دیگر چیزی به عرضه بازی Cyberpunk 2077 نمانده است و حالا بسیاری از بازیکنان نگران برخی مشکلات احتمالی این بازی پر سر و صدا هستند. در این مطلب قصد داریم به برخی از مشکلات بازی Cyberpunk 2077 که نگرانیم در حین عرضهی بازی وجود داشته باشند، اشاره کنیم. با پی اس ارنا همراه باشید.
شخصیت V

در بازی The Witcher 3: Wild Hunt ما گرالت را به عنوان یک شخصیت از پیش مشخصشده داشتیم که دارای پیشزمینه داستانی خاص خودش بود. حتی اگر دو نسخهی قبل را بازی نکرده بودید یا کتابهای این مجموعه را نخوانده بودید، روایت بازی به خوبی شخصیتپردازی گرالت را انجام میداد و در کنار آن داستان اصلی را پیش میبرد.
اما در بازی Cyberpunk 2077 شخصیت V دارای سه پیشزمینه و زندگی متفاوت است و شخصیسازیهای زیاد بازی در کنار تصمیمات داستانی نشان میدهند که بازی باید در حیث روایت داستان و شخصیتپردازی بسیار انعطافپذیر و رضایتبخش عمل کند. همچنین جانی سیلورهند که در طول داستان در ذهن V حضور دارد و با توجه به آنکه شخصیتی از پیش مشخص شده و ریشهدار است و همچنین کیانو ریوز این نقش را ایفا میکند، میتواند باعث شود که V زیر سایهی او برود.
از طرفی V در برخی صحنهها بهطور خودکار به NPCها پاسخ میدهد و به گونهای صحبت میکند که او در زمرهی شخصیتهای یاغی و سرکش قرار میگیرد و از طرفی دیگر نیز سازندگان از شما میخواهند که شما از عناصر متعدد و بسیاری استفاده کرده و او را به میل خودتان شخصیسازی کنید تا «V خودتان را بسازید». آیا ممکن است که همانند Fallout 4 تمام شخصیسازیها بیهوده باشد و این مهم به یکی از مشکلات بازی Cyberpunk 2077 تبدیل شود؟ باید منتظر ماند و دید.
زاویه دید اول شخص (نبود زاویه دید سوم شخص)

از زمانی که سی دی پراجکت این خبر را اعلام کرد، این موضوع باعث نگرانی برخی بازیکنان شده است. با این که زاویه دید اول شخص برای بازیهای نقش آفرینی به خوبی عمل میکند اما کنار آمدن با این زاویه دید برای برخی طرفداران که از تجربهی بازی قبلی این استودیو میآیند، دشوار و یکی از بزرگترین مشکلات بازی Cyberpunk 2077 خواهد بود (به خصوص که V تنها در برخی کاتسینها، هنگام رانندگی و در نگاه به آینهها قابل مشاهده است).
برخی دوست دارند که شخصیتشان را همیشه ببینند؛ به خصوص هنگام رد و بدل شدن دیالوگها. برخی دیگر نیز مبارزه با زاویه دید سوم شخص را میپسندند اما به هر حال این زاویه دید یا حداقل حق انتخاب آن در بازی وجود ندارد. سخت است که گرافیک زیبای بازی یا اکشن جذاب آن را مشاهده کرد و به یاد این بیفتیم که چنین مناظری را در زاویه دید سوم شخص نخواهیم دید.
رانندگی

رانندگی -و بهطور کلی مکانیکهای حمل و نقل- همواره در بازیهای جهان باز مسئلهای نگرانکننده بوداند. کنترل ماشینها یا حس رانندگی در بازیهایی در این سبک به سادگی به تجربهای ناخوشایند تبدیل میشوند. با اینکه در بازی The Witcher 3: Wild Hunt مشکلات زیادی با روچ، اسبِ بازی، داشتیم ولی نمایشهای رانندگی در بازی Cyberpunk 2077 با آنکه نیازمند برخی ریزهکاریها هستند، بسیار خوب به نظر میرسند. حال باید منتظر ماند و دید که تجربهی رانندگی در بازی چگونه خواهد بود.
مبارزات تن به تن

