گوین مور (Gavin Moore) میگوید نه تنها بافتها و جزئیات بصری، بلکه یک تجربه صوتی فوقالعاده را بازسازی کردهاند که بازی Demon’s Souls را با حس ترس و وحشتنی قوی آمیخته میکند.
میان همه بازیهایی که در تعطیلات پیشرو منتشر میشوند، نسخه بازسازی شده عنوان Demon’s Souls یک تافته جدابافته بهنظر میرسد. به تازگی یک تریلر جدید از گیمپلی این عنوان را شاهد بودیم که نشان میداد باسفایتها تا چه اندازه خوب ظاهر شدهاند و همچنین، توسعهدهندگان از تغییرات ویژه در بخش شخصیسازی کاراکتر خبر دادند. حالا گوین مور کارگردان خلاق بازی در مصاحبهای با GameSpot درباره هزاران هزار افکت صوتی جدید صحبت کرد که در نسخه بازسازی شده Demon’s Souls قرار گرفتهاند.
وقتی از گوین مور درباره تجربه صوتی بازی سوال شد، او پاسخ داد:
اگر درباره طوری که کار میکند فکر میکنید، باید بگویم که در حین تجربه بازی موسیقی خاصی پخش نمیشود. این تصمیم هم عامدانه گرفته شده به این دلیل که موسیقی یک اثر احساسی روی بازی میگذارد؛ میتواند شما را خوشحال کند و میتواند شما را ناراحت کند. این عنصر میتواند احساسات شما را تغییر بدهد. و اتفاقی که در نسخه اصلی بازی افتاد این بود که هیچ موسیقی نباشد و فقط محیط درنظر گرفته شود. [به این صورت] بازیکن تقریباً تنها و ساده بدون هیچ دوست احساسی در محیط قرار میگیرد. اما وقتی به سراغ باس فایتها میرویم، موسیقی پخش میشود و به این صورت کاری میکند که جلوتر بروید و هربار بهتر عمل کنید و در چالشها موفق شوید. این شیوه از استفاده از صوت بسیار عالی است.
طبق آنچه که تاکنون شنیدهایم، افکتهای صوتی بازی نهتنها از خصیصههای یک بازسازی کامل بهرهمند شدهاند، بلکه به تعداد سابق نماندند و حالا در نسخه بازسازی شده، ما هزاران افکت صوتی جدید میبینیم که بهشدت کیفیت این تجربه متفاوت را ارتقا میدهند. این افکتهای بیشتر در ترکیب با صدای سهبعدی باعث میشوند که بازیکنان احساس خطر بیشتری از حضور در این محیط داشته باشند و ترس و ناامنی در محیط بازی کاملاً احساس شود. در ادامه شاهد صحبتهای بیشتری از طرف گوین مور بودیم:
ما همان کار سابق را انجام دادیم. درواقع ما هزاران هزار افکت صوتی جدید ساختیم که به سطح بازی ما افزوده شود؛ سپس با استفاده از ویژگیهای پلی استیشن 5 و صدای سهبعدی، کاملاً این ایده را به حیات آوردیم. منظور من این است که [حالا] میتوانید گذر یک تیر را از کنار سرتان احساس کنید. میتوانید حضور جاسوسها را در کاخ Boletaria از پشت سرتان حس کنید و متوجه خزیدن موجودات در دشت Defilement بشوید. این یک تجربه صوتی فوقالعاده است و واقعاً به حس ترس و ناامنی در عنوان اضافه میکند و چالشی بزرگ در یک تجربه جدید است.
حالا باید ببینیم که این تغییرات عمده، نقشی ضرر آفرین در کیفیت بازی و تجربه بازیکن ایفا میکنند یا بر حس غوطهوری در دنیای بازی Demon’s Souls میافزایند؟ شاید هردو؛ درهرصورت باید تا زمان انتشار و تجربه بازی صبر کنیم.
بازی Demon’s Souls در تاریخ 12 نوامبر (22 آبان) امسال برای پلی استیشن 5 در آمریکای شمالی و پس از آن در تاریخ 19 نوامبر (29 آبان) در اروپا و سرتاسر جهان عرضه میشود. اجرای بازی با رزولوشن 4K متغیر در 60 فریم بر ثانیه و یا رزولوشن 4K ثابت با فریم ریت ثابت 30 تأیید شده است ولی درنهایت این عنوان از قابلیت رهگیری پرتو پشتیبانی نمیکند.
برای اطلاع از آخرین اخبار بازی با پی اس آرنا همراه شوید.

