تمام گیمرها صبورانه منتظر انتشار بازی Cyberpunk 2077 بودند و حالا بعد از ۸ سالی که از معرفی بازی یعنی سال ۲۰۱۲ میگذرد؛ بالاخره میتوانیم آن را روی کنسولها یا کامپیوتر شخصیمان تجربه کنیم. آهنگسازان این اثر یعنی Marcin Przybyłowicz، P.T. Adamczyk و Paul Leonard-Morgan درباره اینکه چه نگرشی برای ساخت آهنگ های بازی Cyberpunk 2077 به ما توضیح میدهند. با موسیقی متن بازی Cyberpunk 2077 با پی اس ارنا همراه باشید.
در این مطلب ما تمام آهنگ های بازی Cyberpunk 2077 را برای دانلود و گوش دادن قرار دادهایم. فعلا فقط آلبوم ولوم 1 این بازی منتشر شده است و به محض انتشار آلبومهای بعدی بازی، آنها را برایتان قرار میدهیم پس این صفحه را بوکمارک کنید. برای شنیدن هر قطعه روی آن کلیک کنید، همچنین میتوانید با کلیک روی دکمه سمت چپ همان قطعه را دانلود کنید. البته ما در ادامه کل آلبوم موسیقی متن بازی Cyberpunk 2077 را برایتان قرار میدهیم تا بتوانید یک جا همه آن را دانلود کنید.
آپدیت: آلبوم Cyberpunk 2077 Radio Vol. 4 اضافه شد
آهنگ های بازی Cyberpunk 2077
موسیقی متن بازی Cyberpunk 2077 – CD 1
موسیقی متن بازی Cyberpunk 2077 – CD 2
آلبوم Cyberpunk 2077 Radio Vol. 1
آلبوم Cyberpunk 2077 Radio Vol. 2
آلبوم Cyberpunk 2077 Radio Vol. 3
آلبوم Cyberpunk 2077 Radio Vol. 4
مارسین پرزیبیوویچ (Marcin Przybyłowicz) درباره تجربهاش اینچنین میگوید:
“پروژه سایبرپانک برای من وحشتناک بود؛ بهدین دلیل که عظیم، بسیار پیچیده و از رنگهای زیادی در آن استفاده میشد. “
پرزیبیوویچ (Przybyłowicz) و آدامچیک (Adamczyk) که هردو در ساخت بازی ویچر ۳ (The Witcher 3: Wild Hunt) وظیفه ساخت موسیقی قسمتهایی از این بازی را داشتاند، از کشور لهستان برای این مصاحبه آمدهاند؛ درحالی که آهنگساز انگلیسی یعنی لئونارد مورگان ( Leonard-Morgan) از لوس آنجلس (L.A) به ما پیوستهاند.
در ابتدا آدامچیک موسیقی متن و آهنگ های بازی Cyberpunk 2077 را یک آلبوم مفهومی مینامد اما با واکنش جالب لئونارد مورگان روبهرو میشود. او درباره اینکه چرا چنین صفتی را بهکار برده ادامه میدهد:
من عاشق این تعریف برای آلبوم هستم. بهنظر من این یکی از بهترین صفتهایی بود که میتوانستم برای این بازی بهکار ببرم. ما سخت تلاش کردیم و تقریبا همیشه درحال رفع مشکلات آن بودیم تا بتوانیم بهترین تجربه از این بازی را برای شما به ارمغان بیاوریم.
لئونارد مورگان به این نکته اشاره میکند که تفاوت ساخت آهنگ یک بازی بزرگ با یک فیلم اصلا قابل مقایسه نیست و تا جایی که آهنگسازان برای بهتر شدن موسیقی تلاش کنند، همانقدر پلیرها از تجربه بازی لذت بیشتری میبرند!
