کمپانی کپکام (Capcom) طی رویداد E3 2017 ضمن رونمایی از اولین بازی نسل هشتی سری Monster Hunter با نام بازی Monster Hunter World اطلاعات بسیاری از مکانیکها و روند توسعه بازی ارائه داد.
ریوزو تسوجیموتو (Ryozo Tsujimoto) تهیهکننده بازی Monster Hunter World طی مصاحبه با رسانه PlayStation از بزرگی جهان بازی و قابلیت انتقال و جابجایی بینظر در میان مناطق آن بلطف قدرت کنسولهای نسل هشت صحبت کرد.
قدرت کنسولهای نسل هشت نه تنها در بزرگی جهان بازی، بلکه طبیعی و زنده نشان دادن آن هم موثر بوده است. بدین ترتیب نه دشمنان دارای هوش مصنوعی بالا و همانند جهان واقعی احتیاج به غذا و سایر موارد دیگر دارند، بلکه در زمان مواجه با یکدیگر هم نسبت به خود عکسالعمل نشان میدهند. بدین ترتیب شکارچیان میتوانند از ویژگیهای مورد بحث به نفع خود استفاده کرده و حتی هیولاها را به جان یکدیگر بیاندازند.
ویژگی مهم دیگری که در طی تریلر رونمایی از بازی شاهد آن بودیم، قابلیت استفاده از پوششهای استتاری است. برای نمونه شما میتوانید با پوشش گِلی خود را در حالت مخفی قرار دهید. البته پوشش مذبور به عنوان یک آرام کننده وضعیت بکار میرود و شما نمیتوانید همیشه و درهر زمان از ویژگیهای آن استفاده کنید. نمونه دیگر خاصیت طعمه و جذبکردن هیولاها را ارائه میدهد. بدین شکل شما میتواند با استراتژیهای متفاوت و انواع مختلف پوششها، به انجام شکار بپردازید.
بازی Monster Hunter World در ابتدای کار دارای بخش چندنفره بصورت ورود در هر زمان است، اما قابلیت استفاده از پارتیهای از قبل ساختهشده هم در ادامه برای بازی عرضه خواهد شد.
همچنین سازندگان به استفاده تمامی بازیکنان جهان از یک سرور مشابه اشاره کرده و بلطف انتشار همزمان بازی در تمامی مناطق، همه افراد میتوانند با یکدیگر بصورت آنلاین به انجام بازی بپردازند.
سازندگان در نسخه جدید نه تنها هیچکدام از ۱۴ سلاح معروف سری را حذف نکردهاند، بلکه تمامی ویژگیهای نسخههای قبلی را هم در بازی جدید به همراه ویژگی کاملا تازهای، ارائه دادهاند. قابلیتهای تازهای چون استفاده از زنجیر برای بالارفتن از درختان یا هیولاها درکنار قابلیت پرتاب سنگ به اطراف برای منحرفکردن دشمنان، از جمله یکی از این ویژگیهای جدید است.
بازی Monster Hunter World در اوایل سال ۲۰۱۸ بصورت جهانی برای پلتفرمهای پلیاستیشن۴، ایکسباکسوان و پیسی منتشر خواهد شد.