دو نسخه قبلی سری بازی Assassin’s Creed بیشتر از دیگر نسخههای این سری روی افسانهها تاکید داشتند. هردو بازی Assassin’s Creed Origins و Assassin’s Creed Odyssey به سراغ خدایان و هیولاهای باستانی رفتند. با وجودی که این المان علمی تخیلی بازی حول بخش داستانی «تمدن Isu» میچرخید، اما بازهم به نظر میرسید که این سری از اساس خود دور شده است. حالا طبق آخرین اخبار، به نظر میرسد بازی Assassin’s Creed Valhalla قرار نیست راه دو بازی قبل را ادامه دهد و به دنبال یک زمینه تاریخی است.
کارگردان داستان بازی Darby McDevitt طی مصاحبهای با Gamespot درباره زمینه تاریخی بازی در مقایسه با بازی God of War که عمیقا به اساطیر شمال پرداخته بود صحبت کرده است. او گفته که زیاد از مقایسه ساختهاش با بازی God of War نگران نیست و آنها واقعا به دنبال ساخت همچون تجربهای نبودند. در واقع تیم او سعی کرده خلاف آن را اجرا کند و به جای پرداختن به اساطیر و افسانهها، حس و حال زمان وایکینگها را به مردم ارایه کند. طبق صحبتهای او، اینگونه نیست که این بازی کلا از افسانهها دوری کند (کما اینکه در تریلر بازی شاهد حضور Odin بودیم)، اما افسانهها نقطه تمرکز اصلی بازی نیستند.
بازی God of War فوقالعاده است. بله من آن را بازی کردم. این بازی شگفتانگیز است. من نمیگویم درباره بازیهای دیگر زیاد نگران هستیم چرا که اکثر آنها وقتی به این موضوع میرسند، میخواهند با دقت هرچه بیشتر اساطیر و افسانههای شمالی را در بازیهایشان استفاده کنند. به همین دلیل هم مشخصه اصلی این بازیها همین خواهد بود. اگر میخواهید حساب Baldur و دیگر خدایان را برسید یا به محیطهای خیالی سفر کنید، بازی God of War را بازی کنید.
تصویری از بازی Assassin’s Creed Valhalla
بازیهای خیلی کمی هستند که تجربه اصلی یک وایکینگ بودن را برمبنای شواهد تاریخی ساخته باشند. من فکر میکنم ترجیح استودیوها همیشه بر پیش بردن بازی به سمت اساطیر و اینجور چیزها بوده، اما ما میخواهیم شما حس کنید که در دوران تاریک انگلستان زندگی میکنید؛ این که به کشف آثار رومیان از 400-500 سال پیش باشید که از رومیان و بقایای قبایل بریتانیایی قبل از اینکه حتی Saxon Paganها به مسیحیت روی بیاورند باقی مانده است.
ما این دنیای بزرگ را برای شما ساختیم تا در آن به جستجو بپردازید. حمله کنید، کشتار کنید و با انسانهای جالب آشنا شوید. اما همه این کارها را قرار است به عنوان یک انسان انجام دهید. شخصیتی که برای رفتن به مسافتهای دور از اسبش استفاده میکند نه اینکه با موجودی جادویی یا قدرتی خاص پرواز کند یا هرچیز دیگری مثل این.
ممکن است که بازی Assassin’s Creed Valhalla بیشتر به بازی Origins شباهت داشته باشد. آن بازی تنها اشاراتی به افسانهها داشت و بعدا با بستههای الحاقی به صورت کامل به آنها پرداخت. فعلا باید صبر کنیم و ببینیم در نهایت یوبی سافت چه خوابی برایمان دیده است.
بازی Assassin’s Creed Valhalla در تاریخ نامشخصی در تعطیلات سال نو میلادی برای پلتفرمهای Playstation 5, Playstation 4, Xbox Series X, Xbox One, PC و Google Stadia منتشر خواهد شد.