او اضافه میکند:
در یک بازی، مردم با شیوه خودشان بازی میکنند. بازی Cyberpunk 2077 تقریبا بیشاز ۱۰۰ ساعت گیمپلی دارد. ممکن است برای من این زمان ۹ برابر باشد! اما این نکته مهم است که وقتی آن را تجربه میکنید، دوست دارید به مردم جو و احساس بدهید. فکر کردن درباره موسیقی متن، بهدین معنی است که یک ایده کلی از اثری که ساختهایم به مردم بدهیم. شما میتوانید هنگام تجربه این بازی به موسیقیها گوش دهید یا ترکهای آن را خریداری و این سفر بزرگ را شروع کنید.
برای ساخت بازی Cyberpunk 2077، از موتور بازیسازی REDengine 4 استفاده شد و تیمی حدودا ۵۰۰ نفره که بیشتر آنها روی پروژه ویچر هم کار کرده بودند، فرآیند ساخت این بازی را در دست داشتند. کمپانی سیدی پراجکت رد (CD Projekt Red) درواقع بخشی از بازی را در شهر Wrocław لهستان منتشر کرد و برای تولید این بازی حماسی، با شرکتهای دیجیتال اسکیپس (Digital Scapes)، انویدیا (Nvidia)، جالی ریسرچ (Jali Reaserch) و QLOC قراردادهایی بست.
میتوانیم بگوییم این بازی مانند بزرگترین و پرفروشترین فیلمی است که میتوانید کنترل اتفاقات درون آن را بهدست بگیرید. سازندگان بازی از همان ابتدا نوید یک بازی بسیار بزرگ و جهانباز با گرافیک پیشرو در صنعت، توانایی القای بهترین تجربه رانندگی، کنترل کاراکتر در دید اولشخص، استفاده سیستمهای عمیق شخصیسازی کاراکتر و دیالوگ را به ما دادند.
علاوه بر آن، کیانو ریوز (Keanu Reeves) قول یک دنیای شگفتانگیز و نفسگیر را به ما داد که این تنها چیزی است که طاقت تکذیب شدناش را نداریم!
پرزیبیوویچ میگوید:
تعداد زیاد آهنگ های بازی Cyberpunk 2077 و میزان موسیقی متن بازی Cyberpunk 2077 میتواند شما را شگفتزده کند. این موسیقیها تقریبا ۸ ساعتی میشوند و چیزی حدود ۱۲ ساعت برای محتوای رادیویی بازی در نظر گرفته شده. این یک پروژه عظیم است، میتوانم بگویم که هرگز روی چنین اثری کار نکردهام.
او از اینکه چنین حرفی زده تعجب کرد و به یاد آورد که دقیقا همین جمله را برای The Witcher 3 به کار برده است. حالا تعجب میکند که چهچیزی برای ۵ سال آینده بگوید!
پرزیبیوویچ و آدامچیک هردو آهنگسازان داخلی بودند و بیشترین زمان را وقف کار روی بازی Cyberpunk 2077 کردند. لئونارد مورگان آخرین آهنگساز این پروژه بود و تنها سه سال روی این بازی کار کرد. پس از برگذاری یک جلسه دو ساعته در اسکایپ برای معرفی و توضیح درباره اثر، لئونارد مورگان کار خودش را آغاز کرد.
او درباره تجربهاش در کنار دیگر افراد اینگونه میگوید:
انگار ما سه نفر سالهای زیادی بود که یکدیگر را میشناختیم. بعد از یک سال، ما موفق به ملاقات هم در ونیز (Venice) شدیم و حدود ۶ تا ۹ ماه دیگر، روی این پروژه کار کردیم.
پرزیبیوویچ ترجیح میداد تا از زمان برای گرفتن الهام استفاده کند و این را یکی از مهمترین دلایل موفق شدن در این کار میداند. او میگوید:
شما باید از نیرو و حس تخیل خود استفاده کنید تا عنصر اولیه را برای ساخت آهنگ بهدست آورید. درواقع این راه برای من کار نمیکند و من همهچیز را از راه خودم پیش میبرم. در اصل ساخت آهنگ های بازی Cyberpunk 2077 این فرصت را به ما داد تا با فکری باز، به ایدههای جدید برسیم. بعد از گذشت تقریبا ۹ ماه، حتی اگر هنوز هیچ کاری انجام نشده بود، مرحله جدیدی برای پیادهسازی ایدهها و تحقق بخشیدن به آنها آغاز شده بود. این فرایند حدود ۲ تا ۳ سال طول کشید.
