغراق نشه بهترین موسیقی تاریخ بازی های رایانه ای بود.اما خوب تا این حد اطلاعات نداشتم و فقط یه شنونده بودم.سپاسگزارم از اطلاعات بسیار جامع و کاملی که در اختیار مخاطبان قرار دادین

    پاسخ
    • محمدجواد محسنى می‌گوید:
      قبل 5 سال

      خواهش می‌کنم، خوشحالیم که مفید واقع شد.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربحث‌ترین‌های هفته

بهترین انیمیشن های تاریخ سینما | 88 انیمیشن برتر جهان

بهترین انیمیشن های تاریخ سینما | 88 انیمیشن برتر جهان

۲۳ مرداد ۱۴۰۳
موسیقی متن انیمه حمله به تایتان

موسیقی متن انیمه حمله به تایتان

۲۴ آبان ۱۴۰۲
چرا باید انیمه سبد میوه (2019) را ببینیم؟

چرا باید انیمه سبد میوه (2019) را ببینیم؟

۱۲ شهریور ۱۴۰۰
چرا باید انیمه مدفن کرم های شب تاب را ببینیم؟

چرا باید انیمه مدفن کرم های شب تاب را ببینیم؟

۱۲ دی ۱۳۹۹

بازی Ghost of Tsushima

  • نام قهرمان‌های بازی جین ساکای
  • ژانر اکشن ماجراجویی
  • فرانچایز گوست آو سوشیما
  • استودیو سازنده ساکرپانچ
  • کارگردان نِیت فاکس
  • آهنگ ساز شیگِرو اومِبایاشی
  • ناشر سونی
  • پلتفرم‌ها پلی استیشن،
  • رده سنی +17
  • مد تک نفره

درباره ما

پی‌اس‌ارنا یکی از رسانه‌های محبوب و تاثیرگذار فارسی زبان سرگرمی‌های قصه‌محور است که در حوزه‌های بازی‌های ویدیویی، انیمه و انیمیشن، سینما، تلویزیون و ادبیات به صورت جدی فعالیت می‌کند.
رسانه پی‌اس‌ارنا به عنوان تنها رسانه کاملا مستقل حوزه سرگرمی کشور، کار خود را از سال 1396 شروع کرد و در تلاش است تا به جمع تاثیرگذارترین رسانه‌های فارسی زبان دنیا بپیوندد.

  • درباره ما
  • تبلیغات
  • تماس با ما

کلیه حقوق برای پی‌اس ارنا محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • بازی
    • اخبار بازی
    • اخبار فناوری
    • مقاله بازی
    • نقد بازی
    • راهنمای بازی
    • لیست بازی
    • معرفی بازی
    • تاریخچه
    • مصاحبه
  • سینما
    • اخبار سینما و تلویزیون
    • لیست فیلم
    • خواندنی‌های سینما
    • نقد فیلم
  • تلویزیون
    • مقالات سریال
    • نقد سریال
    • معرفی سریال
    • لیست سریال
  • انیمه و انیمیشن
    • خواندنی‌های انیمیشن
    • معرفی انیمه و انیمیشن
    • لیست انیمه و انیمیشن
    • نقد انیمه و انیمیشن
    • اخبار انیمیشن
  • ادبیات
    • اخبار کتاب
    • پیشنهاد کتاب
    • خواندنی ‌های کتاب
    • لیست کتاب

کلیه حقوق برای پی‌اس ارنا محفوظ است.

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

فرم های زیر را برای ثبت نام پر کنید

تمام فیلدها مورد نیاز است. ورود به سیستم

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم