Hideki Kamiya کارگردان بازی Bayonetta در پاسخ به صحبتهای نائوکی یوشیدا بیان داشته که اصطلاح JRPG باید برای توسعه دهندگان ژاپنی، مایهی افتخار باشد.
اوایل سال جاری میلادی بود که نائوکی یوشیدا، تهیه کنندهی بازی فاینال فانتزی اظهار داشته بود که واژهی JRPG را نمی پسندد، چرا که در گذشته، کاربرد تبعیض آمیزی داشته و مورد پسند وی نیست. این اظهار او، بحثهای زیادی را شکل داد و باعث شد تا بسیاری به صحبت دربارهی استفاده یا عدم استفاده از آن بپردازند.
اما Hideki Kamiya کارگردان بازی Bayonetta، نظری برخلاف یوشیدا دارد و معتقد است که توسعه دهندگان نهتنها JRPG، بلکه به هر اصطلاحی که شامل واژهی ژاپن باشد باید افتخار کنند.
در مصاحبهی اخیر وبسایت VGC با Kamiya ،Yosuke Matsumura و Yuji Nakao که روی بازی پلتفرمر اکشن The Wonderful One: After School Hero کار کردهاند، از آنها دربارهی عبارت JRPG پرسیده شد که هر سه، نظری مثبت داشتند. Kamiya در ادامه به مانگا و بومی سازی آن توسط ژاپنیها افتخار میکند و بیان میکند که نوع ژاپنی آن، تفاوتهای ظریفش را با دیگران و هویت منحصر به فرد آن را به تصویر میکشد. او میگوید که بیشتر تفاوتهای منحصر به فردی که وجود دارد، ناشی از فرهنگ آنها و تاثیرات ناشی از آن است. این در واقع همان جس منحصر به فرد بودن در میان ژاپنیهاست که وقتی محتوایی تولید میکنند بهشان دست میدهد. او معتقد است که واژهی JRPG تمایزی از کلمهی RPG است که باید به آن افتخار کرد، چرا که حساسیت منحصر به فرد طراحان ژاپنی برای ساخت آن را نشان میدهد. به عقیدهی او، حتی اگر روزی اکشن بازی Bayonetta به جای Action، واژهی J-Action خوانده شود چیزی جز افتخار برای آنها نخواهد بود، چرا که نشان دهندهی جوهر خلاقیت این شخصیت در ذات توسعه دهندگان ژاپنی است. کامیا همچنان تاکید دارد که بازیهای کلان از JRPG باید ساخته شود تا این واژه زنده نگه داشته شود.
آخرین اخبار بازی را از سایت پیاس ارنا بخوانید.