بازیکنان زیادی به سیستم مبارزات بازی The Witcher 3: Wild Hunt انتقادات و اعتراضات زیادی داشتند و به نظر میرسید که این رویه در بازی جدید سی دی پراجکت رد نیز تکرار و تبدیل به یکی از مشکلات بازی Cyberpunk 2077 شده است؛ تا جایی که تیم سازندگان اعتراف کردند که از وضعیت فعلی مبارزات تن به تن بازی ۱۰۰٪ خوشحال و راضی نیستند. نمایشهای اخیر بازی بهبودهایی را نشان دادند اما به نظر میرسید همچنان در مشت زدنها و چند مورد دیگر در نبرد با دشمنان مشکلاتی وجود دارد. گانپلی و سلاحهای بازی تاکنون جذاب بودهاند و هنوز ایرادی به آنها وارد نشده است، پس میتوان امیدوار بود که در سایر بخشهای مبارزات بازی بهبودهایی را شاهد باشیم.
عملکرد بازی روی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان

بر کسی پوشیده نبود که یکی از مشکلات بازی Cyberpunk 2077 عملکرد آن روی کنسولهای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان است. اخیرا شنیدهها حاکی از آن بود که بازی روی کنسولهای نسل فعلی با مشکلاتی همراه خواهد بود. با اینکه بازی گلد شده است، اما هنوز ویدیویی از این بازیها روی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان نشان داده نشده. چندی پیش بود که آدام کیچینسکی، رئیس استودیو سی دی پراجکت رد، اعتراف کرد که سازندگان اخیرا مجبور شدند که روی نسخههای کنسولهای نسل فعلی بیشتر کار کنند. او در این باره گفت:
از آنجایی که سایبرپانک 2077 در حین توسعه و ساخت به سمت یک بازی نسل بعدی حرکت کرد، ما باید مطمئن شویم که همهچیز و همهی نسخهها به خوبی اجرا میشوند.
گلیچها و باگها

باگها علیرغم تمام تلاش سازندگان بهطور انکارناپذیری در بازی وجود خواهند داشت. مشکل این است که در یک بازی با مقیاسی به این بزرگی و با وجود بخشها و مسیرهای متفاوت و سیستمها و مکانیکهای متعدد در گیم پلی احتمالا شاهد باگها و گلیچهای زیادی باشیم. با آنکه سی دی پراجکت رد برای The Witcher 3: Wild Hunt نیز آپدیتهای بسیار زیادی منتشر کرد، اما آن بازی نیز در هنگام عرضه از باگها و گلیچهای زیادی رنج میبرد. در ماههای اول عرضهی این بازی پچهای بسیاری منتشر شد تا مشکلاتی از قبیل باگها، گلیچها، موانع برخی مراحل، سیستم Inventory، سیستم حرکتی بازی و مشکلات اسب حل شوند!
با آنکه عملکرد سریع و مسئولیتپذیری آنها قابل ستایش است، اما این موضوع باعث نگرانیهایی برای روز عرضه بازی Cyberpunk 2077 نیز میشود. اگر سازندگان با نسخه سوم یک مجموعه که پیش از این دو نسخه از آن را ساخته و عرضه کرده بودند، به مشکل برخوردند، پس یک بازی علمی-تخیلی در ژانر و دنیایی جدید از این قاعده مستثنی نخواهد بود.
اولین بازی شوتر اول شخص سی دی پراجکت رد

هنگامی که بازیسازان به سراغ فضای جدیدی از بازیها میروند، یک نگرانی که به وجود میآید این است که آیا سازندگان از پس این حرکت نو برمیآیند یا نتیجه تنها یک آزمایش برای نوآوری و تازگی میشود. مانند یوبیسافت و بازیهای Assassin’s Creed و The Division که بخشهای اولشان علیرغم مکانیکهای اصلیشان موفق واقع شدند، گیمپلیشان به اندازه کافی در خدمت بازی بود ولی در عین حال بنای دنیا، مکانیکها و جاهطلبی سازندگان بودند که باعث موفقیت شدند.
اینکه سازندگان به چیزی میچسبند که درباره آن اطلاع دارند و آن را بلدند، دلیلی دارد و با اینکه ریسک بزرگ سی دی پراجکت رد در چنین ژانری قابل ستایش است، اما تغییر از ژانر فانتزی و اکشن ماجراجویی به شوتر اول شخص علمی تخیلی جای نگرانی و ترس بسیاری دارد. اصلا نمیتوان گفت که سی دی پراجکت رد از پس این کار برنمیآید اما با توجه به رقابت در ژانر شوتر اول شخص، تیم سازنده کار بسیار سختی را در پیش دارند چرا که باید از نظر شوتینگ با بازیهایی مانند Call Of Duty ،Titanfall یا DOOM رقابت کنند و این رقابت به یکی از مشکلات بازی Cyberpunk 2077 تبدیل میشود.
شخصیسازی بازی

