دن پیچبک (Dan Pinchbeck) موسس استودیو Chinese Room (سازنده عناوین Everybody’s Gone to the Rapture و Dear Esther) اعلام کرد استودیو اقدام به کنارگذاشتن چند تن از کارکنان خود کرده و در حال سپری کردن دوران سختی است البته او اشاره ای به بسته شدن دائمی استودیو نداشته و تنها این دوران را زمان تاریکی برای استودیو خوانده است.
پیچبک طی پستی در وبلاگ Chinese Room دلیل این امر را مشکلات مالی، مشکلات سلامتی خود او و استرس درباره کوچک بودن استودیو نامیده است. علاوه بر این پست، وی در مصاحبه ای با یورو گیمر اطلاعات بیشتری در این موضوع به مخاطبان ارائه کرده است.
بعضی وقتا شما در موقعیتی قرار میگیرید که مجبور به انجام کار هایی هستید که در کوتاه مدت جلوه ی بسیار وحشتناکی دارند اما با گذشت زمان اثرات خوب ان پدیدار می شود. انچه مهم است، خارج شدن از یک عرصه در زمان مناسب می باشد البته یکبار که شما خارج شوید بازگشتتان سخت خواهد بود.
پیچبک همچنین گفت اداره این استودیو از سال ۲۰۱۲ برای او و کارگردان استودیو، همسرش جسیکا کاری (Jessica Curry) همانند یک مسابقه دو بوده است که حالا دیگر انرژی ان ها تمام شده است.
یکی از دلایل این خستگی را می توان این واقعیت دانست که ناشری حاضر به سرمایه گذاری برای بازی های این استودیو نبوده است. این موضوع قطعا در عدم تمایل پیچبک به ساخت یک بازی شبیه ساز قدم زدن تاثیر بسزایی داشته است. او اشاره می کند شبیه ساز قدم زدن یک رویه ساخت صاف و بدون جذابیتی دارد.
پیچبک همچنین گفته است علاقه او هم، انچنان با سبک شبیه سازی سمت یکسانی ندارد و او بیشتر علاقه مند به ساخت بازی های نقش افرینی و اول شخص شوتر است.
پیچبک در اخر اظهار امیداری کرد که این بسته شدن استودیو مقطعی بوده و تنها چند ماه به طول بینجامد. در این زمان او و جسیکا کار بر روی بازی ۱۳th Interior را تاجایی که برای تصمیم نهایی اماده باشد ادامه می دهند و عنوان Little Orpheus پروژه ای است که پیچبک علاقه مند به ساخت ان در اینده است.