لئونارد مورگان اضافه کرد:
“ما باید هرچه سریعتر آن را عملی میکردیم، فقط نیاز بود تا تمرکز کنیم. اینکه ۶ تا ۹ ماه هیچکدام از آهنگها ساخته نشده بود، به این معنی نبود که هیچ کاری نمیکردیم. اما این یکی از سختترین کارها برای انجام شدن بود؛ اینکه ببینیم اولین حرکتمان چه خواهد بود. “
داستان بازی در سال ۲۰۷۷ در شهر نایتسیتی (Night City) روایت میشود. یک بازی جهان باز و نقشآفرینی که بازیکنان یک مزدور به نام وی (V) را با دید اولشخص کنترل میکنند. کسی که با پیشرفت هرچه بیشتر در بازی، میتواند مهارتهای خود را تقویت کند و چیزهای زیادی یاد بگیرد؛ از رباتها و ماشینآلات مختلف برای مبارزه استفاده کند.
با کمک گرفتن از رباتها برای انجام کارهای روزمره مانند نظافت یا حمل و نقل، افراد بسیار زیادی بیخانمان هستند و هیچ شغل یا امیدی برای ادامه به زندگی ندارند. البته این بهدان معنی نیست که هرکه بیخانمان است، از وسایل جدید و کارآمد استفاده نمیکند. آنها همگی به لوازم آرایشی اعتیاد دارند و به خود اهمیت بیشتری میدهند؛ به همین دلیل و البته دلایلی دیگر، این افراد تمایل زیادی هم به نشان دادن خشونت دارند.
خوشبختانه (یا بدبختانه، بستگی دارد طرفدار کدام چهچیزی باشید) نیروهای مسلحی به نام سایکو اسکوئاد (Psycho Squad) با این تهدیدات بهخوبی مقابله میکنند و طرفداران زیادی دارند. بهدلیل خطری که هر لحظه مردم را تهدید میکند، آنها اجازه دارند تا از سلاح گرم در مکانهای عمومی برای دفاع از خود استفاده کنند!
اینکه شما میتوانید تصمیمات مهم و زیادی را در این بازی بگیرید، جذابیت بازی را برای شما بیشتر از همیشه میکند. درکل حس داشتن کنترل کامل روی هرچیزی و تجربه حس قدرت، میتواند میتواند لذت اجرای این بازی را برای شما دوچندان کند.
نایتسیتی از شش منطقه مختلف تشکیل میشود :
-
The corporate City Center
-
Immigrant-inhabited Watson
-
Luxurious Westbrook
-
Suburban Heywood
-
Gang-infested Pacifica
-
Industrial Santo Domingo
بهجز این شش منطقه، ناحیه دیگری هم وجود دارد که The Badlands نام دارد و توسط Industrial Santo Domingo محاصره شده است. شما میتوانید همانند بقیه منطقهها، از این ناحیه دیدن کنید.
آدامچیک میگوید:
بازی ما از این نظر غیرمعمول و هیجانانگیز است که ما به محیط آن اهمیت بسیار زیادی دادهایم. ما بر تک تک مراحل بازی توجه و تمرکز کامل داشتیم. میخواستیم از این بابت مطمئن شویم که اگر قطعهای را بشنوید، بدانید این کدام بخش از موسیقی است؛ اینکه بدانید برای گنجانده شدن آن قطعه، حتما دلیلی مهم وجود داشته است. ما میخواستیم داستان بازی را از زبان آهنگ های بازی Cyberpunk 2077 برایتان تعریف کنیم!
تمرکز روی اینکه وی چهکار میکند، نکته بسیار مهمی برای کیفیت کار بود؛ اینکه وی با چهکسانی صحبت میکند و جانی سیلورهند (Johnny Silverhand) بهعنوان دومین شخصیت مهم در بازی، دقیقا چه نقشی در روند بازی دارد. درواقع خود شهر میتواند پروتاگونیست یا آنتاگونیست باشد؛ این به خودتان، دیدتان و کارهایی که انجام میدهید بستگی دارد. البته مهمترین چیز برای ما، آهنگ بازی Cyberpunk 2077 بود. “
یک بازی، سه آهنگساز!