یک نگرانی حاصل از عدم حضور زاویه دید سوم شخص که برای بسیاری از بازیکنان به گل درشتترین مورد از مشکلات بازی Cyberpunk 2077 تبدیل شده، این است که تمام شخصیسازیها از ژاکتهای نئونی تا تکنولوژیهای پیشرفته که در بدن V به ندرت توسط خود بازیکن دیده خواهند شد! تاکنون هیچ بازی نقش آفرینی نبوده است که تا این حد از عناصر شخصیسازی بهرهمند باشد و بازیکنان را وادار به بازی در زاویه دید اول شخص بکند.
بله میتوان شخصیت را در صفحه Inventory دید اما همانند طراحی چهره در بازی The Outer Worlds، این موضوع تنها نشان میدهد که این همه شخصیسازی تا چه حد غیرمنطقیست. مکانیکهای مخفیکاری، مبارزات و مهمتر از همه تمام شخصیسازیها و لباسها با این زاویه دید دوربین مطابقت و هماهنگی ندارند. چرا باید زمان زیادی صرف طراحی شخصیت و خرید وسایل کرد وقتی که خودمان نمیتوانیم آن را ببینیم؟
تکنولوژی Braindance

تکنولوژی Braindance به عنوان یک مکانیک بازرسی و بررسی بسیار جذاب در بازی حضور دارد. با این مکانیک نه تنها میتوانید وقایع را به صورت واقعیت مجازی تجربه کنید، بلکه آنها را دوباره تماشا کنید یا سریعتر رد کنید و جنبههای مختلفشان را تحلیل کنید. این مکانیک بسیار پیشرفتهتر از ویچر سنسهای مجموعهی Witcher است و پتانسیل زیادی دارد اما میتواند با کمتر کردن گشتوگذار و کند و کاو در محیط بازی به یکی از مشکلات بازی Cyberpunk 2077 تبدیل شود.
آیا این تکنولوژی با تمام قابلیتهای فعلیاش پیچیدهتر خواهد شد؟ باید منتظر ماند و دید. بدون شک تعامل و توازنی میان یک دستگاه برای روایت و خاطرات با مکانیکهای معمایی بازی عالی خواهد بود. همانطور که گفته شد، باید منتظر ماند و دید که این تکنولوژی چگونه از پس مشکلات و موانع سر راهاش برمیآید.
مقیاس بزرگ بازی

یک نگرانی دیگر نیز که وجود دارد، مقیاس بزرگ بازیست که گاهی در بازیهایی در این حد و اندازه موجب میشود که در برخی مناطق، لحظات داستانی یا مکانیکهای گیم پلی کمبودهایی وجود داشته باشد. برخی سلاحها و کلاسها در مقایسه با دیگر موارد دلسردکننده باشند یا حتی کار روی برخی مناطق بازی کامل نشده باشد. لازم به ذکر است که این مورد همیشه برای تمام بازیهای در این حد و اندازه وجود دارد و تنها برای لیست موارد احتمالی مشکلات بازی Cyberpunk 2077 نیست.
بازی سایبرپانک 2077 در روز 20 آذر (10 دسامبر) سال جاری برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پی سی و گوگل استیدیا عرضه خواهد شد. این بازی همچنین در روز اول عرضه کنسولهای نسل نهمی برای آنها منتشر میشود. برای اطلاع از تمام اخبار بازی Cyberpunk 2077 در یک مطلب به مقاله چه خبر بازی مراجعه کنید. نظر شما کاربران پی اس ارنا درباره این بازی چیست؟ شما چه نگرانیهایی برای این بازی دارید؟ نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

دنیای نایت سیتی خیلی پر هیجان و پر استرس هستش آدرنالیت پلیر رو می بره بالا