از انتشار بازی Rainbow Six Siege پنج سال میگذرد و این بازی همچنان توسط Ubisoft پشتیبانی میشود. چیزی تا عرضه فصل جدید بازی نمانده و در همین حین تعداد بازیکنان این بازی روز به روز افزایش مییابد. بازی Rainbow Six Siege یکی از مثالهای قابل توجه تاثیر مثبت پشتیبانی درست از بازی بعد از انتشار آن توسط استودیو است. این بازی ثابت کرد که اگر پشتیبانی تیم توسعه دهنده به روش درست و با هدفهای مشخص وجود داشته باشد، میتواند بازی را به سطوح بالاتری برساند.
حالا با گذشت این پنج سال، کارگردان بازی آقای Leroy Athanassoff قصد دارد این بازی را تا جای ممکن به دست همه بازیکنان برساند. طی مصاحبهای با PC Gamer او اظهار کرده که تیم توسعه دهنده بازی مشتاق رایگان شدن بازی هستند.
این مسئلهای است که باید توسط کمپانی تصمیم گیری شود. من فکر میکنم ما در تیم توسعه بازی در نهایت به مرحلهای میرسیم که خواستار این موضوع باشیم. ما میخواهیم که بازی برای همه قابل دسترس باشد.
همچنین او گفته که از مشکلاتی که بعد از رایگان شدن بازی پیش میآید آگاه است. از جمله این مشکلات اساسی که باید راه حل مناسبی داشته باشند، مشکلی است که به اصطلاح smurfing نامیده میشود( این مشکل زمانی به وجود میآید که بازیکنان سطح بالا با ساخت اکانتهای تازه مقابل بازیکنان تازه وارد و کم تجربه قرار میگیرند و با شکست آنها، باعث دلسرد شدن بازیکنان تازه از بازی میشوند). در کنار این مشکل، رایگان شدن بازی میتواند مشکلات به مراتب بدتری را هم بوجود بیاورد که تیم توسعه باید برای رفع آنها آمادگی داشته باشد.
این مسئله در طول زمان رخ خواهد داد هرچند این زمان اصلا کوتاه نخواهد بود. در همین حین، بازی به فروش خود ادامه میدهد و میدانیم که پورتی از بازی برای کنسولهای نسل بعد هم در حال توسعه است.
منبع: Gamingbolt