اینکه چگونه موسیقی برای بیش از ۱۰۰ ساعت گیمپلی بسارند، پروسه بسیار سخت و طاقتفرسایی بود. بههمین خاطر تصمیم گرفتند تا آهنگ های بازی Cyberpunk 2077 را به سه قسمت تقسیم کنند.
آدامچیک اضافه میکند:
من فکر نمیکنم که بشود یک بازی تریپل ای (AAA) را تک نفره ساخت و قطعا شما باید برای پیشبردن هدف و پروژه خود، از افراد دیگر با مهارتهای متفاوت و خاص کمک بگیرید. هرکدام از افراد یک طرفی از قضیه را کنترل میکنند و ما هم گروه کوچکی که بخش ساخت آهنگ های بازی Cyberpunk 2077 را بهدست داشت.
لئوناردو در ادامه سخنان همکارش گفت:
من در این مورد نگرانیهایی هم داشتم. اینکه آیا آنها این موسیقی را دوست دارند؟ بعد از مدتی سرم را از تمام فکرهای اشتباه خالی میکردم و به سراغ کار میرفتم. ما نظرات مختلفی داشتیم. اما خوب میتوانستیم از آنها استفاده و آنها را با هم تطبیق دهیم. حالا جوری که شما این موسیقیها را میشنوید، احساس میکنید که همه آنها از یک فکر و دنیا بیرون آمدهاند.
مارسین پرزیبیوویچ در این بین سخن جالبی گفت:
کلید موفقیت و ساخت بهترین موسیقی برای این بازی، نوع نگرش ما به داستان و محیط بازی بود! این موسیقی برای دنیایی خطرناک، کثیف و بیرحم نوشته شده است!
در این مطلب تمام آهنگ های بازی Cyberpunk 2077 را برایتان قرار دادیم. شما هم نظراتان را درمورد آهنگ این بازی با ما در میان بگذارید.
برای آخرین اخبار و اطلاعات از بازی Cyberpunk 2077 روی این لینک کلیک کنید.
ممنون از این که موسیقی رادیو رو هم قرار دادین.
Vol.2 ـش رو هم آپلود خواهین کرد؟ امروز منتشر شده.
درود، امروز منتشر شده ولی هنوز برای داتلود قرار نگرفته. ممنون از این که خبر دادید، در اسرع وقت اضافه میکنیم
خیلی ممنون.
🙏🙏
سلام، vol 3 هم اومده؟ قرار میدین؟
بله بله همین امروز قرار میگیره.
سلام خیلی ممنون بابت زحماتی که کشیدین.
vol.4 هم گذاشتن
خواهین گذاشت ؟؟؟؟؟
بله امشب قرار میگیره.
سلام و درود
می شه آهنگ های johnny silverhand هم قرار بدین مثله never fade away یا chipin in
ممنونم
آلبوم Cyberpunk 2077 Radio Vol. 3 ترک 7 رو ببینید
نه اونو شنیدم منظورم اون آهنگ chipin in که تو تریلر e3 پخش شد که کیانوش ریوز اومد
فکر کنم اون آهنگ های johnny silverhand مثله supreme یا never fade away هنوز منتشر نشدن درسته؟
سلام
سایتتون خیلی خوبه فقط توی این موسیقی ها یه آلبوم کم داره… آهنگ های رادیو pacific dreams توی بازی بسیار دلنشینه. تنها آهنگهایی که اینجا نذاشتید اونهاست. اگه مقدوره توی سایت قرار بدید تا بتونیم دانلود کنیم.
درود، تمام آلبومایی که گذاشتیم همونایین که به صورت رسمی منتشر شدن، اگر آلبوم جدیدی منتشر کنن اون رو هم قرار میدیم.
موسیقیش فوق العاده بود
ایقدر سرعت پخش کمه که بستم صفحه رو