در هفتههای اخیر، کمپانی سونی (Sony) اطلاعات ریز و درشت متعددی از کنسول پلی استیشن 5 را منتشر کرده است. این کمپانی در پشت پرده، در حال گرفتن تصمیمات مهمی برای آغاز کنسول نسل بعدی خود است، تصمیماتی که علاوه بر توسعهی سختافزاری و نرمافزاری، شامل تغییرات مهمی در برنامههای تجاری آنها نیز میشوند.

مدیر جدید بخش Playstation، جیم رایان (Jim Ryan)، در مصاحبهای با وبسایت Gameindustry.biz عنوان کرده است که سونی به دنبال تلفیق شاخههای مختلف خود در سراسر دنیا، در زیر یک پرچم واحد است. او در این مصاحبه توضیحاتی در مورد فعالیتهای روزانهی این کمپانی داده است که به صورت زیر هستند:
ما احساس میکنیم که باید تبدیل به سازمانی جهانیتر شویم. اما این عمل را در ازای قدرت بازاریابی محلی خود، انجام نخواهیم داد. من میخواهم بر این مساله تاکید کنم که منظور ما از جهانی شدن، آمریکایی شدن یا برعکس نیست. تبدیل سونی به سازمانی جهانی، به هیچ وجه به معنی پیروی آن از اصول سازمانهای آمریکایی نخواهد بود. از این به بعد، ما به جای بررسی سه شیوهی بازاریابی مختلف در دنیا، تنها یک شیوهی واحد را دنبال خواهیم کرد.
او برای توضیح این موضوع، بازی Spider Man را مثال میزند. اثری که به جای برخورداری از سه نوع بازاریابی مختلف، تنها از یک روش استفاده کرد و به موفقیت خوبی نیز دست یافت. رایان میگوید که این مدل، استراتژی به کار گرفته توسط سونی در مورد تمامی محصولاتشان در آینده خواهد بود. البته این به معنای زیر سوال رفتن مهارتهای بازاریابی محلی شاخههای مختلف سونی نیست. برای مثال بخش اروپایی این کمپانی همچنان وظیفهی هدایت بازیهای FIFA و بخش ژاپنی نیز در صدر تصمیمگیران بازی Final Fantasy 7، خواهند بود. این تصمیم تاثیر فراوانی بر بازیهای خاص و مستقل نیز خواهد داشت. رایان در این مورد میگوید:
ما، با توجه به ذات AAA کنسولهای PS5 و PS4، نمیتوانیم اثری مختص به ناحیهای محدود تولید کنیم. این مسئله در محدودهی وظایف جدید شوهی یوشیدا (Shuhei Yoshida) قرار میگیرد. اگر ما انعطافپذیر و جهانی باشیم، میتوانیم با سازندگان مستقل برای ساخت آثار محلی و خاص، همکاری کنیم.