کمپانی Sony Interactive Entertainment و استودیو SIE Santa Monica در جدیدترین اقدامات خود حول بازی God of War از مجموعه پادکست چندقسمتی با نام “صفحات گمشده افسانه شمال” (The Lost Pages of Norse Myth) رونمایی کردند که طی آن در هر قسمت اطلاعاتی از چالشهای توسعه و تلاش سازندگان در ارائه باورهای اسطوره شناسی شمال (Norse) ارائه میشود.
درکنار پادکستهای سریالی، سازندگان با همکاری سونی تریلری از نمونه طراحیهای انجام گرفته طراحان استودیو Santa Monica در جهت خلق هرکدام از کارکترها و سایر جزییات محیطی را تهیه کردهاند که در اولین قسمت ما را با موجودی به نام Draugr آشنا میکند. این جانور نوعی موجود نامیرا بوده که در اسطوره شناسی شمال نزدیک محیطهای قربستانی، زیر خاکسترها دفن شده است و اما دارای توانایی و قدرت فرا انسانی است.
پادکست مربوطه بیشتر بر روی این موضوع مانور میدهد و با حضور رافائل گراستی (Rafael Grassetti)، سپرست طراحان کارکترهای بازی و برونو والازکویز (Bruno Valazquez)، سرپست انیماتورها بر روی این بحث تاکید میکند.
این دو ابتدا در مورد آزادی عملی که دنیای اسطوره شناسی شمال به آنها داده است صحبت میکنند. به اعتقادشان تغییر دنیای بازی به افسانه شمال باعث شده موجودات کاملا متفاوتی چون ترولها، ارگها، draugr و حتی اژدهایان توسط تیم سازنده بتوانند خلق شوند.
تیم سازنده بسیار تلاش کرده است تا دشمنان همانند جانورانی سکونت یافته در جهان طبیعی بازی به شمار آیند. درحقیقت آنها قصد نداشتند موجودی را پدید آورند که تنها از ناکجا آباد برای مقابله با شخصیت کریتوس ظاهر شود.
همچنین ایده خلق هرکدام از جانوران کاملا براساس اطلاعات موجود در اسطوره شناسی شمال است هرچند، تیم سازنده هم تغییراتی را برای وفق دادن با دنیای سری بازی God of War در آنها داده است. توسعهدهندگان تلاش کردهاند تا برای هرکدام از هیولاها پیشینه داستانی خاصی را یافته تا هر یک را براساس تفسیرات مختلف، متفاوت از دیگری به نظر آید.
درادامه، طراحان جزییات هماهنگسازی هرکدام از هیولاهای بازی با محیط سکونت یافته در آن را بوجود آورده اند تا بیش از پیش طبیعیتر به نظر آیند. بدین جهت اگر هیولایی در سرزمینهای برفی سکونت داشته باشد، میبایست بر روی بدنش شرایط محیطی این سرزمین چون برفی بودن را دارا باشد. اگر در منطقه گودال پر از گِل باشد، باید کثیف و گلی به نظر آید. تلاش آنها تنها به این موارد ساده ختم نشده و آنها برای تعلق یافتن موجودات به جهان بازی، سعی کردند تا با افزودن مواردی چون ارجاعهای تاریخی همانند نوشتههای مربوطه در مکانها و آیتمهای مختلف بازی، اطلاعات مرموزی از هرکدام را ارائه دهند.
اطلاعات بعدی سازندگان مربوط به بحث طراحی کارکترها و چگونگی تکاملیافتن آنها براساس طرحهای مفهومی است. طبق گفته مسئولان آنها طرحهای هر کارکتر را ابتدا براساس یک طرح نقاشی سیاه سفید بنا گذاشته و سپس به تدریج جزییات بیشتری را به آنها براساس مقدار تاثیراتشان در موارد گوناگون چون داستان بازی، میافزودند. این تکامل تا جایی پیش خواهد رفت که مجموعه توسعهدهندگان به یک تجربه و دیدی یکسان از کارکتر مربوطه دست پیدا کنند و همگی از آن راضی باشند.
از طرفی، تمامی صحنههای کات اسکین بازی بعلت عدم وجود صحنه از پیش پردازش شده، دقیقا گرافیک و جزییاتی یکسان با صحنههای گیمپلی بازی را داراست. بدین جهت مدل کارکترها در زمان نزدیک بودن زاویه دوربین باید برابر با همان مدلی باشد که در زمان دور بودن زاویه دوربین به نمایش در میآیند.
بدون شک یکی از بزرگترین تغییرات بازی جدید نسبت به عناوین قبلی سری بازی God of War مربوط به بحث پیادهسازی و بازآفرینی کامل سیستم انیمیشن است. سازندگان در نسخه جدید ۸۰% انیمیشن را بصورت موشن کپچر ضبط کرده و تنها ۲۰% را بصورت کامپیوتری پیادهسازی کردهاند، درحالیکه این مقدار درعناوین قبلی به ترتیب ۱۰% موشن کپچر و ۹۰% کامپیوتری بوده است. این تفاوت یکی از بارزترین دلایل باورپذیری نسخه جدید نسبت به پیشینیان خواهد بود.
انیمیشنهای موجودات درون بازی براساس رفتار و شیرینکاریهای صورت گرفته توسط بازیگران واقعی خلق شدهاند. بدین صورت که انیماتورهای با استعداد استودیو Santa Monica تجهیزاتی را خلق کردند تا بتوانند شیرینکاریهای صورت گرفته را به انیمیشن تبدیل کنند.
موضوع جالب دیگر، نوع حرکت کردن موجودات درون دنیای بازیست. چگونگی حرکات این موجودات براساس پیشینه آنها صورت میپذیرد. برای مثال موجودی چون Draugr همانند یک ربات بیرحم بصورت بیوقفه به دنبال حریفانش میرود. وی همراه با تمامی تجهیزاتی که قبل از مرگ در بدنش موجود بوده و با آنها کشته شده، حرکت میکند. مقدار کندی و نوع حرکت آنها براساس مقدار تجهیزات و چگونگی کشته شدنشان با دیگری متفاوت است.
اما سازندگان تریلری دیگری را پس از معرفی Draugr منتشر کردهاند که اینبار به نمایش چگونگی شکلگیری اولین هیولای بزرگ تریلر اول بازی در سال ۲۰۱۶ میپردازد. این موجود با نام Fire Troll همراه با سلاح خود که یک تکه سنگ بزرگ است معرفی میشود.
چگونگی دقت به جزییات این شخصیت ما را یکبار دیگر به تحسین طراحان و کارکنان استودیو معروف Santa Monica وادار میکند.
بازی God of War نسل هشت در اوایل سال ۲۰۱۸ بصورت برای کنسول PS4 منتشر میشود.