بازی Destiny 2 حاوی داستانی است که هر شخصی میتواند مشابه آن را اطراف خود ببیند و آن را به سادگی دنبال کند. البته این نحوه خط داستانی مورد انتقادهایی قرار گرفته است، اما بگونهای خواهد بود که بازیکنان بازی Destiny هم بدون فکر و تامل فراوان قادر به فهمیدن داستان قسمت اول بازی نبودهاند، بتوانند با آن ارتبطات برقرار کنند.
لوک اسمیث (Luke Smith)، کارگردان بازی Destiny 2 عنوان کرد داستان حالت Campaign بازی Red War نام خواهد داشت. این داستان بر محوریت شخصیت منفی این بازی یعنی Ghaul است. وجود یک دشمن اصلی قدرتمند برای مبارزه، راهی تاثیرگذار در صنعت بازی خواهد بود که کمپانی بانجی (Bungie) این موضوع را قبلا برای بسته الحاقی بازی Destiny در سال ۲۰۱۵ با عنوان Taken King عملی کرده بود.
اسمیث امیدوار است تلاش کمپانی Bungie برای یک داستان منسجم، به جذب محافظان جدید برای بازی Destiny 2 ختم شود. البته هواداران این سری می دانند که داستان بازی فقط به حالت Campaign ختم نمیشود.
اسمیث خاطرنشان کرد، داستانهایی مبنی بر عناصر دیگر بازی وجود دارند که مستقیما به Red War مربوط نمیشود. بنابراین باید منتظر شگفتیهای بیشتری در زمینه داستان بازی باشیم.
اما درمورد داستان اصلی لازم به ذکر است که در بازی Destiny 2 نیرویی شگفت بنام Light اعطا شده توسط شخصیت Traveller و بطور محبوس نزد Ghaul وجود دارد. واضح است که بانجی داستانهای تاریک خود را نگه داشته است.
بازی Destiny 2 در ماه سپتامبر سال جاری برای پلتفرمهای پلیاستیشن۴، ایکسباکسوان و پیسی عرضه میشود.