بازی Dying Light 2 همزمان پروژهای هیجانانگیز و نگرانکننده است. ویدیوهای پیشنمایشی که در گذشته در رویدادهایی چون E3 تماشا کردیم، بسیار نویدبخش بودند و با این حال، این بازی تا به الان چندین بار تاخیر خورده و در حال حاضر تاریخ انتشار دقیقی برای آن در نظر نگرفته شده است. این موضوع باعث میشود تا بخواهید ببینید پشت صحنه و در توسعه بازی چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است. با آخرین اخبار بازی در سایت پی اس آرنا همراه ما باشید.
خب، طبق PolskiGamesdev.pl که یک منبع معتبر از اطلاعات پشت پرده استودیوی هلندی در گذشته بوده، توسعه بازی Dying Light 2 در حال حاضر در بینظمی کامل به سر میبرد. طبق صحبتهای یک توسعهدهنده ناشناس از استودیو Techland، توسعه داستانی و مکانیکهای این بازی به طور دائمی در حال ریزش و افتاند که مانع پیشرفت میشود. او نوشته است:
Dying Light 2 یک سردرگمی کامل است. در ابتدا باید روی داستان تمرکز میکردیم، سپس روی گیمپلی و مکانیکهای بازی به شکل نامحدودی تغییر میکردند. روحیه تیم در پایینترین حالت ممکن قرار دارد و مدیران نمیدانند که در واقع چه کار میکنند. عدم سازماندهی در بالاترین درجات مانند این وضعیت، شرمآور است. ما حتی نمیدانیم که این بازی قرار است به چه چیزی تبدیل شود. استودیوهای دیگر یک سال قبل از پیشنمایش بازی نگران رفع باگها هستند اما ما هنوز هیچ ایدهای راجع به این بازی نداریم.
به نظر میرسد یکی از چیزهایی که این بازی را از مسیر اصلیاش خارج کرده، نزاع میان نویسنده ارشد، «کریس اولان» (Chris Avellone) و کارگردان بازی، «آدریان شیزوسکی» (Adrian Ciszewski) است. موضوع از این قرار است که اولان میخواهد تا یک داستان پیچیده و چند لایه به سبک نقش آفرینی خلق کند اما این موضوع با شیوه بازیسازی استودیو Techland جور در نمیآید. زمانی که نظر او را جویا شدیم، اولان هر گونه نزاع را رد کرد. وی گفت:
من کار کردن روی بازی Dying Light 2 و با استودیو تک لند را دوست دارم. البته که راجع به عناصر فردی پروژه بحث کردیم و مسلما بعد از چندین بار بازگویی تغییراتی اعمال شد، اما این یک بخش معمولی از پروسه خلق و تولید است.
با این حال، گفتهها حاکی از آن است که شیزوسکی اصرار کرده تا بتواند به بخش داستانی ورود پیدا کند و دائما در حال اعمال تغییرات مختلف در بازی است که کار زیادی را متحمل توسعهدهندگان کرده است و بسیاری مجبورند از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب کار کنند.
رهبر خلاق ما (شیزوسکی) هر زمان که یک «تصمیم به ظاهر نهایی» میگیرد، مرجوع میشود و از طریق فلسفه «طراحی به وسیله تکرار» کار میکند. خیلی از افراد بسیار سخت کار کردند و گمان میکردند که تولید بازی به پایان رسیده است، اما هیچگاه به خط پایان تولیدی نرسیدند. این باعث ناراحتی بسیار آنان میشود.
متاسفانه، بحران بازی Dying Light 2 تاثیر زیادی روی تکلند به عنوان یک استودیو گذاشته است که باعث شده تا به حال نزدیک به ۵۰ نفر از کارکنانشان را از دست بدهند (رقمی که برای یک استودیوی ۳۰۰ نفری بسیار زیاد است). این لیست شامل جدایی افرادی چون «پاول روهلدر» Pawel Rohlder سرپرست سابق فناوری در Techland میشود که مسوولیت بزرگ و موثری در موتور تاثیرگذار Chrome این استودیو داشت. حتی پیشنهاد خرید این استودیو از سوی مایکروسافت انجام شده بود که رد شد و حال آنها قصد دارند که به صورت مستقل به کارشان ادامه دهند.
البته، باید تمام اینها را با شک و تردید قبول کنیم زیرا چیزی راجع به این شایعات تایید نشدهاند. تاریخ عرضه بازی دائما در حال تغییر است و این موضوع کمی مشکلساز شده است. بنابراین، تمام گمانهزنیها به کنار، چه زمانی شاهد عرضه این بازی خواهیم بود؟ این سوال از تعدادی از توسعهدهندههای بازی پرسیده شد و اکثر آنها به نظر میرسد با این موضوع که این بازی در سال ۲۰۲۰ عرضه نخواهد شد، موافق بودند.